Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva ville du valgt som herjebil?


Rabbern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si at du skal en tur til Nurbürging neste sommer, du vil ha en bil som du kan herje litt med på denne turen. Og fortsatt bruke den denne vinteren, altså kjøre gris med sladding og fart. Men det viktigste er for deg forbruk altså bensin/diesel og holdbarhet.

 

For meg er planen uklar. Hva ville du valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, det har du jammen meg rett i, Gavekort :) Faen at jeg glemte dem :)

 

EDIT: Gamle mercer er jo også fint. Heh

Endret av jigaplow
Skrevet

Hvis du skal kjøre på ringen, regner jeg med du skal ha noe som går litt greit. Isåfall ville jeg gått for en bil med original motor, eventuelt trimmet fornuftig med oppgraderte bremser/clutch/drivlinje generelt. En Volvo 940 turbo ville nok vært et godt valg. Eventuelt E36 320/325. Opel Omega med 3.0 literen skal også være bra, men se opp for rust. Det gjelder forsåvidt alle biler også.

Skrevet (endret)

Litt annet forbruk på en 367 hesters bensinmotor, og en 200 hesters dieselmotor (som Jeremy Clarkson brukte i den Top Gear-episoden), da. Ville uansett hatt en mye lettere bil.

 

Edit: Og en med manuellgir, ikke minst!

 

Hva med en Kadett? 2.2i-motoren har vel rundt 130/140 hester og er fra Rekord, men i en bil på 800 kg burde det være plenty moro.

Endret av FixedFrequencies
Skrevet

Har faktisk tenkt på en sånn Opel Kadett med annen motor. Den blir jo godkjent til og med 150hk så det er en mulighet. Men disse Kadettene er så dyre, spesielt for meg som bare er 15år og er villig til å bruke flere tusen arbeidstimer på å få noe strøkent og bra. Men kjenner en som har to kadetter der den ene står litt delvis i deler da det er sveiset rust på den nylig. Og en ganske så strøken en. Så kanskje jeg skulle spurt han, men må vel ha noen sterkere bremser for å slenge i en 2,2 liter eller noe rundt der.

 

Hvorfor tenke forbruk på en herjebil/banebil er jo rett og slett at man får kjørt mer. Og for meg så er det hastighet på bane på sommeren og sladding på vintern, men etter 2-3 tusen arbeidstimer så vil jeg nok ikke bruke denne på vinteren. Kanskje hatt en som dro litt på turtall eller noe ordentlig morsomt. Med bil på en 7-8 hundre kilo så holder 130-140 hester i massevis i grunn.

Skrevet

Så du skal faktisk kjøpe en bil som du får godkjent (hvis du tenker å bytte motor, f.eks.) som du kan kjøre på bane med?

 

Jeg ville nok ha hatt en hakket nyere bil (80-talls, iallfall!) om jeg skulle ha hatt den som bruksbil i tillegg, men samtidig så er jo gamle Opeler solide biler som skal være enkle å skru på.

Skrevet

Nei skal ikke bruke den som bruksbil men skal ha skilter på den. Så får jeg heller kjøpe meg en volvo 740 eller noe å kjøpe nye kammer og lette svinghjul å sveise sperre. Og rævkjøre den en vinter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...