Gå til innhold

Klassisk grottekravling med moderne grafikk (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den diskusjonen gidder jeg ikke ta om igjen. Alt jeg gidder si er at Steam er bannlyst fra PCen min for godt, fordi det kun har skapt problemer. Jeg har aldri sett en eneste grunn til hvorfor jeg skal ha den faenskapen installert så lenge det er innført med tvang. Eller på godt norsk: Spill blir ikke gitt ut på Steam i tillegg til andre ting. Om det gis ut på Steam er det bare å glemme å kjøre det andre steder. Om du kjøper det fysisk i butikk eller fra en annen nettbutikk med en identisk klient som Steam må du likevel ha Steam installert. Og får du problemer (noe du garantert vil) er det bare å glemme alle de andre spillene som krever Steam. I verste fall blir de slettet uten advarsel.

 

Nå snakker du om programmet Steam, men ikke hvordan Steam ødelegger et spill.

 

Steam har aldri ødelagt noe for meg, enda. Og har hatt det siden release.

 

Selvfølgelig satt jeg i begynnelsen med steamupdate dritte, men når den kneiken var overvunnet, så har det ikke vært noen problemer :)

 

Jeg synes det er greit å samle alle spill under en og samme "katalog".

 

 

 

OT: Så morsomt ut dette, kommer til å prøve det :)

Lenke til kommentar

"Og får du problemer (noe du garantert vil) er det bare å glemme alle de andre spillene som krever Steam." - Du mener om du får VAC-ban fordi du jukser online? Noe som også skjer om du cheater på Xbox/PS3? Isåfall kvalifiserer ikke det som et svar på spørsmålet.

Har had steam i 7år, og bortsett fra at det tok litt mye av mine daværende 256mb SD-RAM, og at jeg ikke lengre fikk spilt CS.1.5 med piratnøkkel, så har jeg aldri had problem med det.

 

Grunnen til at ting kommer på steam er fordi det er lettvint og billig for skaperne. For Indy-spill kan det bety forskjellen på spill vs 0spill. Skulle det være noe problemer med nedlasting eller betaling så tar Steam seg av det for utviklerne. De færreste spillene(ingen?) krever at steam kjører for at du skal kunne spille dem.

 

Jeg undrer virkelig på hvilke problemer du har med steam, men jeg tipper det er brukerfeil. Høres mest ut som den gammle "jeg liker ikke gullerøtter fordi jeg smakte det en gang før"

Lenke til kommentar

Faktisk, så mister du ikke engang spillene dine om du blir VAC-bannet for cheating. Det eneste som skjer, er at du blir sperret fra å spille online i akkurat det spillet. Skal du klare å miste alle spillene på Steam-kontoen din (med andre ord at kontoen blir sperret), så har du gjort noe særdeles kriminelt, som for eksempel å phishe og hacke andre folk sine kontoer. Om du gjør noe sånn, ja da fortjener du all svi som over hodet kommer din vei.

 

VikingKylling høres egentlig mest ut som et internett-troll som hater bare for å hate, uten å ha noe godt argument (eller bevis) å komme med. Ikke engang gode eksempler.

Lenke til kommentar

At prisene er litt høye (mye på grunn av at vi betaler norsk moms) og at support-tjenesten deres kan være i overkant treig, er heller små filleting i forhold til hvor mye Steam gjør bra og rett.

Nå krever ikke steam inn norsk moms... og prisene har vært like høye siden de innførte 1 dollar = 1 euro.

 

Bare kjøp et hvilket som helst spill, så ser du på kvitteringen. TAX = 0.

 

Men enig med deg ellers - Steam funker flotters, eneste jeg misliker er prisene, som gjør at jeg alltid kjøper alle steamworkstittel med cdkey fra andre steder.

post-4131-0-42217400-1322607762_thumb.png

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Det du ser der er VAT. Det er amerikansk skatt. Det får være måte på hvor mye skatt man skal betale. Vi betaler nå norsk "E-moms" på digitale tjenester. Loven tredde i kraft 1. juli i år. Det er ikke Steam som bestemmer dette, men den norske stat.

 

Uansett, denne ordningen med 1USD = 1EUR er forkastelig, men det finnes andre årsaker også, og det er ikke bare Steam som er å klandre. Det er Activision, Bethesda, Ubisoft, EA osv som bestemmer prisene, og de velger ofte å la prisen være slik den er etter valutaendringen. Bare se på Greenmangaming.com og gamersgate.com (også tidligere den europeiske siden til Direct2Drive). Alle gjør det samme, og det er slettes ikke bare butikkene som bestemmer dette. Origin tar steget videre, og selger spill til "norsk" pris, altså med norsk oppgitt valuta, men med skyhøye priser. Spill koster 450-500kr der.

 

Selvfølgelig kjøper jeg forøvrig spill der det er billigst. Er det ikke billigst på Steam så kjøper jeg det ikke på Steam. Men Steam er ikke en dårlig tjeneste bare fordi prisen på spill er høy (sett bort fra salg).

 

Edit: Men nå synes jeg vi kom langt fra sporet her, bare fordi en eller annen tullebukk kom med et komplett feilaktig og ubegrunnet utsagn. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Det du ser der er VAT. Det er amerikansk skatt. Det får være måte på hvor mye skatt man skal betale. Vi betaler nå norsk "E-moms" på digitale tjenester. Loven tredde i kraft 1. juli i år. Det er ikke Steam som bestemmer dette, men den norske stat.

 

Tax - som betyr skatt / avgift. Resten havner i lomma på Steam. Selvsagt skal dette spesifiseres, det har også med regnskapsmessige forhold å gjøre. Logger du på med en konto fra et hvilket som helst EU-land f.eks, så får du også opp hvor mye moms du må betale i hvert land.

