Gå til innhold

Anbefaling: Spillmaskinen for deg som vil betale litt mer


Anbefalte innlegg

Har selv en noe eldre maskin med nyere skjermkort, og jeg makser BF3 og får smooth FPS. Kjønner ikke all snakken om BF3 og hardware. Det krever igrunn ikke all verdens, og ser bedre på lave settings enn de fleste spill. Sitter med en Intel Q6600 3Ghz , 8GB ram og et Atiamd HD 6750... 20k for PC er mye penger, å det trenger ikke være så himla dyrt for å funke. Spesielt ikke vist du tar deg tid til å bygge selv. Lettere å bygge PC selv eller sette sammen ikea møbler. XD
Ikke sjans at du makser du BF3 med et 6750. Skjønner ikke hvorfor det plutselig ble nødvendig å ljuge.

 

er en 7 prosor bra nok til å spille battfeild 3 eller er penhom bedre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5 2500k kjører battlefield 3 kjempefint.

 

 

 

hei jeg vil kjöpe en pc så hva er best to grafikkort på en pc eller en bra prososor kan du gi meg et hint på det er litt usikker siden jeg skal kjöpe en pc i januar

 

hvis du skal spille, så ville jeg heller lagt pengene i et godt grafikkort.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

i5 2500k kjører battlefield 3 kjempefint.

hei jeg vil kjöpe en pc så hva er best to grafikkort på en pc eller en bra prososor kan du gi meg et hint på det er litt usikker siden jeg skal kjöpe en pc i januar
hvis du skal spille, så ville jeg heller lagt pengene i et godt grafikkort.

 

jeg har en oenhom 620 n grafikkort er randon 5560 hva skal jeg gjöre for at pc skal bli raskere og en ting til vet du om mw3 lar seg spille på penhom pc jeg har

Lenke til kommentar

Den prosessoren er jo ikke akkurat av de vasseste, men jeg tror du skal kunne spille det meste med den hvis du kan leve med litt moderate grafikk-instillinger. skjermkortet derimot må nok skiftes ut, med alt på lavt og1920*1080 syntes jeg BF3 var akkurat spillbart på min i7 2600K med et radeon 5770.

 

hvor mye koster et grafikort og hvordan innstalere man den på pcen

 

hvor langt er et tau?

hvis du skal ha det til den maskinen der ville jeg i alle fall ikke kjøpt noe kraftigere enn 560 ti, selv det er vel kansje litt overkill.

for akkurat hvordan du installerer skjermkortet kan du ta en titt på HW's guide, hvordan sette sammen en pc.

men en ting du bør ha tenkt over er om du har strøm nok osv.

Lenke til kommentar

Den prosessoren er jo ikke akkurat av de vasseste, men jeg tror du skal kunne spille det meste med den hvis du kan leve med litt moderate grafikk-instillinger. skjermkortet derimot må nok skiftes ut, med alt på lavt og1920*1080 syntes jeg BF3 var akkurat spillbart på min i7 2600K med et radeon 5770.

hvor mye koster et grafikort og hvordan innstalere man den på pcen
hvor langt er et tau?hvis du skal ha det til den maskinen der ville jeg i alle fall ikke kjøpt noe kraftigere enn 560 ti, selv det er vel kansje litt overkill.for akkurat hvordan du installerer skjermkortet kan du ta en titt på HW's guide, hvordan sette sammen en pc.men en ting du bør ha tenkt over er om du har strøm nok osv.

 

ok grafikort er ikke bra som jeg skönner vet du hvro mye et grafikort koster

Lenke til kommentar

Den prosessoren er jo ikke akkurat av de vasseste, men jeg tror du skal kunne spille det meste med den hvis du kan leve med litt moderate grafikk-instillinger. skjermkortet derimot må nok skiftes ut, med alt på lavt og1920*1080 syntes jeg BF3 var akkurat spillbart på min i7 2600K med et radeon 5770.

hvor mye koster et grafikort og hvordan innstalere man den på pcen
hvor langt er et tau?hvis du skal ha det til den maskinen der ville jeg i alle fall ikke kjøpt noe kraftigere enn 560 ti, selv det er vel kansje litt overkill.for akkurat hvordan du installerer skjermkortet kan du ta en titt på HW's guide, hvordan sette sammen en pc.men en ting du bør ha tenkt over er om du har strøm nok osv.

 

ok battfeild 3 hakker på pc min må vel bytte ut grafikort etter hvert håper mw3 går bedere hva tror du

Lenke til kommentar

det var det jeg mente med hvor langt er et tau... et grafikkort (ikke nødvendigvis ett som kan kjøre noe serlig spill) koster fra ca 200 kroner til ca 58 200 kroner. men f.eks Nvidia GTX 560 ti som er et fint kort og ikke alt for overkill til maskinen begynner på rundt 1500 kroner, men var jeg deg ville jeg lagt til et par 100 lapper og fått en med en litt bedre kjøler en referanse.

men så kommer vi til hva du har av strømforsyning osv. men hvis vi skal ta hele diskusjonen foreslår jeg en egen tråd.

 

 

ok battfeild 3 hakker på pc min må vel bytte ut grafikort etter hvert håper mw3 går bedere hva tror du

 

ja, hvertfall grafikkort, i verste fall prosessor også.

