Gå til innhold

Batlefiield 3 opgradering.


Anbefalte innlegg

Min gamle extreme gaming pc fra komplett er ikke så veldig extreme lenger.

(Intel core2 quad 2400 med 4gig mine og forsøkt freshet opp med ett geforce gtx460)

BF3 knirker avgårde i 25-30 fps og det er generelt hakkete og laggy å spille.

 

Så da er det på an med en pc som skal snurre brukbart i bf3.

Hva tror dere om:

Asus sabertooth p67 socket 1155

Intel core I5 2500 (Var visst like greit å spare noe kroner på cpu og putte mer i gfx)

corsair xms ddr3 1600mhz 8gig

Corsair ssd force serie 3 120 gig

2 stk asus geforce GTX560ti med 1 gig på hvær av de.

corsair hx1050w PSU

64 bit win7

 

Alt i alt rundt 12 laken for disse tingene.

 

Jeg har lyst på 60-70 fps på en dell ultra sharp med ganske høy grafikk instilling. (2560x1440 oppløsning)

Tror dere denne setupen klarer det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den maskinen er jo ikke helt håpløs, og jeg tror den skal klare BF 3 med et bedre skjermkort, f.eks 570 og kansje 4 gig til med ram.

men hvis du har lyst på helt ny maskin, ville jeg gått for z68 brikkesett istedet for p67 og kanskje et enkelt bedre skjermkort (det anbefales aldri å gå rett på SLI med mindre man allerede kjøper de raskeste kortene som er å få. bla. pga. skaleringsproblemer, strømforbruk/varmeutvikling. for BF3 er det snakk om ganske store problemer med microstutter for oppsett med flere skjermkort.

Lenke til kommentar

BF3 er egentlig mindre krevende en mange tror. Legg til det faktum at spillet egentlig ser veldig likt ut mellom ultra og high (og selv ned i medium er det nesten like bra), så kan du egentlig spille det med veldig bra kvalitet selv på en relativt rimelig oppdatert gaming maskin.

 

Til sammenligning kjører jeg selv på 1 stk GTX580 og en 2500K (dog overklokket en del siden det er så enkelt) - og jeg ligger normalt akkurat i underkant av 60FPS selv i tette kampsituasjoner med 64 spillere (til og med med 64 spillere i op. metro conquest aka clusterfuck DELUXE! hehe, hvilket er imponerende av spillmotoren). Dette er på ultra settings. Jeg spiller normalt på high på de fleste instillingene (utenom et par av dem som settes på ultra, som character textures). Det er egentlig ikke fordi det ikke er meget spillbart på ultra - men rett og slett fordi jeg ikke klarer å se noen praktisk forskjell mellom ultra og high in-action. Da rister jeg på skuldrene og tenker at da er det like greit med "high" og en framerate som er konsistent over 60FPS med god margin så det er ubersmooth (på min 60Hz LCD).

 

Jeg tror ditt oppsett vil fungere helt fint ja. 2 GTX560ti vil slå min GTX580. Merk dog at du ikke får dobbel videominne med 2 kort. De må begge loade samme data til sitt minne, så du får effektivt litt mindre enn meg på mitt GTX580, men det vil ikke bety noe ved mindre du ville sette alle texture settingene på ultra kanskje - det er kun da du evt. kommer nært til å fylle videominnet fullt ut. Vet ikke om alt på ultra akkurat går greit på GTX560ti eller ikke - eller om det er ditt mål i det hele tatt... "high" er som sagt uansett nesten umulig å se forskjell på - selv i side-by-side sammenligninger, og langt mindre i full kamp.

 

Jeg bruker forøvrig 1920x1200 på min skjerm. Din resolution vil kreve noe mer enn min - det er tross alt en god del flere pixler, men jeg tror ikke to 560ti'er vil ha noe problem med å dra det.

 

anngående RAM så er 8gig rimelig og vel så det. mer ram er total waste. Spillet vil ihvertfall aldri bruke noe i nærheten så mye.

 

anngående CPU - nei, ikke gå ned på CPU. 2500K er smørøyet for ytelse/pris. Hvis det er noe BF3 liker så er det CPUkraft, så å skimpe på det er bare for dumt. BF3 er langt mer hungrig på CPU i forhold til GPU enn de fleste andre spill, så du må ha nok kraft der for å kunne levere til et 560ti GPU oppsett - ellers vil det begrense deg. Jeg vil faktisk annbefale å overklokke den. Det er skamenkelt på 1155 sokkelen. Automatisk overklokking på hovedkortet ditt vil med all sansynligivs fikse deg en frekvens på 4,2-4,4Ghz med et enkelt tastetrykk, så det er nesten for dumt å ikke benytte seg av det. Dette er på stock kjøler forøvrig. Over denne frekvensen må du ha bedre kjøler - men da er det også headroom for å gå opp nærmere til 4,8-5Ghz (kan dog kreve littegrann mer finesse i overklokkingen i den rangen).

