Gå til innhold

Acer - AS5755G-2678G75Mnk - Bra kjøp?


Real-Madrid

Anbefalte innlegg

(Forferdelig krunglete navn??)

 

Hei.

 

Er fortiden på utkikk etter en laptop som jeg kan ha med meg i militæret. Gamer ikke så mye, men når jeg spiller går det som regel i Football Manager og Starcraft 2.

 

Jeg drev og tittet rundt på nettet, og helt tilfeldig fant jeg denne Acer PCen på tilbud hos cdon.com

 

http://cdon.no/elektronikk/acer_as5755g-2368g75mnks_i7-2630qm_8gb_750gb_15.6_w7hp_nvidia_gt540m-14650665

 

Er dette et veldig bra tilbud? For ut i fra spesifikasjonene virker det som et veldig bra kjøp til en billig penge. Eller er det en PC som har hatt mye problemer eller noe lignende, slik at de bare ønsker å bli kvitt den?

 

Jeg hadde planer om å bruke rundt 8.000,- på en laptop, men vurderer nå sterk denne Acer PCen til 5600,-

 

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp Acer

 

se f.eks:

 

Intel® Core™ i7-2630QM

NVIDIA® GeForce® GT 540M

750 GB (5400 rpm S-ATA)

8GB (2x 4GB) DDR3 1066 MHz

 

Så ser du lengere ned på siden:

 

i7-2630QM

8GB

750GB

Nvidia GT450M

15.6 W7HP

 

Selgerne her har tidligvis gjort en dårlig jobb. Nå vet jeg ikke hva slags skjermkort denne har, men tror jeg ikke ville kjøpt den i så fall, er nok grunn til du får så mye for pengene.

 

Var jeg deg,ville jeg heller kjøp en ASUS X53SV 15.6" HDGeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home muligens litt svakere, men tror kvaliteten er litt bedre her.

 

Angående harddiskene disse maskinene leveres med, er neppe 5400 RPM noe å samle på, da er det mye bedre med hybrid harddisker fra seagate eller SSD disk, selv om kapasiteten er liten, du kan vurdere SSD internt i maskinen også koble til USB3 harddisk som backup.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det er ikke noe å utsi på pris kontra speq på den maskinen.

Det er en maskin med bra cpu og et middels skjermkort som vil klare de fleste spill unntatt de aller tyngste.

 

Acer er en stor produsent men kvalitetsmessig så er det ikke av de aller beste, de er heller ikke av de aller værste så det er et relativt greit kjøp i så måte.

 

Det finnes dog maskiner med bedre spillytelse til 8000kr fra Asus, f.eks. ASUS G53SX CI5 2.3 4GB/500 GTX560M 15.6" W7HP Hvorfor kompromisse med ytelsen for mobilitet?. Denne maskinen klarer alle spill du kaster etter den, men den har ikke like sterk cpu som Aceren. Asus har dog andre modeller som har spec noe ala det Aceren har, f.eks

ASUS K53SV CI7 2.2 4GB/500 GT540M 15.6" W7HP Alltid kjølig med metallicdesign til 6099kr.

 

Asus skal være av bedre kvalitet enn Acer, og er antagelig den maskinen som er mest utbredt her inne.

Kjøleløsningene til Asus er definitivt de beste på markedet, selv med monster skjermkort som GTX 560 som sitter i G53SX så er de ekstremt stillegående.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig har jeg Asus V1V skal ikke si meg helt fornøyd med kvaliteten, da skjermkortet gikk til helvete under spilling av crysis på maks.

 

Nå har jeg også klart å skade en plastbit på skjermsiden som jeg måtte lime med superlim, er bare snakk om 1 CM stor, så ikke veldig mye.

 

Jeg vil bare nevne at ikke alle ASUS laptoper er supergod på kvalitet.

Men jeg er enig gjennomsnittet på Asus sammenlignet med Acer/Dell så burde man være veldig uheldig hvis man får omtrent like dårlig kvalitet som meg.

