Gå til innhold

120hz fungerer ikke på pc-skjerm


Treasure

Anbefalte innlegg

Har en Samsung SyncMaster 2233RZ med 120hz som ikke vil vise mer enn 60hz

 

Problemet oppsto etter en formatering og ny installasjon av windows. Før det fungerte skjermen fint. Jeg har valgene mellom 60, 100, 110 og 120hz, men bare 60hz fungerer. Hvis jeg prøver en av de andre valgene, så får jeg svart skjerm og meldingen "Check signal cable".

 

Jeg har nyeste driver til skjermkortet.

 

Er det noen som har et forslag til hvordan jeg løser dette problemet?

Endret av Treasure
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Er vell noen her som har nsakket om at man trenger 120 fps for å kunne bruke 120 hz, altså du må kunne kjøre spillet UTEN (og da mener jeg UTEEEEEN lagg/treghet)

Selv med 60hz (60 fps med vertical refresh på) vil du ikke oppleve at spill lagger eller er tregt. Men med en 120hz skjerm kan du ha på vertical sync og få opptil 120fps uten å måtte slite med tearing. Noe man må leve med hvis man vil ha mer enn 60fps på et 60hz panel (vertical refresh av). Men du vil oppleve at spill flyter bedre og er mer responsive. Viktig for "pro gamere" :) Men for de aller fleste er 60fps bra nok ;-)

 

 

Treasure: Når det gjelder ditt problem med å få valgt 120hz, så må man bruke en HDMI 1.4 kabel eller en dual-link DVI. Singel-link DVI klarer ikke 120hz, bruker du samme dvi kabel som tidligere? 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...