 

Ellers er det ikke så mye å kommentere på. Hovedkortet er ikek det jeg selv ville valg nødvendgvis (lite for pengene synes nå jeg, i forhold til f.eks. P67 Pro eller Z68 Pro), men det kommer egentlig mest ann på om du trenger alle de ekstra kontaktene og anndet diverse dilldall. Smak og behag.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Takk for gode og informative svar.

 

Dette med microstutter var helt ukjent for meg.

Har lest meg litt opp på dette fenomenet.

Ser ut som ett problem spesielt med 2 kort, viss man putter inni 3 eller flere blir problem vekke.

Men Sli klarer bare 2 kort (utenom high end kort)?

Og må begynne grisle med PowerColor Radeon HD 6870 1GB GDDR5 + PowerColor Radeon HD 6870X2 2GB GDDR5 for å få en treveis crossfire.

Blir litt for jalla tenker jeg da.

 

Opplegget med flere skjermkort har jo vært på banen i mange år, skulle tro dem ettervært begynte å få det til :-)

 

 

Tror jeg da kjører ett stk gtx580 som jeg ser en av dere bruker med godt resultat med vel 60fps i brett som auler av spillere.

Gtx590 er fremdeles altfor dyr.

 

har også fått med meg at det skal være en K bakom tallet på i5 eller i7 cpuen for da er multiplieren unlocked.

 

Er det verd noen hundringser å la rammen på hk gå i fra å være cl9 til å bli cl8 f.eks eller blir det bare som å pisse i havet ?

 

Bør jeg legge til de 700-800 kronene fra I5 til en I7 ?

Lenke til kommentar

560 Ti vil gå tom for VRAM på den oppløsningen. Gå for AMD HD 6950 2GB CFX, disse yter langt bedre på en slik oppløsning både grunnet en bedre arkitektur og mer VRAM.

 

1050W PSU trenger du ikke. 750W er mer enn nok.

 

Husk å velge en i5-2500k, uten k-modellen kan du glemme overklokking, og overklokking på LGA1155 er så enkelt å få et bra resultat på at du burde i det minste ha muligheten.

 

EDIT:

GTX 580 på 2560x1440 blir ren slakt, da kan du regne med å kjøre spillet på medium/low et sted for å få 60fps. Ja, oppløsningen du kjører er så enorm at selv det kraftigste enkeltGPU-baserte skjermkortet ute i dag senkes til knes. Når Stigma sier han får over 60fps snakker han om 1920x1080, som er halve oppløsningen og har nesten halverte krav for ytelse.

 

Hardware.no gjorde faktisk en test av BF3s ytelse på forskjellige innstillinger med GTX 570 SLI, link. SLI skalerer nesten perfekt i dette spillet, så forventet ytelse med et enkelt GTX 580 (som er ca 15% raskere enn GTX 570) burde bety rundt 60fps på medium.

 

Microstutter merkes best når du er under 40 fps, enkelte personer som er veldig sensitive kan se og merke slikt på 60fps og forbi. Det kommer også veldig an på spillet. Jeg kjører BF3 med HD 6950 CFX på High med 2xMSAA og med 120fps gjennomsnittlig er spillet mykt og behagelig, kjører jeg alt på Ultra med 4xMSAA får jeg mikrostutter så det holder selv om fps er over 60. På LAN denne helga merket jeg langt mer til lag enn de andre som var der, så at dette kommer veldig an på øynene som ser er ikke å overdrive.

 

Dyrere, og "raskere", minne pleier å gi deg marginale forbedringer av typen 0.5% fra toppen til bunnen, så det er absolutt som å pisse i havet.

 

Hyperthreading er rapportert å gi hakking i BF3, så 2600k er definitivt ikke verdt det om du kun skal spille BF3.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Mitt oppsett er vel heller ikke så bra i utgangs punktet med en 1366 I7 920 cpu 6 GB ram og ett gammelt nvidia 285 gtx kort som jeg kjører på en alderstegen LaCie 20" lcd monitor (1600x1200)

 

I det store og hele går det greitt med medium settings. Selv om jeg skulle vel helst oppgradert skjermkortet.

