Gå til innhold

Den store billigøl-tråden


Kaaz

Anbefalte innlegg

Dette er tråden for deg som er opptatt av øl, men ikke hvilket som helst øl. Her er vi nemlig opptatt av at ølet er billig, og at det har mye alkohol for pengene. Dessuten at det smaker bra, i den grad det er mulig for billigøl.

 

Jeg siterer her den store billigølguruen Vice, som har full oversikt over hva slags øl som er billig og hvor du får kjøpt det. Jeg tror ikke Vice lenger er opptatt av billigøl, så ikke vent svar fra ham i tråden. Han har nå gått over til håndverksøl, og er mest aktiv i tråden om dette. Her er hans komplette oversikt pr. 30.11.11:

 

 

"Billigste øl, er som nevnt, alle de alkoholfrie variantene som finnes. Når det gjelder vanlig butikkøl m/alkohol så er det vel dette om jeg ikke tar feil:

Coop - Pokal

Rimi - Kompils og muligens Borg

Rema - Grans

Kiwi/Meny - Seidel

Ica - Borg

Ellers er Tuborg billig i alle butikker. "

 

Her driter vi ølhistorie, smaksnyanser og annet ølnerdsvada. Bare vi blir fulle og har det morro så fuck the rest. Post i vei!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er jo ikke butikk-øl som sådan, men jeg føler at det må nevnes siden prisen og faktisk smaken på ølet er/kan være meget bra.

 

Øl-sett ala Coopers brygget på 2-3kg sukker gir et ferdig produkt på mellom 15-18% alkohol noe som definitivt gjør deg full i en fei. Jeg anbefaler alle og kjøpe et sett og brygge opp så man har til jul. :thumbup:

 

Ps. Forsiktighet bør utvises da man blir skikkelig på en snei av 1 halvliter ferdig brygg. :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke Tuborg er så billig lengre jeg, men. Laveste pris på 0,33 glassflaske rundt her er 15kr, på Rimi.

På Meny og en del andre butikker koster den 16-17kr flaska.

 

Men den slår både Seidel, Borg og Grans. Pokal og Kompils har jeg ikke smakt.

Endret av Christian_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg skjønner ikke helt vitsen med å kjøpe billig øl, siden man ikke trenger å betale så skrekkelig mye mer for dyrt. Tror en sekser med Urqell-halvlitere koster 30-40 kroner mer enn det billigste alternativet på Rimi. Hvis man drikker så mye at det gjør utslag på privatøkonomien, har man viktigere ting å ta tak i. Uansett syntes jeg Seidel var brukbart en gang i tiden, også Grans Premium, men enten har jeg blitt mer kresen, eller så har merkene skiftet produksjonsutstyr, for sist gang jeg var borti GP smakte det høgg. Tror kanskje ikke billig-pilsen er like pålitelig som de mer etablerte merkene.

Synes den beste rimelige by-pilsen er Dahls, men den er kanskje ikke aller billigst.

Hvis man er ute etter mest børst for pengene på byen, tror jeg enkelte sorter sterkøl er veien å gå. Jeg og noen kompiser har brukt mye tid på å regne på dette, men akkurat nå husker jeg ikke hva vi kom frem til.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Carlsberg på plastflaske 0.5 liter er kjempegod, den burde dere forsøke.

 

RIngnes Platinum likte jeg ikke, var mer mat enn øl, ikke lettdrikkelig.

 

Hansa på glassflaske har jeg aldri sett, får den kun på 0.5l bokser her, bortsett fra Hansa Lettøl da, den finnes på glass.

Endret av Hei Sveis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...