Gå til innhold

Stortest: Vi tester seks folke-TV-er

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener Tan28 med at Smart-TV er lite smart?

Når Samsung i denne testen er best, gjelder dette også samme TV i f. eks. 40 tommer (SAMSUNG UE40D6505), eller er det ikke overførbart?

Skrevet

Hvordan klarer man å lage en test som ikke har med tver som blir solgt i butikk? Har sjekket om Elkjøp, Lefdal eller Expert har noen av disse tvene. det var dårlig. Vil det si at testen er en som man har funnet i fra Tyskland? Og oversatt den til Norsk? For så å si se hvor bra test vi har tatt! Synes dette var en helt bortkastet test. :-(

Skrevet

Hva mener Tan28 med at Smart-TV er lite smart?

Smart som i denne eller denne kommentaren. Det blir mer og mer vanlig med diverse apps, programmer og tjenester via TV-skjermen, men sålenge hastigheten og brukervennligheten er som den er, kan det ikke sammenlignes med å bruke en PC, nettbrett eller mobil. I alle fall ikke i mine øyne.

Skrevet

Her får G30 trekk for dårlig lysstyrke, men jeg ser ikke spesiell trekk på samsung som er svært mye dårligere enn G30 på skyggedetaljer osv.

Skill bruksområdene litt mer. Plasma liker seg best i mørke rom, kant-LED liker seg klart best i opplyste rom (så man ikke oppdager clouding osv).

Rent bildemessig er G30 svært mye bedre enn 6505'en.

• Liker 2
Gjest medlem-82119
Skrevet

Merkelig test som blander plasma og led tver, og panasonic uten 3d støtte med tver med både aktive og passive briller. For bådde lg, toshiba og philips er det ikke valgt norske/nordiske modeller noe som kan foklare liten tilgjengelighet i norske butikker. Jeg vil tro at for noen vil billige passive 3D briller telle vel så mye som bildekvaliteten, og når tven ikke støtter 3D i det hele tatt er den vel ikke aktuell i dagens marked? Jeg ser jo også for meg hva som vil skje når canal digital åpner for wimp streaming og wimp menyen skal stå på 10-12 timer i døgnet på plasmaskjermen.

Gjest medlem-82119
Skrevet

De har kun testet TVer i samme størrelse og prisklasse mot hverandre og sett på bildekvalitet uten egentlig å legge vekt på ulike teknologier, støtte, om det er norsk/nordisk modell osv.

Føyer seg vel inn i rekken av TV tester det kan stilles spørsmål med.

Skrevet

Med tanke på hvor lite smart en såkalt Smart-TV faktisk er, blir det for meg helt uforståelig å gi minus for manglende WiFi...

Kjipe TV-apps er da aldeles ikke det eneste en slik tilkobling gir deg mulighet til. Å kunne koble TV til datanettverket for å kunne hente bilder, filmsnutter og liknende fra PC/NAS er viktig for en god del av oss. (Med god DLNA/formatstøtte i TV kan man sløyfe hele HTPCen.) Kan dette gjøres trådløst er det absolutt et pluss.

Skrevet

Wow, Samsung vant en TV-test på hw.no. Tror aldri jeg har sett en test på tek.no-nettverket hvor Samsung ikke vinner uansett. Mistenker at det sitter mange skribenter og testere med Samsung-produkter hjemme...

Gjest medlem-82119
Skrevet

Samsung har generelt bra bilde, og når man utelukkende fokuserer på det og hopper over lyd, 3D støtte, om det er norsk/nordisk modell, kompabilitet, led vs plasma, tilkoblingsmuligheter osv så blir resultatet som det blir.

Skrevet

Samsung har generelt bra bilde, og når man utelukkende fokuserer på det og hopper over lyd, 3D støtte, om det er norsk/nordisk modell, kompabilitet, led vs plasma, tilkoblingsmuligheter osv så blir resultatet som det blir.

Jeg må innrømme jeg synes det virker som samsungs sterkeste sider er funksjonalitet og utseende, ikke nødvendigvis bilde? Lyd på flatskjermer er bare piss uansett, personlig så tillegger jeg det ingen vekt. Når det beste du kan få er elendig, så har det lite å si :)

AtW

Skrevet

Dette er vel strengt tatt ikke en test som sådan, men mer en anbefaling av seks utvalgte TV'er innenfor et visst pris og størrelseskjikt. Med begrepet folke TV går i alle fall jeg ut i fra at dette er TV'er som kan kjøpes av folk som ganske enkelt er ute etter en TV å ha i stua.

De med spesielle behov og dedikerte filmrom faller slik jeg ser det utenfor folke-begepet, og har normalt mer kunskap og bruker mer tid på detaljerte enkelttester.

Sånn sett er dette en helt grei test og viser hvilken TV HW mener passer best for gjennomsnittstuen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...