Lenke til kommentar

det var det jeg mente med hvor langt er et tau... et grafikkort (ikke nødvendigvis ett som kan kjøre noe serlig spill) koster fra ca 200 kroner til ca 58 200 kroner. men f.eks Nvidia GTX 560 ti som er et fint kort og ikke alt for overkill til maskinen begynner på rundt 1500 kroner, men var jeg deg ville jeg lagt til et par 100 lapper og fått en med en litt bedre kjøler en referanse.men så kommer vi til hva du har av strømforsyning osv. men hvis vi skal ta hele diskusjonen foreslår jeg en egen tråd.

ok battfeild 3 hakker på pc min må vel bytte ut grafikort etter hvert håper mw3 går bedere hva tror du
ja, hvertfall grafikkort, i verste fall prosessor også.

 

takk for hjelpen man skal kjøpe et nytt grafikort etter hvert

Lenke til kommentar
ok battfeild 3 hakker på pc min må vel bytte ut grafikort etter hvert håper mw3 går bedere hva tror du
MW3 skal visstnok være mye mindre krevende enn BF3.

 

hvorfor er sån da mon tro det er jo litt rart da

 

Hvorfor er det så rart? Spillene benytter seg ikke av samme grafikkmotor. MW3 baserer seg mye på grafikken i MW2.

Lenke til kommentar

Med tanke på at battlefield 3 nettopp har blitt lansert er det rimelig å anta at mange vil i denne sammenheng se på dette oppsettet for å oppgradere eller kjøpe ny maskin.

 

- Å kjøpe 2600k har vel slik jeg har sett i ytelsestester faktisk noe for seg da HT hjelper på ytelsen.

 

- Derimot synes jeg det er rart dere har valgt gtx570 da det har litt lite vram. Battlefield 3 sluker vram på ultra så hvis jeg husker riktig blir det et ganske nevneverdig fall i ytelse fra high til ultra settings med dette oppsettet.

 

- Enten bør man ha 2stk gtx580 (evt msi gtx 560Ti 2GB) eller 2stk Radeon hd6970 2GB. Hjelper lite å ha masse gpu-kraft når man går tom for vram...

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Med tanke på at battlefield 3 nettopp har blitt lansert er det rimelig å anta at mange vil i denne sammenheng se på dette oppsettet for å oppgradere eller kjøpe ny maskin. - Å kjøpe 2600k har vel slik jeg har sett i ytelsestester faktisk noe for seg da HT hjelper på ytelsen. - Derimot synes jeg det er rart dere har valgt gtx570 da det har litt lite vram. Battlefield 3 sluker vram på ultra så hvis jeg husker riktig blir det et ganske nevneverdig fall i ytelse fra high til ultra settings med dette oppsettet. - Enten bør man ha 2stk gtx580 (evt msi gtx 560Ti 2GB) eller 2stk Radeon hd6970 2GB. Hjelper lite å ha masse gpu-kraft når man går tom for vram...

 

nei, igrunn ikke, jeg kjører på ultra setting, og de er liten forskjell på high og ultra.

Lenke til kommentar

Ville definitivt kutta ut SSD i RAID.

 

Fordeler:

- Raskere sekvensiell filoverføring

 

Ulemper:

- Ingen støtter for TRIM, så ytelsen daler drastisk på sikt

- Liten eller ingen forbedring i overføringshastighet på mindre filer

- Tregere søketid i enkelte tilfeller

- Dobbelt så stor fare for tap av data (statistisk sett)

 

Raskere sekvensiell filoverføring var en stor fordel på de gode, gamle harddiskene, men er mindre merkbart på nye SSD-er. I tilfeller der det bare hovedsaklig leses og skrive store filer vil det selvfølgelig fortsatt være viktig, men det er ikke mange som "kaster bort" dyre SSD-er på det. Den manglende TRIM-støtten vil derimot merkes godt på sikt.

 

Jeg trodde aksess tidene gikk ned jo flere SSDer du satte opp i et RAID0-oppsett? Trodde også at IOPS og random ytelse skalerte på lik linje med sekvensiell ytelse? Det sier hvertfall tallene jeg får med 3x Intel X25-M 80GB Gen2 i RAID0 på ICH10R sørbrikka til Intel.

Lenke til kommentar

Med tanke på at battlefield 3 nettopp har blitt lansert er det rimelig å anta at mange vil i denne sammenheng se på dette oppsettet for å oppgradere eller kjøpe ny maskin.

 

- Å kjøpe 2600k har vel slik jeg har sett i ytelsestester faktisk noe for seg da HT hjelper på ytelsen.

 

- Derimot synes jeg det er rart dere har valgt gtx570 da det har litt lite vram. Battlefield 3 sluker vram på ultra så hvis jeg husker riktig blir det et ganske nevneverdig fall i ytelse fra high til ultra settings med dette oppsettet.

 

- Enten bør man ha 2stk gtx580 (evt msi gtx 560Ti 2GB) eller 2stk Radeon hd6970 2GB. Hjelper lite å ha masse gpu-kraft når man går tom for vram...

 

 

 

Trenger man virkelig så utrolig mye VRAM med Battlefield 3 altså?

Spiller selv med GTX 580 (altså et enkelt kort) med 1.5GiB VRAM og jeg har en Dell UltraSharp U2711 27" med 2560x1440 oppløsning og jeg spiller på Ultra uten problemer? Det er noen framedrops innimellom men dette ble jeg kvitt ved å deaktivere anti aliasing som jeg uansett ikke trenger med så høy pikseltetthet på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...