Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

misbrukt sexuelt på skole


Anbefalte innlegg

hei. har i helgen fått vite at min sønn er blitt misbrukt på barne skolen av lærer/undervisningsinspektør i år 2005 til 2007.

 

vet ikke hva jeg skal skrive her, men ønsker tilbakemeldinger om hva/hvordan/hvem/åssen vi skal gjøre dette i fremtiden, barneværnet er varslet og hjelper oss videre.

 

noen som kan hjelpe meg på vei her?

 

frustrert pappa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig trist å høre.. Regner med du/dere har anmeldt det til politiet. Så får de sørge får at læreren mister jobben og aldrig får muligheten til og gjøre noe lignende igjen. Bor du i en liten bygd/sted, sørg for og spre det i ungdomsmiljøer, ungdomsklubber, treff osv.

 

hei.

skal annmelde idag hos politiet etter annmodning og hjelp fra barneværnet.

Personen det er snakk om er ikke lenger på skolen.

Vi vil ikke ut i bygda om dette så lenge det er så ferskt for mor og meg, men bygda er allerede blitt oppmerksomme om at det har skjedd på skolen , og da ikke bare med min søn, ca 1 år tilbake måtte personen slutte på dagen pga en episode på skolen.

 

etter dette har personen jobbet på en barneskole ikke langt unna, og også ble arbeidsforholdet avsluttet på dagen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig trist å høre.. Regner med du/dere har anmeldt det til politiet. Så får de sørge får at læreren mister jobben og aldrig får muligheten til og gjøre noe lignende igjen. Bor du i en liten bygd/sted, sørg for og spre det i ungdomsmiljøer, ungdomsklubber, treff osv.

 

hei.

skal annmelde idag hos politiet etter annmodning og hjelp fra barneværnet.

Personen det er snakk om er ikke lenger på skolen.

Vi vil ikke ut i bygda om dette så lenge det er så ferskt for mor og meg, men bygda er allerede blitt oppmerksomme om at det har skjedd på skolen , og da ikke bare med min søn, ca 1 år tilbake måtte personen slutte på dagen pga en episode på skolen.

 

etter dette har personen jobbet på en barneskole ikke langt unna, og også ble arbeidsforholdet avsluttet på dagen.

 

Huff! kan ikke fårestille seg hvordan dette er for dere så det er vanskelig og komme med noen råd, men på en eller annen måte er det vikrig at ALLE får vite hvordan drittsekk dette er uavhengig om det er gjennom dere eller barnevernet som går ut med det .

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anmeld ham/henne til politiet, men ikke gå rundt og fortell alle at han/hun er en overgriper. Inntil det har falt en dom, er det æreskrenkelse, noe dere selv kan bli dømt for. Dette kan også skade sønnen deres, da han vil bli kjent som den gutten som ble misbrukt. Hadde det vært meg, så tror jeg ikke at jeg ville ønsket at alle visste at jeg var blitt misbrukt. Jeg hadde ønsket å komme meg videre uten å bli påminnet om det hele tiden.

 

Jeg ser ikke hva det skulle hjelpe å spre ordet i ungdomsmiljøer, på treff og lignende. Skulle han oppfordret til sjikane eller vold? Norge er tross alt en rettsstat.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
... at han/hun er en overgrepsmann.

 

Overgrepsmann blir her brukt på samme måte som politimann, brannmann, postmann. Hvis en kvinne jobber med å levere ut post, er hun i mine øyne fortsatt en postmann.

 

Videre vil jeg si at dette er en trist sak, og jeg håper vedkommende som gjorde dette mot sønnen din får sin straff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så merkelig da. Jeg har nemlig aldri sett en politikvinne blitt omtalt som "politimann" noe sted...

Hold deg til tema din sopp.

 

Ville ikke spredd rykter i bygda åpenlyst. Jeg har selv barn og synes det er vanskelig å si i forkant av alvorlige hendelser hvordan man faktisk reagerer eller hva man gjør. Synes det er fint du ikke har knust kneskålene til overgripern, revet av kjønnsorganene og kappet av hendene og kværenet de opp i fôret han med dem.

 

Hold kontakten med barnevernet, der er det mange oppegående og rolige folk med vettige og upartiske meninger. Ville selvsagt anmeldt overgriperen med en eneste gang selv om det kan føre til at dette blir litt mer mas ved en evetuell rettsak for barnet deres, vil dette kunne sette en stopper for at veldig mange andre barn også blir utnyttet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...