Akse Skrevet 28. oktober 2011 Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Jeg har alltid trodd jeg hadde fet hud i hele ansiktet, men jeg fant i dag ut at jeg har blandingshud. Jeg har over en periode nå brukt produkter beregnet på fet hud i hele ansiktet, og har nå fått skikkelig irritert hud der jeg har tørr hud. Jeg har nå veldig fin hud i halve ansiktet(øvre del), og veldig dårlig hud med kviser i den andre delen. Nå har jeg fått tak i produkter for tørr til normal hud, og skal selvfølgelig begynne å bruke disse. Spørsmålet er bare hva jeg bør gjøre for å forbedre huden raskest mulig der jeg har tørr hud.
Akse Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Skrevet 28. oktober 2011 Jo, det kan jo være en løsning. Jeg får bare gjøre vanlig prosedyre fremover med de nye produktene. Er det forresten overkill å først bruke eksfolierende krem for så å bruke rensekrem?
BuffyAnneSummers Skrevet 28. oktober 2011 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg er ikke sikker, men eksfoliering skal jo fjerne døde hudceller, så hvis rensekremen skal gjøre noe a la det samme så er det kanskje greit å holde seg til den ene? Du ser jo på huden din hvordan den vil reagere. Selv så sverger jeg til null sminke og å vaske fjeset godt med varmt vann når jeg er i dusjen, samt ett kosthold med en del grønnsaker og nok av alt.
Akse Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter Skrevet 28. oktober 2011 Jeg har et bra kosthold, og jeg bruker ikke noen form for sminke. Saken er at jeg til tider har problemhud, som jeg som sagt har forverret ved å bruke feil produkter. Jeg skal heller være litt forsiktig fremover og ikke rense for mye. Hvis jeg ikke får orden på det tar jeg meg en tur til hudlege.
Akse Skrevet 7. november 2011 Forfatter Skrevet 7. november 2011 Jeg kan rapportere om mye bedre hud etter en kort periode med bruk av de nye produktene. Nå bruker jeg altså produkter beregnet for tørr hud, som er mildere på huden. Fantastisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå