Gå til innhold

[Løst] Lureri av Multicom


Anbefalte innlegg

Fikk på ny epost fra multicom.....

 

Fra: Multicom Kundeservice [mailto:[email protected]]

Sendt: 31. oktober 2011 14:32

Til: xxxxxxxxxxxxxxx

Emne: Forsinket ordre xxxxxxxxx

 

Hei!

 

Din vare HAMA Pico Universal 12V USB billader, 2.1A, passer er litt forsinket inn til oss.

Den vil ankomme oss en dag denne uken.

Din ordre vil bli pakket og sendt så fort siste vare kommer inn.

Beklager forsinkelsen av din ordre!

 

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen

 

<navn fjernet>

__________________________________

Multicom Norge AS, 4865 Åmli

Tlf 37 08 10 00 - Fax 37 08 10 01

http://www.multicom.no

 

 

Mitt svar:

 

Hei.

 

Samme greia nå altså som sist. Dere reklamerer med 100+ på lager og dere har ikke 1.stk på lager.

Dere burde heller kontaktet kunden og tilbydt et alternativ til varen i stedet for etter en uke sende epost og si det tar en uke til før de blir sendt.

Dere burde øyeblikkelig reagert og informert meg , eller om ikke mye annet ha forandret statusen i nettbutikken Deres ( ligger enda når jeg skriver denne e-posten med 100+ på lager)

 

Det er en useriøst av Dere å drive slik dere gjør.

 

Det er ikke mer en noen uker siden Dere hadde samme unnskyldning og . (Ordre #xxxxxxx) Da lå også varene som 100+…….

 

 

Dere kan betrakte denne e-posten som avbestilling av varene…..

 

 

Denne e-posten vil også bli en tråd på www.diskusjon.no

 

 

Tidligere kunde:

xxxxxxxxxxxxxx

Endret av Asteroidea
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er likt hos mange webmercs butikker. Som du sikkert vet er lagerstatus lager hos leverandør og ikke hos butikken, og dette lageret er gjerne i Danmark eller Sverige - litt avhengig av leverandør, så det kan gå noe tid.

 

Så om dette er uholdbart bør du ikke bestille hos webmercs butikker, men heller bestille hos dustin/mpx/komplett.

 

Men ja virker som multicom har brukt noe mer tid enn det som er normalt for webmercsbutikker.

Lenke til kommentar

Svar på mail fra Multicom

 

Hei!

 

Beklager dette! Mindre enn 5% av våre ordre får problemer og det at du skal oppleve det to ganger på rad er mildt sagt gørr kjedelig.

 

En ting jeg kan garantere deg er at vi på Multicom hater at slike ting skjer og at vi til stadighet jobber på å forbedre våre rutiner. Vil ta med meg dette på ledermøtet vårt i morgen og belyse det under avvik som er et punkt på vårt ukentlige møte. Konsekvens får det!

 

Da har jeg følgende to alternativer til deg:

 

1. Vi kansellerer ordren.

 

2. Du velger å la ordren stå og får 187,44 kroner i rabatt. Da dekker du inn frakten og postoppkrav gebyret pluss at du får rabatt på varene. Vi tjener ikke en krone på ordren. Den går i null fra vår side!

 

Hva ønsker du?

 

Ønsket mitt er at du blir fornøyd!

 

Med vennlig hilsen

 

<navn fjernet>

Salgssjef

__________________________________

Multicom Norge AS, 4865 Åmli

Tlf 37 08 10 00 - Fax 37 08 10 01

http://www.multicom.no

Endret av Asteroidea
Lenke til kommentar

Mitt svar:

 

Det er bra Dere tar det alvorlig.

 

Men jeg synes ikke det er bra av Dere uansett fordi lagerstatus i nettbutikken viser for eksempel som nå, 100+ på lager på ting Dere ikke har på lager.

