Gå til innhold

Er dette en bra gaming PC?


Anbefalte innlegg

Jeg konfigurerte denne pcen: http://www.netshop.no/Avdelinger/Netshop-PC/Netshop-Free/NetShop-Free-AMD-PC-bygger-Konfigurer-din-egen-maskin-m-Win7-44592-p0000156229.aspx

 

til dette:

 

NetShop 3 års PC garanti

Produksjon og testing av PC

Antec Twelve Hundred Gamer Case

Chieftec Super 750W CFT-750-14CS

ASUS M4N98TD EVO, Socket-AM3

AMD Phenom II X6 1100T Black Edt.

Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

Western Digital 1 TB Green 3,5", SATA

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA

Sony DVD-brenner AD-5280S intern

 

 

Hvor bra er denne pcen til gaming? vil jeg kunne kjøre alle de nyeste spill som bf3 på ultra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Ikke hør på dem som sier at du ikke trenger mer enn phenom x4..

 

http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/5#pagehead

 

kjøp deg en i5 2500k. Kjipt å kjøpe en phenom x4 nå som er utdatert allerede nå. bf3 bruker mange kjerner og threads og krever en del av CPU. Derfor er 2500k og 2600k bra valg. Når det kommer til skjermkortene du har valgt ville jeg også valgt noe annet. GTX 580 eller 2 stykk Radeon 6970 istedenfor 2 stk 560Ti i SLI. Battlefield 3 krever en del videominne og derfor vi dine gtx 560ti slite pga du får bare 1 gig effektivt minne i SLI med de kortene. Med 1 kort slipper du også microstuttering og anna tull. gtx 580 yter bedre når det kommer til minimumsfps enn to stk 560ti i bf3 men koster litt mer tho.

 

se minimumsfpsen her:

 

http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-battlefield-3/4#pagehead

 

sitat: "Under testandet har redaktionen stött på märkligt beteende från både SLI och Crossfire, inklusive blinkande texturer, "microstuttering" och allmänt ojämn spelupplevels"

 

jeg har selv kjøpt meg i7 2600k og GTX 580 og kjører alt på ultra uten problem.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

Hei! Ikke hør på dem som sier at du ikke trenger mer enn phenom x4..

 

kjøp deg en i5 2500k. Kjipt å kjøpe en phenom x4 nå som er utdatert allerede nå. bf3 bruker mange kjerner og threads og krever en del av CPU. Derfor er 2500k og 2600k bra valg. Når det kommer til skjermkortene du har valgt ville jeg også valgt noe annet. GTX 580 eller 2 stykk Radeon 6970 istedenfor 2 stk 560Ti i SLI. Battlefield 3 krever en del videominne og derfor vi dine gtx 560ti slite pga du får bare 1 gig effektivt minne i SLI med de kortene. Med 1 kort slipper du også microstuttering og anna tull. gtx 580 yter bedre enn to stk 560ti i bf3 men koster litt mer tho.

 

Du har ikke tenkt på overklokknings muligheter, har du? Nei, trodde nok ikke det. Men jeg skjønner hva du mener. Det blir en bottleneck på en måte, men jeg synes ikke det er en stor sådan. 40+ FPS i BF3 er helt akseptabelt siden det er så bra lagd till PC.

 

Ville denne pcen vært et bedre valg?

 

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10484

 

Uff, du skal ikke ha en ferdig-bygd, skal du? : (

Endret av Dasch
Lenke til kommentar

Med ett 570 vil du klare alt på ultra @ 1920*1080 og du vil føle at det går smuud.

 

nei.

 

hvorfor kommenterer du og gir ut feilinformasjon slik som han oppå her som sier man ikke trenger mer enn x4 phenom? det er jo tull og fanteri...

 

Hei! Ikke hør på dem som sier at du ikke trenger mer enn phenom x4..