 

Men tror jeg skal vente til Intels nye sokkel kommer en gang ut på nyåret.

Lenke til kommentar

Anngående cas på RAM (og andre latency instillinger også) så er det waste of money. Hva du betaler for det i forhold til hvor mye mer ytelse det gir er aaaalt for dårlig. Det VAR en litt viktig ting før - tilbake i AMD64 dagene, men dagens platformer er rett og slett ikke særig sensitive for slikt.

 

Høyere frekvens er viktigere - men dette også er litt marginalt i forhold til hvordan det påvirker den totale ytelsen. Kjøp primært så mange GB som du trenger basert på prisen alene, og gå opp i frekvens derfra til neste hakk dersom du kan få det for en ekstra 50-60kr. Hvis ikke så er det ikke verdt de ekstra kronene. Selv de aller billigste brikkene med helt standard frekvens er forsovidt gode nok - men ofte kan du finne brikker med 1-2 hakk opp i frekvens enten utne prisøkkning, eller for en under en femtilapp. Da kan du like godt ta det - ellers er det ikke verdt det.

 

Anng. microstuttering: Merk at GTX590 er et dobbelkort (samme med AMD sin ekvivalente). Disse fungerer med intern SLI/crossfire - så de rammes av microstutter og andre SLI/crossfire relaterte problemer på akkurat samme måte. At det er 2 kort i samme fysiske konstuksjon endrer ikke den problemstillingen. Det er også verdt å nevne at microstutter ikke er noe som rammer i alle tilfeller. Ikke alle er sensitiv nok for slikt til å plages (eller legge merke til det) heller. Det er en relativt liten plage - men det er greit å vite om den muligheten. Aner ikke om det påvirker BF3 spesifikt.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er følsom for lagging og viss microstutter er litt i samme gata er jeg nok følsom for det.

Ville iritert meg grønn over dyr maskinvare som ikke klarte å få ett spill til å flyte perfekt over en skjerm som også er rimelig kostbar.

 

Så både gtx 590 og radeon 6970 er kort med sli/crossfire på samme kort.

Det betyr igjen at en sli/crossfire med to slike kort ville blitt en 4-veis sli/crossfire der problemet er ikke eksiterende.

 

To stk gtx590 ville kosta rundt 11 laken.

To stk 6970 ville kostet vel 5400 laken.

 

Nå er jeg en sucker for asus produkter.(Ikke noe spesiell annen grunn enn at jeg aldri har hatt probs med ett asus produkt)

 

Så nå tenker jeg: to stk Radeon 6970

2 stk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542#extra

Vær gpu vil få tre syklyser på seg til å mekke ett bilde, trenger vel ikke stresse engang.

Men siden det er ett slags crossfire i kortet kort, vil man da på en måte si at man i praksis har en gig ram pr gpu og at det ikke er noe knall alikavel ?

 

Disse kortene tar 3 slotter vær.

Finnes det hoved kort som går an å montere dette inni og da fremdeles helst litt plass til å få luft inn til det kortet som har viften ned mot baksiden av hin kortet ?

Lenke til kommentar

Jeg er følsom for lagging og viss microstutter er litt i samme gata er jeg nok følsom for det.

Ville iritert meg grønn over dyr maskinvare som ikke klarte å få ett spill til å flyte perfekt over en skjerm som også er rimelig kostbar.

Da er nok ikke SLI/CFX noe for deg nei.

Så både gtx 590 og radeon 6970 er kort med sli/crossfire på samme kort.

Det betyr igjen at en sli/crossfire med to slike kort ville blitt en 4-veis sli/crossfire der problemet er ikke eksiterende.

Fireveis-SLI betyr at to og to GPUer tegner et bilde hver, for så å veksle til det andre settet med GPUer. Dette hjelper ikke en døyt, om noe blir problemene verre. Gitt at du faktisk får driverstøtte til noe så latterlig overkill, driverstøtten med CFX og SLI syns jeg allerede er til en viss grad frustrerende dårlig.

 

HD 6970 er et enkeltkjernet kort. HD 6990 er tokjernet.

Jeg vet ikke hvordan fireveis-CFX fungerer, men jeg antar det er likt som fireveis-SLI.

 

Eneste måte å unngå problemet på er å ikke kjøre CFX/SLI.

To stk gtx590 ville kosta rundt 11 laken.

To stk 6970 ville kostet vel 5400 laken.