Dere har blitt valgt av meg pga. at Dere "har varene på lager" og skal sende varene forholdsvis fort , noe som for meg er viktigere en pris.

 

Dette innebærer for kundene at vi ikke får varene til ønsket tid og at vi evt. betaler mer en varene koster andre plasser med "lenger leveringstid".

 

Takker uansett for tilbakemelding , men ønsker ikke å vente på en vare Dere "venter inn en dag i denne uken", nesten 14 dager etter bestilling.

 

 

Hilsen

xxxxxxx xxxxxxxxx

Tlf xxxxxxxx

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: <navn fjernet> [mailto:[email protected]]

Sendt: 1. november 2011 13:33

Til: xxxxxxxxxxx

Emne: SV: Forsinket ordre xxxxxxxxx

Endret av Asteroidea
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Privatnavn er fjernet fra innleggene. Det er ingen grunn til å henge ut privatpersoner som handler på vegne av et firma.

 

Du burde selv fjernet disse navnene når du også velger å anonymisere deg selv.

 

 

Enig..... Det var ikke i tankene mine, men burde selvfølgelig ha gjort det.......

 

Er uansett ferdig med denne saken.

 

Greit nok av Multicom å tilby meg en liten kompensasjon, men så lenge varene ikke kommer når de skal hjelper dette ikke meg.

Endret av NoNickAtAll
Lenke til kommentar

Sakset fra OSS/FAQ'en til Multicom.no:

"Jeg så at dere hadde 1500 LCD-TV'er av en modell på lager. Stemmer det?

Svar: Lagerstatusen viser varene som er tilgjengelig hos oss og våre sentral-lager. Lageret i Stockholm og København leverer varer til hele Norden, og derfor har vi så mange varer tilgjengelig. Uansett hvor varen ligger, tar det ikke mer enn noen dager før varene er på vei til deg."

 

Ta en titt på den siste setningen der. Jeg tolker det dithen at uansett om lageret ligger i Uganda så skal det ikke ta mange dagene før varen er på vei til deg som kjøper. Ikke uker! Jeg gjør som trådstarter jeg ser etter hvem som har muligheten for å sende ut varen så snart som mulig, så kommer pris i andre rekke. Da har det ganske mye å si!

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Bedre fra andre komplett(e) levrandører ja.... Selv om varene ikke var på lager når jeg bestillte fra multicom..............

 

1 av 1 kolli

 

Inn på terminal. OSLO 2011-11-03 20:19

 

Sortert til port på terminal OSLO 2011-11-03 20:19

 

Inn på terminal XXXXXXX 2011-11-04 07:19

 

Lastet opp for levering innen 16:00

XXXXXXX 2011-11-04 07:39

 

 

Fikk forøvrig en mail til fra multicom med takk for tilbakemelding og beklager.

 

Synest forøvrig multicom har vært ok på mail og tilbakemeldinger etter jeg tok kontakt.

 

Er fortsatt ikke fornøyd med lagerstatus og levering :)

Lenke til kommentar

Multicom bruker generelt betegnelsen "tilgjengelig" istedet for formulering som "på lager" etc, og har dette greit forklart i FAQ'en sin:

 

Hvorfor står ordren fortsatt til behandling selv om jeg la inn ordren for 4 dager siden?

Svar: Det kan ta inntil 5 arbeidsdager før vi får sendt din pakke. Vi har flere lager, og hvis du bestiller varer som ligger på forskjellige lager, vil disse bli samlet på et sted for å sendes samlet. Dette gjør vi for at fraktkostnadene skal bli lavest mulig. Ved å benytte flere lager, hvorav flere sentral-lager, gjør at vi kan holde lavere priser enn våre konkurrenter. Denne besparelsen kommer deg som kunde tilgode.

 

Syns det er drøyt å kalle dette lureri fra Multicom, de skal jo tjene penger, og reklamerer vel ikke høyest med det de kanskje ikke er best på, nemlig leveringstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...