Gå til innhold

Snart 5 år gammel LG plasma som skurrer. Reklamasjon?


zaqqoZeq

Anbefalte innlegg

TV-en har vært inne til reklamasjon to ganger, en gang pga rød snø en gang fordi den skurrer. Fikk den tilbake andre gang med en notis om at dette er vanlig plasma-skjermer skurrer og ikke noe de kan gjøre med. Tenkte i dag å sende den inn til reklamasjon enda en gang og prøve å snakke fornuftig med de på serviceavdelingen.

 

Skurringen var noe som jeg oppdaget når TV-en kom tilbake fra reklamasjon første gangen og derfor noe jeg mener verkstedet er ansvarlig for. Er dette et vanlig problem med plasma-skjermer og noe jeg burde finne meg i? Jeg føler iallefall at verkstedet/butikken prøver å utnytte at dette er siste måneden før skjermen er 5 år og reklamasjonen går ut.

 

Hva kan jeg gjøre om butikken/verkstedet ikke vil gjøre noe denne gangen heller? Sende den inn for 4. gang og heve kjøpet? Og eventuelt hvor mye av de 16000 som skjermen kostet da den ble kjøpt er det rimelig å få igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er fra power-enheten der strømkabelen går inn i TV-en. Støyen er iallefall ikke fra høytalerne. Usikker på om det er mest intensivt med mye hvitt, men endrer seg ut i fra hvilken farge som blir vist.

 

Update: Leverte skjermen i går og fikk høre av han som sto der at de på det autoriserte verkstedet hadde sammenlignet TV-en med en lik modell og mente denne lagde like mye lyd. Etter på prøvde han å høre på lyden, men han mente det var vanskelig å høre. Da påpekte jeg at ja det kan være vanskelig å høre her fordi døren til butikken ut til veien var åpen, andre kunder fikk hjelp ved siden av og det var ikke dør inn til selve butikken, og så mye bakgrunnstøy er det ikke hjemme der jeg ser TV og det er de vi må ta som utgangspunkt. Han gikk med på å sende den inn, men advarte om at den kanskje bare kom i retur.

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Dette er 100% normal plasmastøy ja, og en del av dealen med eldre plasmatver. Ikke en mangel ved produktet i mine øyne heller :).

 

Den kommer nok fint i retur. Du kan være glad du leverer den inn et sted som tar regningen for ingen feil funnet, istedenfor at du selv må betale 500-1000,- i versktedsregning.

 

Du kan ikke heve kjøpet med mindre samme mangel har oppstått (og blitt konstatert på verksted) 3 ganger. Så her ligger du nok dårlig an.

 

Beklageligvis er det slik det er med plasmatver, bare google "plasma buzz" og se :).

Lenke til kommentar

Men hvorfor ble det forårsaket når den var på verksted?

 

Edit: Ser jeg glemte å skrive i førsteposten at de byttet power-enhet da jeg hadde problem med rød snø og at det er dette jeg mener har forårsaket feilen. Og da er det vel ikke veldig mye å forlange å spør om de kan bytte til en annen igjen?

Endret av zaqqoZeq
Lenke til kommentar

Nei, det er jeg fryktelig enig i, om feilen faktisk har oppstått på verkstedet, så har produktet fått dårligere egenskaper enn opprinnelig..da vil jeg kalle det mangel.

 

NB: Viktig at du ikke aksepterer at verkstedet bare sender det i retur. Antar du har fått en servicekvittering? Mest sannsynlig repareres den hos infocare, har du fått noen sms om at produktet er mottatt på verkstedet og behandling startet? Ville ringt de og snakket med teknikeren så han ikke bare ser raskt på saken og så¨pakker den nedi igjen som "ingen feil funnet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...