Gå til innhold

Tenkte jeg skulle overklokke litt...


tor_erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Hvis jeg skal overklokke min Barton 2500+, og har en EKL Blade opptil XP3200+ vifte, som ligger på ca. 60 grader ved spill, hvor høyt kan jeg gå? Har tenkt på kjølepasta, hjelper det egentlig så mye? HVor mye skal en bruke? :-?

 

kjøp ny vifte eller vannkjøling. det er det første du bør tenke på hvis tempen ligger på 60 nå.

 

hvor høyt du kan gå er opp til hver cpu, men de fleste Xp2500+ kan passere i alle fall XP3000+ hastighet. det med nok kjøling.

 

ang kjølepasta: et tynt lag som du kan se igjennom, men samtidig er hvit, er nok kjølepasta.

Lenke til kommentar

Eeeeh... Tok nok litt godt i med temperaturen på prosessoren min... Den ligger på 57-58 grader. Ikke at det har så mye å si, men... Hvilken vifte bør jeg kjøpe om jeg skal overklokke da? Da jeg kjøpte viften jeg har nå på Komplett, fikk jeg vite av slgeren at dette var en særdeles god vifte, og at jeg kunne overklokke mye med den! Har han svindlet meg?

Lenke til kommentar

Regner med at du har lest av tempen i bios, evt. pc alert (eller tilsv). Disse er ikke noe å stole på, temperaturen(den målte) falt med 15°C etter at jeg la inn siste bios på mitt MSI K7N2-L.

 

Prøv det, og les av ny temperatur. Min lå nemlig også på ca 58°, og nå er det rundt 42-43°C på min Barton 2500+@2800+(166*12,5).

 

Lykke til med klokkingen!

(min stopper stabilt på 175*12,5 med standard kjernespenning.)

Lenke til kommentar
hallo tor_erik hva har du kjøling og viften type??? :-?

må først vitte

 

han skrev jo i det første innlegget at han hadde en EKL Blade vifte som støttet opptil XP3200+ :)

 

overklokke med mist silent twin? er du sprø? det er en møkkavifte til de grader

 

Silent Twin er ingen møkka vifte, den er nok veldig dårlig og overklokke med, men er tilgjengjeld ekstremt stille.

Lenke til kommentar
overklokke med mist silent twin? er du sprø? det er en møkkavifte til de grader

 

Vil ikke si at silent twin er en møkkavifte akkurat. Min 2500+ går fint på 2343MHz (213x11) ved 1.775V. Temp ved max load er aldri over 65 grader, så det er ikke noe problem. For tiden fungerer det ikke stabilt over 2255MHz (205x11), men det er fordi jeg bytta ut vifta på hovedkortet til en passiv kjøling. Men den koster jo litt, og om det ikke er om å gjøre å ha en så støysvak maskin som mulig, er kanskje andre alternativer enda bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...