Gå til innhold

Konvertering til NTFS


ehs5

Anbefalte innlegg

Jeg skulle prøve å konvertere dataen til NTFS formatet men da fikk jeg denne meldingen:

 

Filsystemtypen er FAT32.

Konverteringen kan ikke kjøres fordi volumet brukes av en annen

prosess. Konverteringen kan kjøres hvis dette volumet demonteres først.

ALLE ÅPNEDE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL DA BLI UGYLDIGE.

Vil du tvinge gjennom en demontering av dette volumet? (J/N)

 

Jeg vet ikke hva dette vil si så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skulle prøve å konvertere dataen til NTFS formatet men da fikk jeg denne meldingen:

 

Filsystemtypen er FAT32.

Konverteringen kan ikke kjøres fordi volumet brukes av en annen

prosess. Konverteringen kan kjøres hvis dette volumet demonteres først.

ALLE ÅPNEDE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL DA BLI UGYLDIGE.

Vil du tvinge gjennom en demontering av dette volumet? (J/N)

 

Jeg vet ikke hva dette vil si så jeg lurte på om noen kan hjelpe meg?!

 

Prøver du det mens maskinen kjører? er vel ikke helt gunstig det tenker jeg.. partitionmagic eller fdisk funker, med partitionmagic så slipper du vel å slette partisjonen og herje først. men det er ikke sikkert at dataene er der for det..

Lenke til kommentar

Ikke deaktiver volumet...:-) Du skulle ikke få denne meldingen med mindre du har laget en disk av to disker eller gjort noen andre greier. Har du laget et "spanned volume" (husker ikke dette på norsk.. :o )? Koblet sammen to disker til å bli sett av operativsystemet som en?

 

Jeg tror ikke du kan konvertere til NTFS uten å lage volumet på nytt hvis du har gjort noe slikt som beskrevet ovenfor. Håper tingtene løser seg. Noe som ikke er greit er å bli så utålmodig at du trykker JA bare for å se hva som skjer.. :D

 

Eller så er partition magic et utmerket program. Søk på www.google.com etter det du trenger informasjon om. f.eks. "partition magic"

Lenke til kommentar
Vil du tvinge gjennom en demontering av dette volumet? (J/N)

Prøvde dette selv, svarte J(ja). Fungerte bra det, demontering av disken betyr vel bare det at du gjør den utilgengelig for andre programmer under konverteringen. Men jeg kan ikke garantere for at ikke noe forvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...