Gå til innhold

Min søster skal ha bærbar PC til 10000,-


Anbefalte innlegg

Min søster (24) skal studere i Bodø i 2 år (Journalisthøyskole)

Hun trenger derfor en bærbar PC. Hun har satt en

grense på 10000,-

PC'en skal brukes til Word, lett bildebehandling, internett o.l.

 

Jeg har sett på denne for henne:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...t#TRYGGNBPC3_10

 

F*** Elkjøp har lange url'er :-?

 

Den virker OK til hennes bruk synes jeg.

Hun sier også at hun vil ha mye for pengene sine.

Er det noen ulemper ved denne PC'en ?

Hva mener dere ?

 

Er vel kanskje lurt å kjøpe trygghetsforsikring siden

den skal brukes av en ekte blondine :D

 

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at det ikke er med mobil prosessor. Dermed blir den ubrukelig på forelesninger pga støy!

 

Sjekk modellene på zepto

 

Føler jeg må legge til litt:

Har selv 1100-A (Mobil amd xp2000), den er langt fra ultraportabel, men gjør nytta. Den er som reklamen sier "Billig og bra". Hvis de har trådløst nett på skolen må hu kjøpe integrert (eller eksternt) WLAN, digg å sitte og surfe på kjipe forelesninger!

 

Husk på å installere AMDPowerNow elns, da senkes hastigheten på CPU og behovet for kjøling blir langt mindre...

 

Servicen til Zepto har vært over all forventning, har litt å si det også!

Lenke til kommentar

Anbefaler dere å prøve den ut på elkjøp om mulig, slik at dere kan sjekke om den støyer mer det ho kan leve med. Regner med at når hun er på forelesninger så skal hun ikke sitte å spille spill som gjør at CPU loaden er 100%. Og da skal de ikke støye så veldig mye

 

Men tviler på du finner noen Pentium M (en Centrino CPU, ikke vanlig Pentium III/4-M CPU) maskiner til under 10000, eller ikke bærbare som er veldig lette noe som er en fordel om hun skal drasse med den på forelesninger. 3,4 kg er ikke lett for å være en bærbar.

 

(og tilbudet på elkjøp er bedre enn en tilsvarende på zepto, spesielt når hun skal legge inn sw)

Lenke til kommentar

Er enig i at du får mer for penga sånn sett på elkjøp, men tviler på at den er stille nok. Mange programmer en kan bruke som ikke er spill og som trekker litt CPU (f eks bildebehandling....). Hadde du hatt muligheten til å redusere hastigheten på den hadde den sikkert vært midt i blinken!

 

Men som forrige person sa, prøv den. Og tenk på forelesninger og mange STYGGE blikk hver gang F-16 starter opp og overdøver alt (litt erfaring i det...)

 

Har ikke Expert noen modeller med mobil amd xp. Sjekk opp det, mener jeg har sett det der. (Web`en til expert er kanskje ikke den beste, men sjekk i butikkene.)

Lenke til kommentar

Utruli mange "kåte" personer som driver på rundt på forumet her..

 

Men tilbake til topic : hun burde kjøpe en Dell eller en Zepto da garanti og support på disse er veldig bra. Hvilken, får hun velge selv da dell sine PCer kan "selvbygges". Så får hun det hun vil ha, til under 10000,- Elitegroup skal også være veldig bra ! www.multicom.no har Elitegroup til en billig penge.

 

Litt mer "off-topic" : høgskolen i bodø har tilgang til trådløst nettverk rundt over store deler/hele skolen.

Bor selv i Bodø så jeg vet slikt :) litt kaldt om vinteren, men fin by though ;) (jaja.. litt mye offtopic)

Lenke til kommentar

Bare en ting. Har hu sjekka om de har egne PC tilbud på skolen? Vi har det her (HiT), der 1. klassingene må bruke de og betaler bare en egenandel, mens vi andre får en passe bra pris.

 

Den fra komplett som gamle KGB kom med virka lovende. Ta en telefon og spør om støynivået (bare de ikke forteller eventyr).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...