Gå til innhold

Er dette en bra gaming PC?


Anbefalte innlegg

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

Sier bare att du kan få en bedre PC for pengene. Men nå er det jo ikke mine penger engang.

 

Hva er det du egentlg mener jeg kan få bedre? Kjøpe Phenom x4 istedenfor x6? Ulogisk

Jeg tror han mener at hvis du heller går for en sandy bridge prosessor så får du mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

Sier bare att du kan få en bedre PC for pengene. Men nå er det jo ikke mine penger engang.

 

Hva er det du egentlg mener jeg kan få bedre? Kjøpe Phenom x4 istedenfor x6? Ulogisk

 

Hvor mange spill er det som benytter seg av 6 kjerner? Hvor mange? Hva sa du? Ingen? Nei men ser du på det.

 

Det er mye mere pris verdt å ta en Phenom X4 istedenfor en Phenom X6 når du ikke har behov for de ekstra to kjernene.

 

You getting me?

Lenke til kommentar

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

Sier bare att du kan få en bedre PC for pengene. Men nå er det jo ikke mine penger engang.

 

Hva er det du egentlg mener jeg kan få bedre? Kjøpe Phenom x4 istedenfor x6? Ulogisk

 

Hvor mange spill er det som benytter seg av 6 kjerner? Hvor mange? Hva sa du? Ingen? Nei men ser du på det.

 

Det er mye mere pris verdt å ta en Phenom X4 istedenfor en Phenom X6 når du ikke har behov for de ekstra to kjernene.

 

You getting me?

 

Jeg forstår det, men x6 koster er bare et par hundrelapper mer. Selv om ingen spill krever 6 kjerner så betyr det ikke at 4 er bedre? Da er det vel det samme hva jeg kjøper da.

Lenke til kommentar

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

Sier bare att du kan få en bedre PC for pengene. Men nå er det jo ikke mine penger engang.

 

"litt fremtidsretta". da mener jeg muligheten for å kjøre spill med grei guffe det neste året. som sagt, hvorfor kjøpe en x4 i dag og sitte der med skjegget i postkassa når det kommer et nytt spill. istedenfor å velge en bedre CPU til noen skarve hundrelapper..

 

Spill kommer ikke til å utvikle seg noe mere nevn verdig enn det BF3 har gjort. I iallefall ikke till den neste generasjonen med konsoller kommer, og till dess så har det kommet nye komponenter som utklasserer dagens beste komponenter.

 

Put it like this; Hvorfor ikke bygge en sparsom og prisverdig PC som kan kjöre alle spill på high uten problem for å så oppgradere skiten om 2-3 år? Mye bedre enn å bruke penger på å ha alt det beste som finnes nå når det kommer till å utklassert om ikke så lenge.

 

Bruk de resterende penger på det en sunn ung man burde gjøre.

 

beklager, men jeg orker ikke diskutere detta mye mer. han ville kjøre spill på ultra, da gir jeg anbefalinger ut ifra det. det kommer alltid noe bedre i fremtida, sånn er det bare. det går fremdeles an å kjøpe seg et brukbart oppsett som holder litt lenger. hvis du sier phenom x4 holder til spill på bra grafikk i 2-3 år til nå, da har du tapt diskusjonen. :/

 

BATTLEFIELD 3 bruker opptil 8 THREADS/KJERNER.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

beklager, men jeg orker ikke diskutere detta mye mer. han ville kjøre spill på ultra, da gir jeg anbefalinger ut ifra det. det kommer alltid noe bedre i fremtida, sånn er det bare. det går fremdeles an å kjøpe seg et brukbart oppsett som holder litt lenger. hvis du sier phenom x4 holder til spill på bra grafikk i 2-3 år til nå, da har du tapt diskusjonen. :/

 

Må nok beklage meg selv, fordi jeg skjønner ikke hvordan jeg har "tapt" denne diskusjonen?

 

Hva er det jeg har tapt egentlig? Så lenge konsollene eksisterer, så kommer 80% av spillmakerne lage spill med konsoll i første tanke, deretter PC. Sånn er det bare. Og sånn kommer det till å väre i alle år fremover. Hvis du tror att vi plutselig kommer till å få super-konsoller med superpowers om 2-3 år, så er det nok du som tar feil.

 

End of the discussion.

 

Edit 1.

 

Du nevner BF3 veldig ofte. Selv om det er det spillet OP nevner, tror du han kommer til å spille det hele tiden? Bare BF3 og ingen andre spill? Tviler på det.

Endret av Dasch
Lenke til kommentar

Jeg snakket bare om gpu.

 

Et stk 570, 2500k @4.3(ett trykk så har du det, men alle cpu er like så det er ikke så sikkert du kommer så langt med standard kjøling), ASUS P8Z68-V PRO, og noe billig 8GB ram. + SSD/HDD, psu osv.

 

hmm. ja mulig det funker greit med 570, har du overklokka det noe? hvilken modell har du? jeg har klokka min gtx 580 en del. men ikke cpu. bruker du auto klokkinga til asus? den fucka seg opp hos meg.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Jeg snakket bare om gpu.

 

Et stk 570, 2500k @4.3(ett trykk så har du det, men alle cpu er like så det er ikke så sikkert du kommer så langt med standard kjøling), ASUS P8Z68-V PRO, og noe billig 8GB ram. + SSD/HDD, psu osv.

 

hmm. ja mulig det funker greit med 570, har du overklokka det noe? hvilken modell har du? jeg har klokka min gtx 580 en del. men ikke cpu. bruker du auto klokkinga til asus? den fucka seg opp hos meg.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648586

 

Klokket til 900.

 

Betalte 2095 kr for kortet så er veldig fornøyd!

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Jeg snakket bare om gpu.

 

Et stk 570, 2500k @4.3(ett trykk så har du det, men alle cpu er like så det er ikke så sikkert du kommer så langt med standard kjøling), ASUS P8Z68-V PRO, og noe billig 8GB ram. + SSD/HDD, psu osv.

 

hmm. ja mulig det funker greit med 570, har du overklokka det noe? hvilken modell har du? jeg har klokka min gtx 580 en del. men ikke cpu. bruker du auto klokkinga til asus? den fucka seg opp hos meg.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648586

 

Klokket til 900.

 

Betalte 2095 kr for kortet så er veldig fornøyd!

 

900 er relativt mye. tipper det er derfor du har enda bedre ytelse. da var du kanskje heldig med ditt korts overklokkingsegenskaper. det der kortet har vel ikke noe særlig utbedra kjøleløsning? jeg har directCU II gtx 580 med sinnsyk kjøling og ligger på 45 grader max load på GPU med 850 mhz. da ligger vel ditt ganske høyt på temp?

Lenke til kommentar

900 er relativt mye. tipper det er derfor du har enda bedre ytelse. da var du kanskje heldig med ditt korts overklokkingsegenskaper. det der kortet har vel ikke noe særlig utbedra kjøleløsning? jeg har directCU II gtx 580 med sinnsyk kjøling og ligger på 45 grader max load på GPU med 850 mhz. da ligger vel ditt ganske høyt på temp?

Aldri over 72c. jeg spiller uten clock noen ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...