Gå til innhold

Exozzas treningslogg (ny video 05.02.2012)


Exozza

Anbefalte innlegg

Så på de siste videoene dine, markløften ser bedre ut enn den første videoen. Det kan hjelpe å tenke at du skal stappe skulderbladene ned i baklomma, om du holder den tanken er det noen ganger enklere for mange å få et bedre oppspenn før du tar repetisjonen.

 

På knebøy så kan du med fordel gå helt opp på slutten av repetisjonen og stramme rumpa, det ser ut som du tar en slags halvveis repetisjon på vei opp og så går du ned igjen :)

Takker for tilbakemelding!

 

Tror jeg får til markløften bedre nå, skal prøve å få filmet det neste økt :-)

 

Jeg gikk helt opp på knebøyen før, men har senere hørt at det ikke er bra å gå så langt opp at man låser knærne. Dette er den eneste grunnen til at jeg ikke gjør det lenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dagens økt

 

Økt 1, uke 24

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

5x5 80 kg

 

Skulderpress med stang

2x10 20 kg

2x35 kg

 

Markløft

2x10 40 kg

2x5 60 kg

1x5 72,5 kg

 

Chin-ups

5-3-3

 

Kommentar ang. økten

Knebøy var tung, men følte ikke teknikken streika. :) Skulderpressen går greit, kjennes ut som teknikken blir bedre og bedre. Trodde markløften skulle gå veldig bra idag, men underveis kjentes det ut som om teknikken streiket litt... Var ikke like sprek som vanlig i chin-ups.

 

Kommentar ang. kosthold

Havregryn til frokost, kyllingfileter sammen med byggris og fetaost til skolemat og før trening, 3 glass melk og 1 banan etter trening, lapskaus, omelett og brødskiver til middag (rester...), havregryn til kvelds.

 

Filmet knebøy idag, og skal prøve å filme markløften senere denne uka. Kommer til å poste videoene når jeg får tid! :)

Lenke til kommentar

Mandag:

 

Økt 3, uke 24

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

5x5 90 kg

 

 

Skulderpress med stang

2x10 20 kg

5x5 35 kg

 

Markløft

2x10 40 kg

2x6 60 kg

1x5 75 kg

 

Chin-ups

6-3-2

 

Kommentar ang. økten

Økte til 90 i knebøy, og det gikk bedre enn jeg hadde forventet. Skulderpressen går fint. Sliter ennå teknisk med markløften :p En som jobber der mente jeg måtte bøye ryggen mindre og ha rumpa lengre oppe. Chin-upsene gikk fint.

 

Kommentar ang. kosthold

Havregryn til frokost, 6 skiver med ost, skinke og salatblad på skolen, havregryn og 3 glass melk etter trening, pølser og potetstappe til middag.

Lenke til kommentar

Gårsdagens økt:

 

Økt 1, uke 25

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

1x5 80 kg

5x5 90 kg

 

Benkpress

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 50 kg

5x5 60 kg

 

Stående roing

2x12 20 kg

2x8 30 kg

1x5 40 kg

5x5 45 kg

 

Dips

5-3-2

 

Kommentar ang. økten

Knebøyen var overraskende tung!! Trolig pga lite aktivitet i timene før og lite søvn. Tror jeg skal øke med 2,5 kg i benk neste gang. Følte jeg hadde teknikken på plass når det gjaldt roingen, og det gikk lettere enn vanlig. Dips var tungt.

 

Kommentar ang. kosthold

Havregryn til frokost, tagliatelle og kyllingfilet, og en grov baguett med egg og bacon på skolen, tagliatelle og kyllingfilet før trening, fire glass melk etter trening, fulllkornspagetti med kjøttdeig og pastasaus til middag.

Lenke til kommentar

Fredagens økt:

 

Økt 2, uke 25

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

5x5 90 kg

 

 

Skulderpress med stang

2x10 20 kg

5x5 37,5 kg

 

Markløft

2x10 40 kg

2x5 60 kg

1x5 75 kg

 

Chin-ups

4-2-2

 

Kommentar ang. økten

Prøvde ny teknikk på chin-upsene idag: Jeg løfter meg relativt fort opp, men når jeg er helt opperst holder jeg stillingen i ca. 5 sekunder og senker meg deretter sent ned. Kjenner jeg blir irritert av at jeg ikke klarer å få til noe skikkelig teknikk på markløften...

 

Kommentar ang. kosthold

Havregryn til frokost, kyllingfilet med byggris, 1 pose nøtter på skolen og før trening, 3 glass melk og 1 banan etter trening, hjemmelaget gryterett til middag, 1 skål havregryn til kvelds.

Lenke til kommentar

Økt 3, uke 25

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

1x5 80 kg

5x5 92,5 kg

 

Benkpress

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 50 kg

5x5 62,5 kg

 

Stående roing

2x12 20 kg

2x8 30 kg

1x5 40 kg

5x5 47,5 kg

 

Dips

6-2-2

 

Kommentar ang. økten

Økte med 2,5 kg i samtlige øvelser idag. Knebøyen gikk bedre enn forventet! Var så vidt jeg klarte benkpressen på de siste repsa. Den stående roingen var veldig tung, men kjennes ut som om jeg har mer kontroll på teknikken nå.

