Gå til innhold

Intervju: Final Fantasy XIII-2 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste Gamer-skribenten sammen med det beste skandinaviske spillbladet intervjuer produsenten i det beste spillselskapet. Ja, dette er subjektivt, men for min del får det nesten ikke blitt bedre. Jeg liker hvordan intervjuet går rett i dybden på FF uten å kjede fansen med standardspørsmål som de har fått besvart mange ganger før. Disse perspektivene på kultur og religion ift spillutvikling er sjeldent god kost for min del, og et tegn på at spillmediet kan brukes til så mye mer enn å formidle billig stimulans.

 

Angående FFXIII-2 så var jeg blant dem som likte XIII og håper derfor at de ikke forandrer altfor mye, selv om noe variasjon er velkomment. Trailerne ser i det minste imponerende ut og det ser ut som kampsystemet er blitt beholdt i uendret form, med det tillegget at du kan kalle på monstere i kamp.

Lenke til kommentar

Ja, det virker som mange har et så negativt forhold til nynorsk at de ikke engang klarer å lese det uten å bli irritert. Det er synd, men forståelig når skoleverket legger opp til at nynorsk skal bli assosiert med meningsløs tvang og lavere karaktersnitt. Jeg hadde selv nynorsk helt opp i halsen i mange år; først etter jeg fikk skolegangen litt på avstand fikk jeg et mer positivt forhold til språket.

 

Men artikler om JRPGer og Square-Enix er alltid velkomne for min del, uansett mållag.

Lenke til kommentar

Den beste Gamer-skribenten

 

Bare det hadde vært bokmål, for da hadde dette vært leselig.

Jeg hadde en fantastisk lesning av dette , dette var skrevet så bra at jeg skulle nesten tru jeg sto der selv,

 

Og komme med dette nynorsk tullet er som og be en kristen man om og be til allah, Man kan ikke bare styre verden og tru at alle vil vere som deg. Prøv og lære deg litt mere om Nynorsk for det kommer ikke til og forsvinne.

Lenke til kommentar

Ja, det virker som mange har et så negativt forhold til nynorsk at de ikke engang klarer å lese det uten å bli irritert. Det er synd, men forståelig når skoleverket legger opp til at nynorsk skal bli assosiert med meningsløs tvang og lavere karaktersnitt. Jeg hadde selv nynorsk helt opp i halsen i mange år; først etter jeg fikk skolegangen litt på avstand fikk jeg et mer positivt forhold til språket.Men artikler om JRPGer og Square-Enix er alltid velkomne for min del, uansett mållag.

 

er egentlig en av de som synes nynorsk er unødvendig i skolesammenheng, men det er jo et helt annet tema;)

men det å kommentere at det er skrevet på nynorsk blir derigmot helt feil å nesten rett fram frekt. som sakt så er jeg ikke verdens største fan av nynorsk, men synes ikke det er noe problem å lese. så helt enig med deg. har lest å likt så å si alt øystein har skrevet å han er ekstremt dyktig.

 

dritbra intervju!

jeg likte FFXIII så vi får se om dette også treffer "bokhyllen";)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...