Gå til innhold

TEST: Lydkort i mellomklassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fin test ja. Vet det ikke har så mye med disse lydkortene å gjøre, men hadde håpet på at soundstorm i nforce2 var testet også, siden mange lurer på om det er noe vits i å kjøpe nytt lydkort når de allerede har nforce2 hk. Dessuten er det slike lydkort eventuelle slike personer somregel da tenker på.

Lenke til kommentar

for de fleste er det mest interresant å teste driverne i windows, siden de aller fleste lager windows drivere. Bare flere var som nvidia og lagde skikkelige drivere til linux......ALSA blir liksom ikke det samme.

 

Sound to the people :D

 

[edit] jeg har også den CMI brikken - soundblaster 1024 kortet mitt takket for seg i fjor da jeg skulle se film (bare døde!). Opp med døra og flytta jumperen da ja..... [/edit]

Lenke til kommentar

fin.fin test dere fikk til...

så dere hadde pro med driver på et eller var det flere kort.

dere bruker jo Windows 2000 Professional SP3,nå bruker vel de flese win xp.kan vel ikke forlange alt på et 3 år gammelt opprativsystem.

 

Creative Soundblaster Audigy Player fungere jo perfekt med orginal-drivere(de som fulger med kortet) på xp.

Lenke til kommentar

Flott test! Jeg trenger virkelig et nytt lydkort som kan overta for det integrerte greiene i nforce2-brikkesettet, og vet nå hva jeg skal velge.

dere bruker jo Windows 2000 Professional SP3,nå bruker vel de flese win xp.kan vel ikke forlange alt på et 3 år gammelt opprativsystem.

Nå er vel Service Pack 3 forsåvidt nyere enn Windows XP. Tviler på at det er store resultatsvingninger på de to operativsystemene.

Lenke til kommentar

Aureon TerraTec 7.1 Space!

 

Fin test, bare to-tre måneder for sent ute i forhold til hva jeg trengte... (Men tok sjangsen og bestilte allikevel. Angrer ikke.)

 

Lyden fungerer bedre i endel spill i under WinXpSP1 enn Win2kProSP3, syns jeg. Det var hardt å gå over til Xp, men verdt det.

 

Ellers... Ved neste lydkort-test bør kanskje testerne ha anskaffet noe litt mer "HiFi"-aktig anlegg?

Godt å se at det ikke er Creative som hersker gata alene.

Lenke til kommentar

Jeg har også lydkort fra Terratec, og ble nå enda mer fornøyd. Fordelen med dette kortet i forhold til Soundblaster kortene, er at jeg slipper allle nissene på lasset med driverene. Creative pusher jo på deg et lass med nyttige og for det meste unytigge program og innstillinger.

 

Også jeg stiller meg undrende til valg av Os å teste på. Trodde ikke Win2000 hadde støtte for fler en 2 kanaler. Kanskje jeg tar feil, men alikevel så er vel Xp mer utbredt nå?

 

Fin Test, men kom gjerne med en oppdatering som inneholder test av diverse onboard kort også. Hadde vært litt interessant og fått sammenligna med dem også.

 

Edit: Alvorlig skriveleif :oops:

Lenke til kommentar

Takk for nyttige og positive tilbakemeldinger.

 

Jeg tenkte jeg skulle svare helt kort på et par spørsmål som har dukket opp. Mange etterlyser tester av integrerte lydkort, dette kommer etterhvert. Det vil også bli tatt i bruk et betraktelig bedre anlegg for å teste de neste lydkortene.

 

Når det gjelder kommentaren om målingene av Terrateckortene er jeg enig, de har et merkelig gang som jeg fikk uansett hva jeg gjorde. Men som nevnt før, de spiller jo skikkelig bra!

 

Forslag om bruk av et annet OS er notert.

 

---

Rolfo

 

Artikkelforfatter

Lenke til kommentar

Bare et spm ang. lydkort: Forrige lørdag kjøpte jeg meg anlegg til ca. 17k. Jeg spiller mye musikk fra PC til stereoanlegg og i den forbindelse lurte jeg på om jeg vil kunne høre forskjell i lyden om jeg byttet ut mitt SB Live 5.1 med et Audigy 2 og kjørte musikken digitalt...ikke at det er dårlig lyd nå...for all del (bruker Monster Cable nå)...

Lenke til kommentar
for de fleste er det mest interresant å teste driverne i windows, siden de aller fleste lager windows drivere. Bare flere var som nvidia og lagde skikkelige drivere til linux......ALSA blir liksom ikke det samme.

 

Sound to the people :D

For noen er det ikke interressant i det hele tatt å teste drivere i windows... Betyr vel ingenting for meg om kortet er topp i windows hvis driverne har anusodør i linux. Det er vanskelig å finne skikkelige hardware tester for linux. Spesielt med tanke på skjermkort og lydkort. Radeon 9500 PRO kan få 6'er i windows og 2'er i linux pga drivere, når det ikke blir tatt hensyn til andre OS i slike tester (og i anbefalingene) og det i tillegg ikke spesifiseres hvilket OS det er testet på, kan man bli lurt til å kaste penger til /dev/null.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...