Gå til innhold

– De kommer til å floppe


Anbefalte innlegg

Er spent på den nye Lumia 800 som kommer i feb, tenkte å kjøpe meg en slik en. Syntes WP er såpass annerledes fra Android og iOS(Android lite), men mener å ha hørt at det ikke støtter multikjernet cpu og en viss oppløsning. Det jeg liker med denne er at den ikke er monsterstor som alt for mange nye Android mobiler er. Det er en tabbe av mange aktører å fokusere for mye på harryfakter som STOR skjerm, mange Hz og mye grafikk. Hvorfor gjør iPhone det så bra med kun 3,5" i utvalget? Nå kommer de i 4" snart, og 4" tror jeg er et optimalt kompromiss mellom størrelse og funksjonalitet. Liker også det lekne designet på Lumia, bare synd med begrensningene i hardware, selv om det ikke tranger å være 2x1,5GHz LTE 4,5G 128GB etc, kan ikke skjønne at slikt er noe mere enn et nisjemarked...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor gjør iPhone det så bra med kun 3,5" i utvalget?

 

Fordi mange har hørt om iphone såklart. Bra marketing. Og folk som ikke gidder sette seg inn i mobiler vil nok heller kjøpe en iphone (som de har hørt om og som alle de kjenner har) enn noe merkelig de ikke har hørt om. Kanskje.

 

Liker du designet på mobilen kan jeg jo anbefale nokia n9. bedre design, snertent OS, fantastisk mobil. Mer ram og for den saks skyld. Og litt større skjerm og oppløsning.

Lenke til kommentar

Hva var det jeg sa Nokia,

Dere burde produsere mobiltelefoner med Android,

Det er vell ingen som nekter dere det.?.

 

Er bare noen analytikere som spår dette.. trenger overhode ikke være sant.. Men det ødelegger litt at mobilsider skriver artikkeler som dette, virker som folk får ett inntrykk av at windows mobile 7 og Nokia er noe bra, for noen "experter" spår de ikke kommer til å selge bra..

 

Jeg har egentlig bare lyst på windows mobile OS, er litt lei av android og iPhone er ikke aktuelt før til neste lansering.

Det er Android som selger.

Trudde bare Nokia var interessert i penger, Men det gjør de tydelig vis ikke.

 

Nokia har tidligere vert veldig opptatt av at ting skal være så enkelt som mulig og bruke,

Det er det som har gjort dem til verdens største mobilprodusent. :thumbup:

 

Men så valgte de og bruke symbian på Berørings skjerm et OS tilpassa mobiler uten Berørings skjerm,

Det gjorde Berørings mobilene knotete og vanskeligere og bruke. :no:

Det er det folk mener er grunnen til at Nokia selger færre smarttelefoner.

 

Microsoft gjorde en lignende tabbe, De brukte Windows mobile som var tilpassa pocket-pc på mobiler,

Det gjorde mobilene knotete og vanskeligere og bruke. :nei:

 

Kan det være dette som har ført Microsoft og Nokia Sammen?.

Endret av Leseren
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Lumia 800 sales in the U.K. are off to an excellent start. Based on earliest data the sales start of the Lumia 800 is the best ever first week of Nokia smartphone sales in the U.K. in recent history. By our measures, we have gained significant smartphone sell-out share in the channels in which we are operating in the U.K."

kilde

 

"Nokia Lumia 800 outselling all Android phones on Vodafone UK, KPN Netherlands online stores"

kilde

 

Ærlig talt så er det altfor tidlig å si noe om Nokia kommer til å floppe eller ikke, men de gjør en langt bedre jobb med markedsføring enn det Microsoft og andre OEMs har gjort og gjør.

 

Lumia 800 er langt i fra å være den beste Windows Phone telefonen, HTC Titan, Focus S er fint bedre og budget telefonen Omnia W ligger seg på lik linje som Lumia 800. (bortsett fra sexy design) :p

 

Dere får gjerne huske på at dette er de 2 første WP7 telefonene fra Nokia etter at avtalen med Microsoft gikk igjennom for 9? måneder siden. Og de har forpliktet seg til og fortsette å satse tungt på Windows Phone framover, det kommer nok en toppmodell med 4"+ skjerm på nyåret.

 

Når det kommer til hardware, med Mango installert på min nå 1 år gamle HTC Trophy, så ble operativsystemet enda raskere, kan det samme sies med en stor Android (hvis du får den) eller iPhone oppdatering? Og den nyere hardwaren i Lumia 800 el. skal hjelpe til enda mer.