 

Men nå vil jeg høyest anbefale stasjonær maskin om man skal spille mye, er ofte bedre kvalitet og mere fremtidrettet.

 

Angående støy, vet jeg ikke hvordan min maskin kommer ut sammenlignet med dag, men er enig at å spille krevende spill, vil maskinen støye voldsomt, vertfall min maskin. Tror det gjelder de fleste maskiner i dag, maskinen blir mere eller mindre varm. Batterilevetiden vil gå dramatisk rask nedover, så laptop er mest om man skal reise.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ikke kjøp Acer

 

se f.eks:

 

Intel® Core™ i7-2630QM

NVIDIA® GeForce® GT 540M

750 GB (5400 rpm S-ATA)

8GB (2x 4GB) DDR3 1066 MHz

 

Så ser du lengere ned på siden:

 

i7-2630QM

8GB

750GB

Nvidia GT450M

15.6 W7HP

 

Selgerne her har tidligvis gjort en dårlig jobb. Nå vet jeg ikke hva slags skjermkort denne har, men tror jeg ikke ville kjøpt den i så fall, er nok grunn til du får så mye for pengene.

 

Var jeg deg,ville jeg heller kjøp en ASUS X53SV 15.6" HDGeForce GT540,Core i5-2430M,6GB RAM, 640GB HDD,DVD±RW,kamera,BT,W7 Home muligens litt svakere, men tror kvaliteten er litt bedre her.

 

Angående harddiskene disse maskinene leveres med, er neppe 5400 RPM noe å samle på, da er det mye bedre med hybrid harddisker fra seagate eller SSD disk, selv om kapasiteten er liten, du kan vurdere SSD internt i maskinen også koble til USB3 harddisk som backup.

 

Regner med at de har skrevet feil i "Beskrivelse". Det står i både overskriften og under Spesifikasjoner at det er et "NVIDIA® GeForce® GT 540M with NVIDIA® Optimus™ 2GB" - Må vel være en skriveleif på "beskrivelse"? Håper det.

 

Når det kommer til å bytte HDD på laptopen. Bryter det garantien? For hvis jeg kjøper denne nå til 5600,- så har jeg jo en del til overs da jeg opprinnelig skulle bruke ruindt 8000,- og da kan jeg jo investere i en SSD samtidig.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe å utsi på pris kontra speq på den maskinen.

Det er en maskin med bra cpu og et middels skjermkort som vil klare de fleste spill unntatt de aller tyngste.

 

Acer er en stor produsent men kvalitetsmessig så er det ikke av de aller beste, de er heller ikke av de aller værste så det er et relativt greit kjøp i så måte.

 

Det finnes dog maskiner med bedre spillytelse til 8000kr fra Asus, f.eks. ASUS G53SX CI5 2.3 4GB/500 GTX560M 15.6" W7HP Hvorfor kompromisse med ytelsen for mobilitet?. Denne maskinen klarer alle spill du kaster etter den, men den har ikke like sterk cpu som Aceren. Asus har dog andre modeller som har spec noe ala det Aceren har, f.eks

ASUS K53SV CI7 2.2 4GB/500 GT540M 15.6" W7HP Alltid kjølig med metallicdesign til 6099kr.

 

Asus skal være av bedre kvalitet enn Acer, og er antagelig den maskinen som er mest utbredt her inne.

Kjøleløsningene til Asus er definitivt de beste på markedet, selv med monster skjermkort som GTX 560 som sitter i G53SX så er de ekstremt stillegående.

 

Takk for forslag. Jeg kom over denne på CDON.com nå. I grunn den samme laptopen som Acer, bare litt mindre RAM.

http://cdon.no/elektronikk/asus_15%2c6%22_i7_2630m_6%252f640%252fgt540m%252fsmd%252fvc%252fbt%252fw7hp-14929108

Hva med den?

Lenke til kommentar

Så sant du ikke bryter noe forsegling kan du vel bytte, vær forsiktig.