 

Nå er jeg en sucker for asus produkter.(Ikke noe spesiell annen grunn enn at jeg aldri har hatt probs med ett asus produkt)

 

Så nå tenker jeg: to stk Radeon 6970

2 stk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623542#extra

Vær gpu vil få tre syklyser på seg til å mekke ett bilde, trenger vel ikke stresse engang.

Men siden det er ett slags crossfire i kortet kort, vil man da på en måte si at man i praksis har en gig ram pr gpu og at det ikke er noe knall alikavel ?

Nei, du får 2GB per kort siden 6970 har en kjerne.

 

Nei, AFR fungerer slik at du har tre bilder eksisterende:

Bilde 1: Vises på skjermen

Bilde 2: tegnes av GPU 1

Bilde 2: tegnes av GPU 2

Det er ingen separat bildebuffer per GPU, det er en samlet bildebuffer. Hvis ikke hadde man sett på ekstrem inputlag. Man merker lett inputlag når man får 70ms eller mer samlet lag, som betyr på 60fps med 20ms totalt fra skjermen at med en gang man passerer tre ferdigtegnede bilder vil man merke inputlag (16.7ms ekstra inputlag per ferdigtegnede bilde med 60fps)

Disse kortene tar 3 slotter vær.

Finnes det hoved kort som går an å montere dette inni og da fremdeles helst litt plass til å få luft inn til det kortet som har viften ned mot baksiden av hin kortet ?

Ja: ASUS Maximus IV Extreme, P8P67 Workstation, P67A-UD7, Z68A-UD7

Hvis man antar at kabinettet har 8 utvidelsesspor altså.

 

Uansett fungerer disse kjølerne rimelig dårlig i CFX, kort med radialkjølere fungerer faktisk bedre når man kjører flere skjermkort.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ajj.

Blingset litt der ja, ser nå at det er 6990 som er dobbel kjerne.

 

 

Sitter og leser i denne artikkelen om mircrostutter.

http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-stutter-crossfire,2995-3.html

De har konkldertt med at 2 veis er eksponert for mircostutter, 3 veis er ikkke, forklaringen på det virker logisk nok på for meg så jeg kjøper det argumenter.

Men så preker de om at det er problematisk med 3 veis for billige kort støtter bare 2 veis ?

 

Så leser jeg amd sine egne sider.

Two or more cards in paralell can work togehter.

http://sites.amd.com/us/game/technology/Pages/crossfirex.aspx

 

Og samme med nvidia SLI.

http://www.slizone.com/page/home.html

 

Er det på toms hardware som blingser litt og at det er fritt frem å da finne seg 3 medium-end kort med mest mulig ram og sette opp.

F.eks 3 stk radeon 6950 med 2gig pr kort og for da ett 3 veis crossfireX.

Dette ville slik jeg tolker all infoen gi ganske vass microstutter fri grafikk for 6600 kroner.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623698#extra

 

Blir litt smått forvirret over all den motstridene infoen som man finner.

Vil ikke slippe tanken på flere skjermkort helt uten videre.

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd 3-veis CFX og SLI før, og det var ikke noe bedre på microstutter-problematikken enn med to kort. Om noe, så slo den Tom's Hardware-artikkelen meg som voldsomt Nvidia-fokusert, med mange målinger, og lite video/egne tanker. Min erfaring med min venns 6990+6970 (trifire) er at det har flere problemer enn mine egne 6950 CFX, og at det hakker støtt og stadig i mine øyne (mulig dette er en kombinasjon av microstutter og 60Hz-skjerm altså)

 

Så 6950 3-way CFX vil fungere, men at det blir microstutter-fritt tviler jeg sterkt på. I verste fall vil 60 fps oppleves som 20 fps, og typisk vil det oppleves som 45-50 et sted vil jeg tippe. Jeg sitter på en 120Hz-skjerm og bruker CFX/SLI for å oppnå 120fps på en 120Hz-skjerm, det er noe helt annet enn da jeg prøvde SLI og CFX for å få 60fps. Natt og dag.

Lenke til kommentar

3 veis vil også KUN funke i DX10 og DX11 spill IKKE i DX9.

Ellers har jeg merket ett irriterende problemm jeg kan ha 120-140 FPS i Minecraft men det lagger fortsatt...

Problemet? Fenomenet kalles screen tearing, og jeg kunne i utkanten av bildet se "rester" av tidligere frames.

