Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fjerne bios passord.


Anbefalte innlegg

har en pc som jeg har kjøpt via skolen, men krever passord for og komme inn i bios, har prøvd og sette bios tilbake til fabrikk innstilling ved og fjerne cmos batteriet, men skolen har tydeligvis endret på det slik at passordet fortsatt er der. de vil ikke gi meg passordet og skolen er over 3 timer unna, vil helst slippe og kjøre dit for at de skal slette det. noen som vett hvordan jeg får fjernet det?

er en hp 6555b ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett om det er en liten jumper ("bryter") ved siden av biosbatteriet? Om du finner det, ta den av, vent 30 sek og sett den å igjen.

har sett etter den, men kan ikke finne den, skrudde fra hverandre mest parten av datan, såvidt jeg vet så er det ikke en jumper på den datan her, satt oppe i hele natt og googlet. uansett så spiller vel ikke det noen rolle da det ser ut som passordet er lagt inn som factory default?

Lenke til kommentar

Har du sett om det er en liten jumper ("bryter") ved siden av biosbatteriet? Om du finner det, ta den av, vent 30 sek og sett den å igjen.

 

Moderne laptopper har TPM plattform.

Man får ikke fjernet BIOS (admin) passord på den måten.

 

Trådstarter!

Eneste mulighet er å levere den på skolens IT avd slik at BIOS administrator passordet "dems" blir endret eller fjernet.

Lenke til kommentar

Har du sett om det er en liten jumper ("bryter") ved siden av biosbatteriet? Om du finner det, ta den av, vent 30 sek og sett den å igjen.

har sett etter den, men kan ikke finne den, skrudde fra hverandre mest parten av datan, såvidt jeg vet så er det ikke en jumper på den datan her, satt oppe i hele natt og googlet. uansett så spiller vel ikke det noen rolle da det ser ut som passordet er lagt inn som factory default?

Men du sier at du har kjøpt den via skolen, da har du kanskje en manual der passordet kan stå?

Lenke til kommentar

Har du sett om det er en liten jumper ("bryter") ved siden av biosbatteriet? Om du finner det, ta den av, vent 30 sek og sett den å igjen.

 

Moderne laptopper har TPM plattform.

Man får ikke fjernet BIOS (admin) passord på den måten.

 

Trådstarter!

Eneste mulighet er å levere den på skolens IT avd slik at BIOS administrator passordet "dems" blir endret eller fjernet.

ingen måte og snike seg forbi passordet heller? noe backdoor/bypass opplegg?

Lenke til kommentar

Har du sett om det er en liten jumper ("bryter") ved siden av biosbatteriet? Om du finner det, ta den av, vent 30 sek og sett den å igjen.

har sett etter den, men kan ikke finne den, skrudde fra hverandre mest parten av datan, såvidt jeg vet så er det ikke en jumper på den datan her, satt oppe i hele natt og googlet. uansett så spiller vel ikke det noen rolle da det ser ut som passordet er lagt inn som factory default?

Men du sier at du har kjøpt den via skolen, da har du kanskje en manual der passordet kan stå?

nei, desverre. som sagt så vil de jo ikke gi meg passordet siden bare skolens ansatte skal ha det.

Lenke til kommentar

eneste mulighet du har utenom skolen er nok å sende den til hp og få de til å fjerne det, noe jeg ser på som en dyr affære.

 

hva skal du inni der å forandre uansett?

av en eller annen grunn så er datan clocket ned til 800 Mhz, dessuten er det litt prinsipp også, liker ikke og være sperret ute fra min egen data, vett jo heller aldri når jeg trenger og inn i bios. greit og ha tilgang.

Lenke til kommentar

nei, desverre. som sagt så vil de jo ikke gi meg passordet siden bare skolens ansatte skal ha det.

Er det din PC må du kunne kreve å få fullt herredømme over den. Skulle bare mangle.

Som en siste utvei kan du jo ta ut biosbatteriet og vente et par timer før du satte det inn igjen.

skulle det egentlig spille noen rolle om jeg tar den ut 10 sekunder eller timer, tilbakestilt blir den vel uansett?

kan få fjernet passordet viss jeg stikker innom skolen, men som sagt så er den over 3 timer unna, vil helst slippe det.

Lenke til kommentar

nei, desverre. som sagt så vil de jo ikke gi meg passordet siden bare skolens ansatte skal ha det.

Er det din PC må du kunne kreve å få fullt herredømme over den. Skulle bare mangle.

Som en siste utvei kan du jo ta ut biosbatteriet og vente et par timer før du satte det inn igjen.

skulle det egentlig spille noen rolle om jeg tar den ut 10 sekunder eller timer, tilbakestilt blir den vel uansett?

kan få fjernet passordet viss jeg stikker innom skolen, men som sagt så er den over 3 timer unna, vil helst slippe det.

Det er elektronikkdingser som er laget for å holde på strøm, og at den strømmen som er lagret på denne måten må "brukes opp" først. Jeg vet slett ikke om det er tilfelle med bios-strømmen, kan også hende at maskina blir fullstendig blokkert om du prøver dette, det er faktisk en mulighet.

Lenke til kommentar

Fant dette,du kan jo prøve..funker vist på HP Elitebook 6930p

 

to re-gain access to the system. If the BIOS user forgets their password ... go to F10 to remove and add the BIOS user again, Login using user... as Guest User and then reset Security to defaults. Save and Exit.

Lenke til kommentar

Får du startet den fra cd eller usb minne?

 

 

Isåfall kan du jo prøve å kjøre en software basert reset av Bios.. mener det ligger noe sånt på ultimate boot cd, men om det hjelper er jo noe annet :p har hjelpa meg før, men som nevnt her, så kan jo passordet ligge i en annen chip.. og da er du nok like langt.

Lenke til kommentar

Anskar!

Jeg gjentar igjen at på moderne laptoper ikke lagre bios passord i cmos , men i en egen secutity chip i TPM løsninger. Denne chip er programmerbar og den kan ikke raderes ved bortfall av strøm.

TS skriver ikke at det er en laptop, han skriver det er en PC.

sorry, det er en laptop btw.

 

Får du startet den fra cd eller usb minne?

 

 

Isåfall kan du jo prøve å kjøre en software basert reset av Bios.. mener det ligger noe sånt på ultimate boot cd, men om det hjelper er jo noe annet :p har hjelpa meg før, men som nevnt her, så kan jo passordet ligge i en annen chip.. og da er du nok like langt.

kan jo prøve, hvordan bruken man den då? :p

Lenke til kommentar

Anskar!

Jeg gjentar igjen at på moderne laptoper ikke lagre bios passord i cmos , men i en egen secutity chip i TPM løsninger. Denne chip er programmerbar og den kan ikke raderes ved bortfall av strøm.

TS skriver ikke at det er en laptop, han skriver det er en PC.

sorry, det er en laptop btw.

Jeg har uansett ikke mer å legge til, men at du kan kreve full tilgang på din egen PC, det må du kunne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...