 

kjøp deg en i5 2500k. Kjipt å kjøpe en phenom x4 nå som er utdatert allerede nå. bf3 bruker mange kjerner og threads og krever en del av CPU. Derfor er 2500k og 2600k bra valg. Når det kommer til skjermkortene du har valgt ville jeg også valgt noe annet. GTX 580 eller 2 stykk Radeon 6970 istedenfor 2 stk 560Ti i SLI. Battlefield 3 krever en del videominne og derfor vi dine gtx 560ti slite pga du får bare 1 gig effektivt minne i SLI med de kortene. Med 1 kort slipper du også microstuttering og anna tull. gtx 580 yter bedre enn to stk 560ti i bf3 men koster litt mer tho.

 

Du har ikke tenkt på overklokknings muligheter, har du? Nei, trodde nok ikke det. Men jeg skjønner hva du mener. Det blir en bottleneck på en måte, men jeg synes ikke det er en stor sådan. 40+ FPS i BF3 er helt akseptabelt siden det er så bra lagd till PC.

 

Ville denne pcen vært et bedre valg?

 

http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10484

 

Uff, du skal ikke ha en ferdig-bygd, skal du? : (

 

jo, men du tenkte ikke på at du kan overklokke 2500k og 2600k også og få enda bedre ytelse ;) jeg mener at phenom x4 er uaktuelt hvis man skal ha en litt fremtidsretta PC i dag. trenden er at spill blir mer CPU avhengig.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

jo, men du tenkte ikke på at du kan overklokke 2500k og 2600k også og få enda bedre ytelse ;) jeg mener at phenom x4 er uaktuelt hvis man skal ha en litt fremtidsretta PC i dag.

 

Det finnes ingen PC'er som er "fremtidsretta".

 

Slikt prat er bare tull.

 

Komponenter har en "Shelf life" de også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jo, men du tenkte ikke på at du kan overklokke 2500k og 2600k også og få enda bedre ytelse ;) jeg mener at phenom x4 er uaktuelt hvis man skal ha en litt fremtidsretta PC i dag.

 

Det finnes ingen PC'er som er "fremtidsretta".

 

Slikt prat er bare tull.

 

Komponenter har en "Shelf life" de også.

 

"litt fremtidsretta". da mener jeg muligheten for å kjøre spill med grei guffe det neste året. som sagt, hvorfor kjøpe en x4 i dag og sitte der med skjegget i postkassa når det kommer et nytt spill. istedenfor å velge en bedre CPU til noen skarve hundrelapper..

Lenke til kommentar

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

Sier bare att du kan få en bedre PC for pengene. Men nå er det jo ikke mine penger engang.

 

"litt fremtidsretta". da mener jeg muligheten for å kjøre spill med grei guffe det neste året. som sagt, hvorfor kjøpe en x4 i dag og sitte der med skjegget i postkassa når det kommer et nytt spill. istedenfor å velge en bedre CPU til noen skarve hundrelapper..

 

Spill kommer ikke til å utvikle seg noe mere nevn verdig enn det BF3 har gjort. I iallefall ikke till den neste generasjonen med konsoller kommer, og till dess så har det kommet nye komponenter som utklasserer dagens beste komponenter.

 

Put it like this; Hvorfor ikke bygge en sparsom og prisverdig PC som kan kjöre alle spill på high uten problem for å så oppgradere skiten om 2-3 år? Mye bedre enn å bruke penger på å ha alt det beste som finnes nå når det kommer till å utklassert om ikke så lenge.

 

Bruk de resterende penger på det en sunn ung man burde gjøre.

Endret av Dasch
Lenke til kommentar

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

hvis du liker AMD så funker den greit den. har iallefall litt å gå på i forhold til antall kjerner:)

 

det lønner seg for deg å bygge PC selv. Det er gøy, lærerikt og penger spart ;)

Lenke til kommentar

Her ble det mye frem og tilbake, men jeg forstår det slik at denne pcen vil kjøre battlefield og de nyeste spill på full grafikk uten store problemer. x4 phenom er uansett uaktuelt, det blir AMD Phenom II X6 1100T.. Takk for svar :)

 

Sier bare att du kan få en bedre PC for pengene. Men nå er det jo ikke mine penger engang.

 

Hva er det du egentlg mener jeg kan få bedre? Kjøpe Phenom x4 istedenfor x6? Ulogisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...