Heldigvis har man Radeon Pro for ATi kort som man kan ta kontroll og overstyre innstillinger, CrossFire av og VSync på så er problemet kraftig redusert, bortsett fra Java og "Notch" bugs som man som bruker ikke kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Blir jaggu dyr før jeg er ferdig med å twinke i hop gaming pcen for de par neste årene.

Min gamle extreme gamer fra komplett er vel inne på sitt 4 år og klarer å spille dagens spill noenlunde fornuftig. Men kneler jo som tidligere sagt på BF3.

 

Denne nye maskinen blir åpenbart en en god del dyrere enn først anntat, så når busjettet skal rakne får det bare rakne på skikkelig viss.

 

Håper den er en god spillemaskin like lenge som den som blir pensjonert no :-)

Viss den holder i 4 år bør den være bedre enn en pc som er å få kjøpt i butikken til 5000kr siste året, det tror jeg den vil være.

 

Noen invendinger på denne setupen ?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1009991&su=1695CD5B-CFBE-4377-9972-5EE78ECE56B2

Lenke til kommentar

Blir jaggu dyr før jeg er ferdig med å twinke i hop gaming pcen for de par neste årene.

Min gamle extreme gamer fra komplett er vel inne på sitt 4 år og klarer å spille dagens spill noenlunde fornuftig. Men kneler jo som tidligere sagt på BF3.

 

Denne nye maskinen blir åpenbart en en god del dyrere enn først anntat, så når busjettet skal rakne får det bare rakne på skikkelig viss.

 

Håper den er en god spillemaskin like lenge som den som blir pensjonert no :-)

Viss den holder i 4 år bør den være bedre enn en pc som er å få kjøpt i butikken til 5000kr siste året, det tror jeg den vil være.

 

Noen invendinger på denne setupen ?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1009991&su=1695CD5B-CFBE-4377-9972-5EE78ECE56B2


  •  
  • Å bruke 6500 kr på skjermkort som er utdatert innen tre måneder er sløs med penger. Samme er prinsippet å bruke 6500 kr på skjermkort fordi det er "fremtidssikkert". Kjøp heller et HD 6950 nå, bruk det i et år og oppgrader til et nytt kort som gir deg dobbel ytelse til 2000 kr uten noen problemer med microstutter, støy (som du vil enormt mye av med tre kort) eller drivere.
  • Maximus IV Extreme vil ikke gi deg bedre ytelse enn et P8Z68-V PRO, og tjener kun til å bruke opp penger.
  • i7-2600k/2700k til gaming er sløs med penger, 2500k vil vare like lenge og koster mindre. Forresten har ikke CM 690 II Advanced plass til et E-ATX hovedkort.
  • 16GB RAM er ubrukelig for gaming i stor grad. Det er fortsatt lenge til vi får 64-bit spill som kan nyttegjøre seg mer enn 3GB, og selv da har du masse å gå på med 8GB RAM.
  • 690 II Advanced kommer med SSD-monteringsplass, jeg har et selv og vet dette ;)
  • 1200W PSU er overkill og sløs med penger, selv for dette oppsettet. Gå ned til 850W om du absolutt skal holde på trifire (som er penger ut av vinduet).
  • Win 7 Ultimate har ingen fordeler ovenfor Home Premium for en vanlig bruker, det er et OS for EVGA SR-2 + 2x X5670.
  • SSDer i RAID fører kun til problemer, du mister TRIM og du får ikke bedre ytelse siden du aldri vil ha faktisk nytte eller mulighet til å nå 500MB/s i daglig bruk. Det er 4KB read ved lav queue depth som gjelder, og her hjelper ikke RAID en fjert.

 

Det er langt, langt mer effektivt pengemessig og ytelsesmessig å oppgradere hver gang produksjonsteknikk endres enn å oppgradere hvert fjerde år. Et greit budsjett er å oppgradere for ca 15-40% av innkjøpspris av maskinen hvert år avhengig av behov og ønsker, det betyr for eksempel å oppgradere skjermkort et år og prosessor/hovedkort/RAM neste år, og lagring når man trenger mer...

 

Men du skal få lov til å bruke 20 000 kr på å bygge PC nå og la den stå urørt i fire år, jeg bare gliser når jeg får 90% av ytelsen din til 60% av prisen og 70-80% bedre ytelse neste år når jeg oppgraderer. U mad?

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Da var den kjøpt.

 

Hoppet bukk over sli/crossfire. (som anbafalt)

 

Gikk for ett gtx580 med 3gig (Klarte ikke la være selv om den var 1500 laken mer kostbar enn jeg likte)

 

Tok også ett asus maximus IV Z extreme bare forde det var som å ha ett kunstverk i nevene.