 

Kommentar ang. kosthold

Havregryn og 4 knekkebrød til frokost, 4 glass melk, salat og 1 skål havregryn etter trening, tagliatelle, kylling og grønnsaker til middag.

 

Har noen nye videoer av knebøy og markløft teknikk her:

 

http://www.youtube.com/watch?v=MWwjDcGPUJc

 

http://www.youtube.com/watch?v=T6t5qImkX0Q

Lenke til kommentar

Da burde du gå ned på vekt og terpe på teknikk, for du krummer ryggen i løftet. Prøv også og se nedover eller rett frem og ikke oppover, eventuelt bare løfte blikket og ikke hele hodet, det kan fort føre til skade i nakken.

 

Når det gjelder knebøy er det ikke mulig å si noe særlig, det kan være lurt å filme fra en annen vinkel. Det ser litt ut som du krummer ryggen her også, men som sagt, vanskelig å se.

Lenke til kommentar

Ser ut som du må sette deg annerledes på marken din, se om det hjelper med spennet i ryggen. Jeg er absolutt ikke den beste til å kommentere, f. eks Pinglo ville være bedre her tror jeg :p

 

Det som var nevnt med å se mer rett fremover stemmer nok også, det blir snillere mot nakken din. Se eks grønn og rød linje for hvordan ryggen din er.

post-104005-0-08125800-1328554120_thumb.jpg

 

Andre eks:

xin_5412030408189532238117.jpg

 

01e7ded467.jpg

Lenke til kommentar

Så denne og tenkte på deg, du ser forskjellen på ryggen:

 

Edit: Ser ut som du har begynt å bevege hofta mer bakover ja, du knekker ikke kun i knærne når du går ned.

Får jeg pirke bittelitt mer så vil jeg kanskje si at du ser ut til å ha litt hastverk på veien ned, spesielt rett før du kommer helt ned.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Tirsdagens økt:

 

Økt 1, uke 26

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

5x5 95 kg

 

 

Skulderpress med stang

2x10 20 kg

5x5 37,5 kg

 

Markløft

2x10 40 kg

2x5 60 kg

 

Chin-ups

4-2-2

 

Kommentar ang. økten

Følte meg veldig i form, og økte til 95 i bøy! Var rimelig tungt, men fikk det til. Deloada med 15 kg i markløften og skal terpe på teknikk. Var veldig sliten i armene etter chin-ups med den nye teknikken.

Lenke til kommentar

Økt 2, uke 26

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

1x5 80 kg

5x5 95 kg

 

Benkpress

1x30 20 kg

2x12 40 kg

2x8 50 kg

5x5 62,5 kg

 

Stående roing

2x12 20 kg

2x8 30 kg

1x5 40 kg

5x5 47,5 kg

 

Dips

7-5-4

 

Kommentar ang. økten

Bøyen var veeeeldig tung idag, var så vidt jeg klarte det. Benkpress gikk greit, roing var tungt, og dips gikk overraskende bra! Har jo bare pleid å greie 5-2-2.

 

Kommentar ang. kosthold

Havregryn til frokost, kyllingfileter med tagliatelle på skolen og før trening, 2 knekkebrød med tunfisk (har smakt bedre mat enn det, men det går ned! haha) og 3 glass melk etter trening, tagliatelle, grønnsaker og kyllingfileter til middag.

 

Knebøy 1x5 95 kg:

 

http://www.youtube.com/watch?v=CE3xLSi2LHw

 

 

Ny markløftsteknikk! 1x5 60 kg. Hvordan ser det ut?

http://www.youtube.com/watch?v=v_Z1K6Q3ydI

 

Hvordan bør jeg trene fremover med tanke på knebøyen? Tviler på at jeg klarer å øke i den nærmeste fremtid... OG, har lagt merke til en ting! I desember veide jeg rundt 92,5 kg, mens jeg idag veier rundt 91,5 kg. Har spist og trent like mye, om ikke mer, men har likevel gått ned i vekt. Fettprosenten som har gått ned, kanskje?

Endret av Exozza
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vært på klassetur, så har ikke fått tid til å trene eller skrive her. Men startet opp igjen igår.

 

Gårdsdagens økt:

 

Økt 1, uke 26

 

Knebøy

1x20 20 kg

2x12 40 kg

2x8 60 kg

5x5 85 kg

 

 

Skulderpress med stang

2x10 20 kg

5x5 35 kg

 

Markløft

2x10 40 kg

1x5 60 kg

 

Chin-ups

3-2-2

 

Kommentar ang. økten

Første økt på nesten to uker, var veeeldig godt å komme i gang igjen! Valgte å deloade på knebøyen, og 85 kg var tungt, men fikk det bra til. Skulderpress og markløft gikk bra, men chin-upsene var tyngre enn vanlig. God økt.

 

Kommentar ang. kosthold

Knekkebrød og havregryn til frokost, 3 glass melk, 2 egg og fullkornstagliatelle etter trening, en kjøttrett med potetmos til middag, havregryn til kvelds.

 

Markløftsteknikk:

http://www.youtube.com/watch?v=AbeTYqzUhWg

Endret av Exozza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...