Gå til innhold

Er 400w nok for denne maskinen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde en sirkel rundt den relevante biten:

BYXwmmu.jpg

 

90% av en PC kjører på 12V. Effekt = Spenning * strøm

12V * 18A = 216W

 

E8400 har en TDP på 65W

4850 har en TDP på 114W

Harddisk tar ~10W

Hovedkort spiser ~50W med minne installert

Sammenlagt: ~240W * 0.9 = ~215W på 12V-linja

 

Med andre ord er du på grensa, og man pleier å legge til 15-20% ekstra for å kalkulere inn at PSUen får mindre makseffekt over tid. Dette går helt enkelt ikke, men på en Seasonic S12-II 380W hadde det gått glatt.

 

Effekt = spenning * strøm er pensum i 8. klasse og burde være rimelig allmennkunnskap, sånn for informasjon ;)

 

Bare husk på Volt * Ampere = Watt, og at ~90% av antall watt trukket er på 12V, så har du lært det meste du trenger å vite om strømforsyninger.

Lenke til kommentar

Det hjelper lite å si at det "almen kunnskap", blir ikke smartere av den grunn =P (Jeg fulgte ikke mye med i timene, å det lille jeg fikk med meg husker jeg ikke).

 

Uansett. Jeg har en annen strømforsyning på "500w" (Spire SP-ATX-500W), men det ser ut som noe har lekt ut av en "ting". Legger ved et bilde.

post-63051-0-19457700-1322270148_thumb.jpg

 

Det ble litt vanskelig å se på bildet, men det hvite "gugget" ser ut som det har rent ned langs den tingen med kobber tråd rundt.

Har noe gått i stykker eller ser det bare slik ut?

 

Har ingen anelse hvor lenge det har vert der.

Lenke til kommentar

Den har noe mer saft på +12V, 32A = 384W. Den har likevel et noe utdatert design, men passiv PFC og en forholdsvis lav andel av effekten tilgjengelig på +12V. Til tross for 3 års garanti, skal den ha en MTBF på 300.000 timer - det er 3 ganger mer enn Corsair har på sine beste PSU'er. Det lukter lurium lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...