Gå til innhold

Blu-ray spiller med pvr


Anbefalte innlegg

Foreldrene mine ønsker seg en blu-ray spiller til jul. Jeg lurer derfor på om det finnes en spiller som har muligheter til å ta opp tv-programmer i tillegg. Altså pvr-funksjon.

 

Har ikke tenkt til å legge så veldig mye penger i dette, og lurer derfor på om noen vet om f.eks denne har pvr-funksjon?

 

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=646171&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE#extra

 

Håper noen vet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har ikke PVR-funksjon.

 

Ellers håper jeg noen retter på meg i det følgende hvis det er noe jeg har gått glipp av:

 

Er usikker på/tviler på at det finnes bluerayspillere med PVR-funksjon.

Grunnen til dette er at de digitale mottakerne med PVR ofte er knyttet til hvilken mottakskilde du har.

 

Feks om du bruker Riks-TV, parabol/satelitt eller kabel/fiber så er det mange ulike dekodere som brukes fra ulike leverandører. Ettersom PVR-funksjonaliteten er knyttet tett sammen med dekoderfunksjonaliteten (feks for å ha mulighet til å få inn programinformasjon eller ta opp fra flere kanaler samtidig) leveres disse i samme boks (og ikke en boks med dekoder og en med opptaker/PVR).

 

Det er derfor upraktisk å levere en bluerayspiller med PVR-fuknsjonalitet siden denne da måtte hatt dekoderfunksjonalitet for alle mottaksmuligheter, evt at det fantes en modell for hver.

 

En annen ting er at om det skulle komme nye bedre dekodere vil du ikke bare måtte kvitte deg med dekoderen/PVRen din, men også bluerayspilleren, dersom alle disse var bygget inn i samme boks.

Derfor er det upraktisk å putte disse tingene i samme boks.

 

Nærmeste du kommer er vel kanskje en Bluerayspiller med opptaksmulighet, enten på harddisk eller DVD/blueray-plate, vet ikke om disse i det hele tatt finnes for blueray, men er nok endel dyrere i tilfelle.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...