Gå til innhold

Ny SSD til spill ~128GB


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først: Har prisene på SSD gått opp etter flomkatastrofen i Thailand?

 

Er på utkikk etter ny SSD da raidet mitt har blitt ustabilt som fy (2x Samsung f3 1tb raid 0 på Asus Crosshair IV), så tenkte jeg skulle kjøpe en SSD og bruke den som OS-disk i stedet for snurrediskene. Ser at m4 blir foretrukket av flere her, men ble skuffet over relativt lav lesehastighet (~175MB/s). Ser at Corsair Force er oppgitt til å ha helt rå lese- og skrivehastighet, er det noe galt med den siden mange foretrekker m4 fremfor f.eks. den?

 

Evnt. noen tips til en annen SSD som kan duge? Kriteriene mine er egentlig rundt 120GB plass, og at disken er kjapp. Har ikke dedikert kontroller, så ikke noe poeng med noe som fliser hovedkortet mitt.

 

Mvh. Anders

Endret av mahcmoud
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SSD prisene er nok omtrent det samme ennå.

 

Crucial m4 SSD 2,5" 128GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/175MB/s read/write er helt klart å anbefale, siden Sandforce kontrolleren i mange andre SSD disker har problemer, så du risikerer nok bluescreen og ustabilitet frem til alle SSD er firmware oppdatert, så det må bli opp til det hva du velger. I så fall spør butikken om varen er ny direkte fra produsent, er prisen lav er det nok stor sansynlig du får problemet.

 

Men så frem ingen andre har andre erfaringer er det nok Crucial m4 SSD 2,5" 128GB

SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 415MB/175MB/s read/write eller Intel 510 Series SSD 120GB som kan være noe i dag.

 

Selv om du i så fall kun har Sata 300 så vil du merke nok noe på responstiden.

Har du likevel planer å kjøpe ny SSD disk i dag syns jeg det er like greit å gå noe som du kan ha til neste PC uten problemer, du sparer ikke stort på Sata 300 i dag. Da vet du at hovedkortet ditt er flaskehalsen. Men muligens er mere rask nok alikevell.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...