Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lån på 260.000kr mulig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Ta en telefon til DNB og undersøk, de burde være i stand til å gi ut det meste av informasjon med bakgrunn i det du kommer med.

 

3 momenter er hva de ønsker at du skal spytte inn selv, samt hva renten faktisk blir og avhengig av biltype hvor mye du må ut med i forsikring. Så kommer drivstoff+bompassering+penger tilgjengelig til service på bil.

 

Det er snakk om å binde ganske store summer opp.

 

Har du vært kunde lenge så kan det godt hende at de er snill i forhold til hva du må inn med, og at de tilbyr deg en grei rente. Hvis ikke så skal du ikke se bort ifra at 260 000 er i dyreste laget.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar

Det kommer du ikke til å få igjennom uten medlåntaker. Banken vil kreve historikk på 1-2 år med brukbar inntekt, og selv om du dokumenterer at din inntekt nå er ok, så vil det fortsatt mest sansynlig ikke gå igjennom. Når du har fått igjennom de første ligningstallene til kredittbyråene som gir ok inntekt i tallene, så vil dette lånet gå igjennom uten problem.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal du låne 260k til en bil når du er 18? bør du ikke gå for en bruksbil først?

 

Kva som er galt med det da? :)

 

Min personlige erfaring er at eg kjører betrakteleg rolegare med nybilen min enn med den andre bilen min!

 

Ang. lån, kjøper du hos ein forhandler. Kan jo vere at dei ordna lån for deg, men godt muleg at renta blir høgare også.

Lenke til kommentar

Skal du/han ta lån når noe går istykker og da?

 

Har du råda til å betale lånet, så burde han/eg ha råda til reperasjon også :D

 

Var jo derfor eg kjøpte bil med 5 års garanti:p

 

Grunnen til at eg kjøpte ny bil var for unngå reperasjon ofte ;)(eller egentleg for å spare gobilen)

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Hvor mye, i forhold til lånebeløpet, koster bilen du skal kjøpe? Dvs hvor mye har du i egenandel?

 

For lån med sikkerhet i bilen får du ikke låne mer enn 65 % av bilens godkjente pris/verdi. Skal du låne mer enn dette, kreves sidesikkerhet, og her er bolig mest gunstig.

 

Er da flere som tilbyr 100% finansiering av bil. Første som jeg kom på er Santander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...