Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Om jenter - Fra innsiden.


Anbefalte innlegg

Etter eller annet sier meg at Demantios faktisk er litt seriøs.

Den er litt på grensa, skal ikke generalisere for mye, men er nok mange som faller under flere av de punktentene jeg har nevnt

 

Uansett litt artig å se hvor mange menn det er som prøver å rakke ned på kvinner.. Er nokk bare en hau med tapere som ikke får seg noe, eller som har blitt dumpa av en jente som ikke vil ha de lengre. Ikke bra :/ Stakkars guttunger. Er bare å taste så mye dere vil, det gååår så braa sååå :)

Litt gøy at du mener det er litt gøy at vi rakker ned på dere, og så rakker du tilbake.

 

1. Jeg har fått meg noe, faktisk ganske mye totalt og er ingen taper i følge min definisjon

2. Jeg har ikke blitt dumpa

3. Er ingen guttunge

4. Taste gjør jeg uansett hva du sier, og det går faktisk veldig bra :)

Endret av Demantios
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

EDIT: Uansett litt artig å se hvor mange menn det er som prøver å rakke ned på kvinner.. Er nokk bare en hau med tapere som ikke får seg noe, eller som har blitt dumpa av en jente som ikke vil ha de lengre. Ikke bra :/ Stakkars guttunger. Er bare å taste så mye dere vil, det gååår så braa sååå :)

Deg om det. :)

Endret av Jude Quinn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes dette i det minste har et potensiale til å bli en god tråd (jeg tilhører den delen av befolkningen som gror hår i ansiktet, sånn for å være sikker på at alle skjønner det), tross i alle de useriøse innleggene. Jeg vil gjerne komme med et innspill fra min innfallsvinkel, om noen vil ha dialog.

 

Les skapelsesberetningen i Genesis kapittel 1 og 2. Nevermind den noe betvilte historisiteten; den formidler likevel viktige poenger.

 

1) Gud skaper verden, lys og mørke.

2) Gud skiller hav og himmel

3) Gud skiller land og hav, skaper planter, trær og vekster.

4) Gud skaper stjernene, sol og måne

5) Gud skaper fugl under himmelen og fiskene i havet

6) Gud skaper dyrene på marken

 

Etter denne skapelsesakt, trer Guds bilde frem; den ypperste av Guds skapninger, mennesket.

 

Kapittel 2 forteller mer detaljert hvordan Adam i Edens hage så verden folde seg ut for øynene sine, og hvordan han fikk navngi alle dyrene og ete av frukten i hagen. Han fikk råderett over verden, og formynderansvar av Gud selv. Men skapelsen var ikke ferdiggjort helt ennå, og mennesker av diverse kjønn er glade i å polemisere over teksten og si at Gud skapte mannen før kvinnen, for han ville ikke ha instruksjon i hvordan det skulle gjøres - jeg tror en mye riktigere fremstilling er at det hele skal leses som en symfoni som starter med de enkleste komponentene og bygger seg stadig opp og frem der ting blir stadig mer iøynefallende og spektakulære, mer komplekse og mer fantastiske, og kronen på verket er mennesket - med kvinnen helt til sist som det store crescendo.

 

Jeg undrer meg over alle de useriøse kommentarene i denne tråden. Nå vil jeg sikkert kunne høste mye rart siden jeg kommer fra et kristent perspektiv,(jeg kommer heller ikke til å respondere til useriøse innlegg) men jeg tror det for mange vil være stor verdi i en skikkelig seriøs samtale om emnet. Man sier at mannfolk er så enkle at de bare vil ha en TV, øl og sandwich så er de fornøyde - I beg to differ in the highest degree, mannen er mye mer kompleks enn som så (det er bare det at de fleste menn ikke vet det selv) - men jeg tror en generell observasjon peker i retning av at kvinnen fremstår som litt vanskeligere å forstå for mange. Nå skal man heller ikke sette noen i båser og si at alle kvinner eller menn er slik og sånn - mennesker varierer jo i megen grad - men finnes det generelle ting som de fleste kan enes om og som vi kan samtale om? Det tror jeg nok. I alle fall vil det være bra å dele erfaringer og tanker over en litt mer seriøs disk.

 

God kristen litteratur på emnet er de to bøkene til John og Stasi Eldredge; "Slipp deg løs, mann" og "Kvinnens skjønnhet". Jeg er noe uenig i deler av teologien der, men grepene som brukes for å forklare hva slags 'krefter' som driver et menneske, er veldig treffende for de fleste. (hvis det er noen som er mer interessert i disse bøkene, kan de sende meg en melding om vi ikke skal gjøre dem til hovedemne i denne tråden)

 

En observasjon peker i retning av at mange, hvis ikke alle, kvinner ønsker trygghet hos menn. Det er det mange som vil kunne si her også, og en av grunnene til at "bad boys" "får flere jenter" enn de "snille" gutta, er at en "bad boy" viser seg selvstendig og modig nok til å stå for det han selv mener - og da er det mye mer sannsynlig at han også vil vise seg i stand til å stille opp for noen. En "snill" fyr er bra det, men hvis han ikke tør å stikke seg frem i mengden, er det sannsynlig at han vil kunne gi etter for press, og ikke kunne stille opp for sin kvinne og "være mann". En kan si at en ekte mann kjennetegnes ikke nødvendigvis av fysisk styrke, men av at han med sin vilje våger, og viser mot - og mange kvinner synes jo William Wallace (hvis du har sett Braveheart) er i alle fall delvis... ja hva skal vi si. Tildragende. En mann skal være spennende - ikke kjedelig. Dette er noe av tragedien med menn som blir "tøfler"; det blir ikke noe særlig adrenalin rundt ham lenger, og da blir det kjedelig. Men det tar vi mer om litt senere.

 

Det får være nok for et første innlegg her, og så får vi se om det blir noen tråd av dette :-)

Endret av Vikingspeider
Lenke til kommentar

***

Jeg er stort sett enig med deg. Dette med å ønske trygghet(altså en som skal motstå press, som du sier) er ting som ble "skapt" da vi var mye mindre siviliserte for mange titusner av år siden(huleboer). Problemet er at kvinner i dag egentlig ikke trenger en slik mann, fordi man ikke blir drept om man bor alene med barnet sitt. Tilpasninger tar stort sett veldig lang tid, og jeg tror derfor ikke at man kan miljøpåvirke mennesker til å bli helt like på bare noen få hundre år(jf. Hjernevask)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...