Gå til innhold

November - Merk


Merk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2002: Tom Waits - Alice

 

Faktisk ikke ment som en hyllest til en viss forumbestefar. Jeg velger denne fordi den rett og slett er en av de beste platene til den brautende whiskeystemmen. Å traske rundt på den første snøen med Alice på ørene anbefales for optimal opplevelse.

 

http://www.youtube.com/watch?v=aEj-mrwwaxo

 

Så får jeg fortsette med å vente på at vinteren skal komme til trøndelag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åh, Alice. Min favorittskive av Waits. Tror jeg dævver hver gang jeg hører på det sporet.

 

It's dreamy weather we're on

You waved your crooked wand

Along an icy pond with a frozen moon

A murder of silhouette crows I saw

And the tears on my face

And the skates on the pond

They spell Alice

 

FUUUUUUCK

Endret av Badering
Lenke til kommentar

Og der vant du. For et band og for ei skive. Suverent!

 

Akuma No Uta, Vein og Rainbow er mine Boris-favoritter. Men liker alt veldig godt. Vein, Flood og Sound Track from Film "Mabuta No Ura" er altfor, altfor oversett, spesielt førstnevnte er ei skive jeg aldri hører prat om. Urghle!

Lenke til kommentar

2004: Merzbow vs. Nordvargr - Partikel

 

0S0CR.jpg

 

Herlig miks av noise og dark ambient. Til å bli svett av. Fant ingen klipp på youtube, og de nekter meg å laste opp noe over 15 min, så jeg droppet det. Her kan du høre uendelig mange smakebiter, men du må manuelt fortsette sangen hvert 30. sekund.

Endret av Merk.
Lenke til kommentar

Tja, men. Merzbows bidrag i Partikel er jo pulserende. Rytmisk. Og ikke så overveldende som mye av hans sologreier.

 

Synes generelt Merzbow er altfor masete, men dette var mer melodiøst enn hva annet jeg har hørt fra karen.

 

Noe annet du anbefaler fra Merzbow, i litt samme type?

 

Har hørt mest på nyere Merzbow selv, som preges veldig mye av harsh noise, men jeg tror du finner noe om du leter litt langt bak i katalogen hans. Mannen har jo utgitt over 300 plater, så noe finnes det.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bjmXceKIFRQ

Endret av Merk.
Lenke til kommentar

Merzbow er Noise, Nordvarg er Ambient. Derfor en mix av Noise og Ambient. Merzbow er jo bare noiiiiizzzzeee. Til å få hodepine av.

Joda, men det kunne jo finnes mindre støyete album enn de kjente/de jeg har hørt, som Merk. kunne anbefale. Har hørt album som 1930, Pulse Demon og Flare Gun. Bare bråk alt sammen.

 

@Merk.:

 

Vil ikke ødelegge tråden din, så tar dette i spoiler.

 

Eksempel på en artist jeg liker, som er akkurat ikke for noisy.

 

Kevin Drumm - Sheer Hellish Miasma (2002)

 

Det er kanksje bråkete, men ikke like masete som Merzbow. Låttitlene er også utrolig passende. Kunne lett sett for meg disse låtene bli brukt i filmer, osv. Med Kevin Drumm klarer jeg også å skille mellom låtene - de er varierte - dette er sjelden noe jeg finner hos Merzbow. Men 300 album, hehe, må nesten sjekke ut mer da.

 

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Trådkapring er ok, så lenge det er on-topicthumbup.gif Sheer Hellish Miasma er jo verdens beste noiseplate. Mye mer nyansert, og låtene har en bedre pacing enn laptop-Merzbow. Likevel savner jeg litt kaos, litt uforutsigbarhet. Mens Drumm lager låter, lager Merzbow et hav av alskens helvete og satanskap. Spennende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...