 

I pinsipppet minster du garantien, men på den andre siden, hvordan kan levrandøren vite at du har byttet harddisk? Så sant du slipper å skru ut hele maskinen, og det er bare en luke under laptopen burde det gå greit. Ved garati kan du jo sette harddisken tilbake igjen. Ikke noe man anbefaler, men tror ikke levrandørene bryr seg så sant det ikke maskinen er fysisk skadet.

 

Men da burde du også være litt forsiktig med statisk eleksitet.

Hvis nettbutikken kan bytte for deg, er kanskje det bedre, men spørs vel om CDON faktisk gjør det.

 

Edit: Asus 15,6" i7 2630M 6/640/GT540M/SMD/VC/BT/W7HP er muligens bedre en acer.

Men lav oppløsning og treg harddisk trekker også ned, burde nok vært 1440x900 oppløsning eller mere, det har jeg på min Asus V1V og den regnes som gammel i dag.

 

Men ellers er jo prosesssoren god, skjermkortet ser greit ut. GT560M hadde vært bedre, men er nok begrenset hvor mye man kan få.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ok. Virker som det er litt risikabelt og bytte HDD på Acer. På Asusen derimot er det vist en egen luke på baksiden som gjør at man enkelt får tilgang til HDD og nettverkskort.

 

Men så var det med oppløsningen da.. Tror oppløsningen på skjermen fort kan bli for lav.

 

... Det er ikke lett og bestemme seg!

Lenke til kommentar

Ok. Virker som det er litt risikabelt og bytte HDD på Acer. På Asusen derimot er det vist en egen luke på baksiden som gjør at man enkelt får tilgang til HDD og nettverkskort.

 

Men så var det med oppløsningen da.. Tror oppløsningen på skjermen fort kan bli for lav.

 

... Det er ikke lett og bestemme seg!

 

som alternativ kan du ta en titt på ASUS N55SF hvis du kan strekke deg litt over grensa. Bedre skjerm og skjermkort.

 

Så den lå til 8300 på netonnet

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-n55sf-s1036v/157024.3003/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=157024%2B-%20ASUS%20N55SF-S1036V&utm_campaign=Productfeed

 

evt. hvis du kjenner noen studentvenner m en studentkonto kan du bestille den siste versjonen fra dustinhome til rett under 8000 inkl. frakt

Lenke til kommentar

Ok. Virker som det er litt risikabelt og bytte HDD på Acer. På Asusen derimot er det vist en egen luke på baksiden som gjør at man enkelt får tilgang til HDD og nettverkskort.

 

Men så var det med oppløsningen da.. Tror oppløsningen på skjermen fort kan bli for lav.

 

... Det er ikke lett og bestemme seg!

 

som alternativ kan du ta en titt på ASUS N55SF hvis du kan strekke deg litt over grensa. Bedre skjerm og skjermkort.

 

Så den lå til 8300 på netonnet

 

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-n55sf-s1036v/157024.3003/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=157024%2B-%20ASUS%20N55SF-S1036V&utm_campaign=Productfeed

 

evt. hvis du kjenner noen studentvenner m en studentkonto kan du bestille den siste versjonen fra dustinhome til rett under 8000 inkl. frakt

 

Den har jeg sett på før. Men så har jeg mistet litt lysten på å bruke 8000 på en laptop. Var på nippet til og kjøpe Asusen der.

 

Jeg klarer aldri å bestemme meg.

Lenke til kommentar

Det endte på denne MSI laptopten:

http://www.netonnet.no/art/data/gaming/datamaskiner/msi-ge620dx-462ne/162496.5652/#tabs

 

Følte det var en bra pris for en bra PC. Bra skjermkort, fin skjerm med full HD, i5 prosessor, og 4 GB DDR3 1333Mhz RAM, og en HDD på 7200rpm.

 

Føler at dette er en PC som matcher mine krav, og dét til en bra pris. Regner med at jeg kommer til å oppgradere til 8 GB ram i nærmeste fremtid. 4 GB kan bli litt smått(?).

 

Takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...