Endret av Nuduaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er umulig å "spå" at WP kommer til å floppe. For det første så har det hatt en gangske så grei start, og det faktum at de har solgt lite telefoner dette kvartalet er ganske enkelt fordi det ikke har blitt lansert noe særlig spennende. Samsung Focus S, Nokia Lumia og HTC sine modeller kommer først nå. Det kan godt hende de "flopper" alikevel, men det er umulig å si før til neste år vil jeg tro.

Da har WP7 fått nok tid til å få litt kjøtt på beina og det burde være mer sammenlignbart med de andre store OS-ene.

Lenke til kommentar

Lumia 800 ble jo aldri omtalt av Nokia som et BEIST, men snarere som en entry-level high-end telefon. Noe den forsåvidt ER. Som mange har påpekt i kommentarfeltet er det rett å slett ikke interessant å lese hva analytikere "spår" om det fremtidige markedet med mindre det akkompanjeres av data, informasjon eller fakta som vi som lesere kan se på.

 

I følge det som presenteres av kilder tyder alt på at Nokia's Lumia 800 har solgt over forventningene, og at pre-order tallene er gode der telefonen enda ikke er kommet på markedet. WP7's appmarked har også hatt en massiv økning i trafikk og apper det siste året, noe som muligens, etterhvert, kan bidra til å fjerne en faktor (mangelen på app's) fra ligningen.

 

Hvis det Faucette spår viser seg å samsvare med virkeligheten (noe vi ikke får vite før om en stund) vil det kun være gjetting gått i oppfyllelse, og ikke noe annet. Amobil.no gjør lurt i å være mer dyptgravende i sine artikkler. Det at en anaytiker har spådd noe er ikke, i seg selv, spesiellt interessant.

Lenke til kommentar
Hvorfor gjør iPhone det så bra med kun 3,5" i utvalget?

 

Fordi mange har hørt om iphone såklart. Bra marketing. Og folk som ikke gidder sette seg inn i mobiler vil nok heller kjøpe en iphone (som de har hørt om og som alle de kjenner har) enn noe merkelig de ikke har hørt om. Kanskje.

 

Liker du designet på mobilen kan jeg jo anbefale nokia n9. bedre design, snertent OS, fantastisk mobil. Mer ram og for den saks skyld. Og litt større skjerm og oppløsning.

Er nok ikke så enkelt med iPhone, selv om mange ønsker større enn 3,5" der å. Men du ser ikke en iPhone med >4" på lang lang tid, det blir med 4" som kommer på iPhone 5.

 

Angående N9, så vet jeg at Meego er(var) et spennende alternativ, men det spår jeg en slapp fremtid, omtrent som Linux på PC. WM7 kommer til å ta en stor del av markedet, det er jeg helt sikker på. Om to år så er Android størst, og iOS hakket større enn WM7, men de tre kommer til å dominere smartphone og tab-markedet...

Lenke til kommentar

Jeg tror man skal være forsiktig med å dømme WP7 nedom og hjem. MS er såpass seige og har så mye ressurser at jeg tror de klarer å stå løpet ut, ettersom det virker som de faktisk har et solid OS i bunn.

 

Ingen trodde vel at Xbox skulle få den størrelsen den fikk, så lenge de måtte selge konsollene med tap og møtte hard konkurranse fra Sony og Nintendo, men den karret seg opp fra ingenting til å bli blandt de største i markedet (om ikke den største, har ikke sjekket tallene).

Lenke til kommentar

Jeg har lest at avtalen til Nokia & Microsoft ikke er bindende.

De kan trekke seg ut når som helst.

 

Link http://www.itavisen.no/865069/nokia-usikre-paa-wp7

 

Og Samsung kan slutte å selge Android telefoner.

Har du en link til påstandene dine?

 

Nei, hvorfor skulle jeg trenge det?

For å se om du snakker sant.

 

Så vit jeg vet så trenger ikke alltid mobilprodusenter å ha avtale med softwareutviklerne for bruke operativsystemet til utviklerne.

 

For utviklerne vill stort sett at flest mulig skal bruke softwaren sin.

Og da blir det upraktisk med avtaler i hitt og pine.

 

PS, Vist du ikke sender meg en link til påstandene dine så konkluderer jeg med at du lyver.

 

Trur ikke at Samsung tar seg rå til å slutte å lage Android telefoner, De selger jo flest av dem i verden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...