 

Selv om loven ble innført så er det ikke slik at alle automatisk har fått e-moms. Loven har tredd i kraft, det stemmer. Men hver enkelt utenlandske tilbyder må selv registrere seg. Apple var raskt ute med dette. Steam er en av mange som ikke har gjort det. Ingen andre av de digitale tjenestene jeg bruker har gjort det heller.

 

Det er for øvrig butikkens ansvar, og ikke forbrukeren, så om vi handler digitalt uten å betale e-moms, så er det ikke vårt problem. :)

Lenke til kommentar

Det du ser der er VAT. Det er amerikansk skatt. Det får være måte på hvor mye skatt man skal betale. Vi betaler nå norsk "E-moms" på digitale tjenester. Loven tredde i kraft 1. juli i år. Det er ikke Steam som bestemmer dette, men den norske stat.

 

Tax - som betyr skatt / avgift. Resten havner i lomma på Steam. Selvsagt skal dette spesifiseres, det har også med regnskapsmessige forhold å gjøre. Logger du på med en konto fra et hvilket som helst EU-land f.eks, så får du også opp hvor mye moms du må betale i hvert land.

 

Selv om loven ble innført så er det ikke slik at alle automatisk har fått e-moms. Loven har tredd i kraft, det stemmer. Men hver enkelt utenlandske tilbyder må selv registrere seg. Apple var raskt ute med dette. Steam er en av mange som ikke har gjort det. Ingen andre av de digitale tjenestene jeg bruker har gjort det heller.

 

Det er for øvrig butikkens ansvar, og ikke forbrukeren, så om vi handler digitalt uten å betale e-moms, så er det ikke vårt problem. :)

 

Er det ikke nøyaktig det han svarer deg da (?), uansett fint om man kan holdet seg til topicet, veldig lyst til å lese om meninger rundt det nye "klassiske" RPG spillet. Prising på Steam - not so much.

Lenke til kommentar

Ohhhh ble først Hektet på RPG med Eye of the Beholder 1 på Amiga, for dem som vet hva jeg snakker om er det ikke nødvendig å si stort mer en det i forhold til denne atiklen.

 

Samme her! Satt og tegnet detaljerte kart på ruteark for å forsikre meg om at jeg fikk utforsket alle kriker og kroker - forferdelig tungvint, men allikevel utrolig morsomt!

 

Black Crypt (Raven softwares første spill) var også knallbra, husker jeg.

Lenke til kommentar

Og dermed ødelegger Steam enda et spill. Trist, men får håpe det kommer til konsoll.

 

[...] Se på Ubisoft og deres always-online-DRM, eller EA og deres spyware-program Origin. Eller for ikke å snakke om Microsoft med deres latterlige GFWL-"tjeneste".

 

Jeg synes ikke du er mye bedre enn vikinggkylling når du kommer med slike påstander. EA har endret på EULA'en for Origin, og moderert delen om innsamling og bruk av personlig data. Det som nå står er at de har lov til å samle inn "nonpersonally identifiable data, including computer configuration, software usage, and peripherals connected".

 

Jeg sier ikke at hverken du eller vikinggkylling har rett, men du bør ikke klage på at han kommer med påstander uten kilder, for så å selv gjøre akkurat det samme!

 

In addition to information that you give EA directly, EA collects non-personally identifiable (or anonymous) information for purposes of improving our products and services, providing services to you, facilitating the provision of software updates, dynamically served content and product support as well as communicating with you. The non-personally identifiable information that EA collects includes technical and related information that identifies your computer (including the Internet Protocol Address) and operating system, as well as information about your Application usage (including but not limited to successful installation and/or removal), software, software usage and peripheral hardware. As noted above, this information is gathered periodically for purposes such as improving our products and services, troubleshooting bugs, and otherwise enhancing your user experience.

 

Til sammenligning kan du jo se på Windows 7's EULA:

 

During or after a validation check' date=' the software may send [b']information about the software, the computer and the results of the validation check[/b] to Microsoft. This information includes, for example, the version and product key of the software, any unauthorized changes made to the validation, licensing or activation functions of the software, any related malicious or unauthorized software found and the Internet protocol address of the computer.

 

[...]

 

The following features use Internet protocols, which send to the

appropriate systems computer information, such as your Internet protocol address, the type of

operating system, browser and name and version of the software you are using, and the

language code of the computer where you installed the software. Microsoft uses this information

to make the Internet-based services available to you.

Lenke til kommentar
Black Crypt (Raven softwares første spill) var også knallbra, husker jeg.

 

Husker enda "Trollet" med Nøklen rundt halsen ), det var heftige saker.

 

Edit:

Kan dere ikke dere som starter å diskutre priser på Steam, Drm lover og regler(ryttere), ta dette i en tråd som passer evnt sendet pm til hverandre?.

post-24830-0-07092200-1322645440_thumb.png

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Du har helt rett, purity, de har faktisk endret på EULA'en. I det minste har de endret på formuleringen. Til mitt forsvar visste jeg ikke om dette før i går kveld. Jeg synes uansett dette er helt utenfor hva som var poenget mitt. Jeg gikk ikke til angrep mot Origin. Jeg nevnte bare en rekke velkjente eksempler i spillverdenen, med folk som har gjort like dumme - om ikke verre - ting som Steam. Windows 7 er forøvrig helt irrelevant, siden det ikke handler om spill, "Windows 7" er ikke en spillbutikk eller spillutgiver.

 

Jeg kan ikke gjøre annet enn å gjenta meg selv; Det er på tide at vi slutter å gå off-topic før vi alle får advarsler.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...