Gå til innhold

Dead Island forbys i Tyskland (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe jeg ikke forstår med sensur: Dead Island coveret ble sensurert i USA og byttet fordi det var en mann som hadde hengt seg på det. Men i spillet slår du løs på zombier, knuser skaller og gjør alt mulig rart med lemlesting.

Hvorfor ble coveret sensurert og ikke spillet..?

Det er forskjell på å tilintetgjøre zombier og det å ta selvmord.

Lenke til kommentar

Skal gjøre meg upopulær og si at jeg synes dette er helt greit, dersom forbudet gjør at færre får tak i spillet. Kommer ikke til å forsvare utspillet mot folk i et eller annet trassalderstadie. Kunne vært villig til å diskutere konseptet seriøst, men tviler på om det er mulig på dette forumet.

 

Saklig diskusjon er gøy, men du sier ikke noe om hvorfor du mener at færre bør få tak i spillet. Kan du utdype det?

Lenke til kommentar

Tyskland er på de fleste områder et langt mer liberalt og fornuftig land enn Norge og hadde vært mitt idealsamfunn om det ikke var for to ting; dubbing, og hysteriet rundt voldelig underholdning. Det virker som om alle samfunn skal ha sin hysteri og noen steder er det sex, andre steder er det vold. Man slipper liksom ikke unna.

Lenke til kommentar

Skal gjøre meg upopulær og si at jeg synes dette er helt greit, dersom forbudet gjør at færre får tak i spillet. Kommer ikke til å forsvare utspillet mot folk i et eller annet trassalderstadie. Kunne vært villig til å diskutere konseptet seriøst, men tviler på om det er mulig på dette forumet.

 

Dersom staten (jeg antar at det er staten du vil at skal bestemme dette?) kan vedta at de vet bedre enn meg på hva jeg har godt av å spille eller ikke, hva er det da som stopper de fra å vedta det samme når det ikke bare gjelder voldelige spill men også andre ting som de skulle finne på å mene at folk tar skade av?

 

Det er ikke så fryktelig lenge siden Monty Pythons Life of Brian var forbudt i Norge, var det også ok? Om ikke, kan du forklare forskjellen?

Endret av Bertolf
Lenke til kommentar

Tyskland er på de fleste områder et langt mer liberalt og fornuftig land enn Norge og hadde vært mitt idealsamfunn om det ikke var for to ting; dubbing, og hysteriet rundt voldelig underholdning. Det virker som om alle samfunn skal ha sin hysteri og noen steder er det sex, andre steder er det vold. Man slipper liksom ikke unna.

 

 

legg til en tredje: Det går til helvete med Tyskland, sakte men sikker. Også er det ikke særlig hyggelig å være arbeidstaker i Tyskland.

 

 

Også spør jeg også, hva er vitsen med at færre skal for tak i spillet?

Lenke til kommentar

Noe jeg ikke forstår med sensur: Dead Island coveret ble sensurert i USA og byttet fordi det var en mann som hadde hengt seg på det. Men i spillet slår du løs på zombier, knuser skaller og gjør alt mulig rart med lemlesting.

Hvorfor ble coveret sensurert og ikke spillet..?

 

Fordi coveret kan du ofte ikke unngå å se, går du inn i en butikk som selger dette spillet får du den slengt opp i annsiktet, amerikanske myndigheter liker ikke dette. Men hvis du setter deg ned å spiller spillet har du selv valgt det og dermed er det bare din egen skyld om du blir traumatisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...