 

Droppet I7 og tok I52600K (Som anbefalt)

 

Droppet 16gb ram og tok 8gb (som anbefalt)

 

Droppet ssd i raid0 og kjører bare en på 6gb/s intel porten (Burde jeg velge marvel porten ?)

 

Gikk for 850watt psu (som anbefalt)

Angående denne PSUen fra corsair som da angivelig skulle være modulær..

Den er da for faen ikke modulær når bare 4 av ledningen har stikkkontakt vel ????

Bare tøys, alle andre modulære psuer jeg har bare den digre pluggen som skal i hk som fast ledning, alle andre er "modulær"

Lureri fra corsair spør du meg, sitter bare med ubrukelig kladd ledning vel og merke, men skulle vært null.

 

Takk for all hjelpen jeg har fått av alle sammen.

Ikke enkelt for en gamling som meg å bli klok på alle løsningen som man kan gå for.

 

 

Edit:

Den gjør forøvrig gjevnt 45-50fps i Battlefield3 og av og til mye mer viss det ikke er mye greier i bildet.

Oppløsning 2560*1440

FOV 90 Grader

Grafikk detaljer står på auto. og noen av valgene er ultra og de som ikke er ultra er high.

Se litt med tid å stunder om jeg klarer twinke den opp i gjevnt 60fps med fremdeles god grafikk.

 

Både cpu og gpu er fremdeles i orginal innstilling, har ikke klokket så mye som en hertz.

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Marvell-kontrolleren er tregere enn Intel-kontrolleren, men du kan absolutt prøve selv om du vil.

 

Angående modulær PSU, så kommer det an på om du valgte TX M, HX eller AX-varianten. AX er fullt modulær, mens HX og TX M er semi-modulære. Du får veldig mange fordeler av å ha en semi-modulær strømforsyning, men en fullt modulær strømforsyning har ikke så mange fordeler ovenfor en semi-modulær.

 

Hvilket kabinett valgte du? Jeg ville trodd 690 II ble for trangt for et Maximus IV Extreme, som er Extended ATX? (ja, det er en formfaktor som heter EATX)

 

Hvilken skjerm er det du bruker? Du sa tidligere at du var sensitiv for lag, og jeg vet ikke om noen 2560x1440-skjermer som ikke har en solid mengde samlet responstid (inputlag + pikselrespons). En U2711 har for eksempel 30ms inputlag oppå 8ms pikselrespons, hvis dette ikke er et problem for deg hadde du fått en del andre tips.

 

Det er nok skjermkortet som jobber mest nå. Hvilken 3GB-utgave valgte du?

Lenke til kommentar

Det er en Dell Ultrasharp 27"

Forsinkelsen er jo gjevn hele tiden så bildet oppleves aldri som hakkete.

Jeg har en skjerm som skryter på seg 2ms forsinkelse og man merkes jo at viss man i ett fps spill skal bråsnu seg at bildet virker som det henger bedre sammen hele bevegelsen med den raske skjermen.

Litt som om at viss man skal snu seg 180grader på 1/20 sekund så rekker dell skjermen å tegne 3 bilder mens den raske klarer 5.

Opplever ikke dette som problematisk.

 

 

 

Kabinett ble ett Fractal Design Define R3.

 

Skjermkortet er fra Gainward.

Ser skikkelig fint ut men virker litt sloppy sammensatt.

Lenke til kommentar

Det er en Dell Ultrasharp 27"

Forsinkelsen er jo gjevn hele tiden så bildet oppleves aldri som hakkete.

Jeg har en skjerm som skryter på seg 2ms forsinkelse og man merkes jo at viss man i ett fps spill skal bråsnu seg at bildet virker som det henger bedre sammen hele bevegelsen med den raske skjermen.

Litt som om at viss man skal snu seg 180grader på 1/20 sekund så rekker dell skjermen å tegne 3 bilder mens den raske klarer 5.

Opplever ikke dette som problematisk.

Det er ikke lag du snakker om her, det er ren hakking (stutter på engelsk) forårsaket av lav framerate.

Lag er forsinkelse :ermm:

Kabinett ble ett Fractal Design Define R3.

 

Skjermkortet er fra Gainward.

Ser skikkelig fint ut men virker litt sloppy sammensatt.

Hvilket hovedkort ble det, har vanskelig for å tro at et Maximus IV Extreme vil passe i et Define R3.

 

Skjermkortet er fabrikkoverklokket med en grei kjøler altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...