Gå til innhold

Svarer aldri på mail


Anbefalte innlegg

Jeg liker og bruke mail.

Er enkelt og kjapt og skrive en mail istedenfor og sitte i en telefonkø.

Man får forklart seg mye bedre på en mail, ved at man kan legge ved bilder eller skrive mer utfyllende svart på hvit.

 

Men hvorfor blir det aldri besvart?

Er det fler som har det slik?

 

Eksempel:

 

Sendte forespørsel om befaring til en comfort butikk. Vi skal pusse opp bad og vaskerom. Ganske omfattende jobb som sikkert kommer opp i 3-400 000. Men får ingen svar. Sendte purring på om de har mottat min mail. Fortsatt ikke noe svar..

 

Sendte mail til byggleverandør om ovn, at jeg ville ha en spesifikk vedovn. Og om de kunne frakte den til mitt hus og ordne med montasje. Ikke noe svar

 

Vi skal bygge hytte, sendte mail til en hytteleverandør. Me dønske om et møte om en aktuell hytte vi hadde lyst på. Ikke noe svar.

 

Og nei jeg sender ikek med hotmail adresse eller slikt, sender fra en seriøs aktørs mailadresse fra min jobb. Så skulle ikke havne i spam kassen til mottaker.

 

 

Er det fler som har opplevd dette?

 

Hvorfor oppgir en bedrift sin e-post adresse om de ikke har mulighet til å betjene den!?

 

Utrolig frustrerende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke huske å ha sendt e-post til seriøse firma som ikke har blitt besvart. Noen svarer riktignok litt sent, men jeg tror at jeg alltid har fått svar. Og som ansatt i servicebransjen selv, så foretrekker jeg at folk sender e-post fremfor å ringe da jeg kan svare mye mer utfyllende, få tid til å innhente nødvendig informasjon og kan forklare bedre.

 

Hva skriver du i emnefeltet? Enkelte spam-systemer reagerer på ord, setninger og setningsoppbygninger i emnefelt i større grad enn ellers i e-posten så man bør faktisk være litt forsiktig med hva man skriver i et emnefelt.

 

Når det gjelder selve e-posten. Hvordan ordlegger du deg, og hvor mye skriver du? Skriver du for lite, slik at firmaet får for lite informasjon eller ser henvendelsen som useriøs, velger de å heller bruke tid på kundene som de ser som seriøse. Og skriver du alt for mye, kan det være at de utsetter det til senere når de har bedre tid, også glemmer de hele greia. I tillegg, hvis du ordlegger deg på en frekk eller hoven måte, er det nok mange som ikke orker å svare.

 

For ordens skyld så gir ikke innlegget ditt meg noen som helst grunn til å tro at du skriver e-post med en frekk eller hoven tone :)

Lenke til kommentar

Nei altså jeg mener da jeg skriver seriøse mail :-)

Og jeg bruker ikke hotmail fordi jeg vet den havner lett i søppelboksen..

 

Jeg synes det hele virker litt merkelig.

 

Skriver da ganske så utfyllende (mener jeg selv da)

 

Og emnetfeltet inneholder som regen en overskrift til innholdet i amilen. F eks Befaring ved renovering av bad og vaskerom, eller Bestilling av vedovn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...