Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Røykere SE HIT! trenger deres hjelp.


tullas

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor bacheloroppgave og trenger deres hjelp!

Min oppgave er å finne ut den mest vanlige konteksten for hvor og når folk røyker. Så kan du svare meg på to spm?

 

Hvor er det du oftest røyker? hjemme, på jobben, skolen, på fest, i tlf?.....osv osv?

 

Når er det du oftest røyker? Etter sex...på morningen, midt på dagen, på kvelden..osv osv?

 

Takker på forhånd så kjempe mye for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en stor bacheloroppgave og trenger deres hjelp!

Min oppgave er å finne ut den mest vanlige konteksten for hvor og når folk røyker. Så kan du svare meg på to spm?

 

Hvor er det du oftest røyker? hjemme, på jobben, skolen, på fest, i tlf?.....osv osv?

 

Når er det du oftest røyker? Etter sex...på morningen, midt på dagen, på kvelden..osv osv?

 

Takker på forhånd så kjempe mye for svar :)

 

Røyker overalt. Eller røykte overalt. Forsøker for tiden å finne en måte å slutte på.

Røkte som regel 20 om dagen. Det vil si at jeg røkte ved enhver anledning. Hjemme, på jobb, fest, restaurant, etter sex før sex ja hvor som helst bortsett fra i dusjen og på do. Nå røyker jeg kun når jeg ikke klarer å stå imot. Har hendt et par netter at jeg må stå opp om natta for at jeg ikke klarer å sove pga røyksuget. Tar jeg meg da en røyk så sovner jeg igjen.

 

For folk som røyker like mye som jeg gjorde er det nesten ikke mulig å si hvor en røykte mest. På fest hos andre røykere så røyker en fort langt mer enn på en vanlig kveld fordi det er akseptert å røyke innendørs og det er jo sjeldenhet idag. Men hvor ofte er man på slike fester? andre ganger så røyker en mest hjemme for hverdagen blir slik at det går mye tid hjemme med prosjekter etc. Jobber en lange dager på kontoret så røyker en jo i smug når de andre har reist hjem så du ser det blir vanskelig å være spesifikk.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Jeg har en stor bacheloroppgave og trenger deres hjelp!

Min oppgave er å finne ut den mest vanlige konteksten for hvor og når folk røyker. Så kan du svare meg på to spm?

 

Hvor er det du oftest røyker? hjemme, på jobben, skolen, på fest, i tlf?.....osv osv?

 

Når er det du oftest røyker? Etter sex...på morningen, midt på dagen, på kvelden..osv osv?

 

Takker på forhånd så kjempe mye for svar :)

 

Røyker mest når jeg er sosial ja, blir alltid en røyk om morgenen etter unger er levert i bhg og på skole. Eller røyker jeg ikke om kvelden, gidder ikke gå ut, blir da såfall visst det er andre som røyker på besøk... Har kuttet en del ned, da jeg vil slutte..

 

Jeg røyker mest om morgenen/formiddag

Lenke til kommentar

Røyker når det passer meg, men jeg røyker nok mest på ettermiddagen og kvelden.

Hvor jeg røyker spiller ingen rolle, røyker like mye overalt tror jeg. Men snakker jeg i telefon så røyker jeg ofte mer enn vanlig, hvorfor vet jeg ikke. Er jeg på fest eller drikker alkohol så blir det ofte mer røyking.

Lenke til kommentar

Et lite tips basert på egen erfaring;

 

Hvis du skal skrive en stor bacheloroppgave setter de fleste sensorer pris på at du har en god og systematisk datainnsamling.

 

Du får en del svar slik du spør, men det er vanskelig å lage noe god statistikk på det siden alle svarer personlig på det de føler for.

 

Det å lage en spørreundersøkelse med faste spørsmål hvor alle svarer på alle spørsmålene gir deg mye bedre datakvalitet, og sikkert også en bedre karakter.

Lenke til kommentar

Jeg har røkt i mange år og må si at jeg røyker mest når jeg spiller dataspill(har eget rom for det), når jeg kjører bil(ofte dobbelt så mye som ellers)og mye når jeg er på fest.

 

Har røkt ca 20 om dagen når jeg har fri og alt fra 5-20 når jeg jobber.

En tidligere sjef jeg hadde sa: "røykepause er et kreativt forum der man snakker jobb, matpause uten røyk, der prater man vær og nyheter" Synes det var litt kult egentlig.

Lenke til kommentar

Den første er på vei til jobb.

Deretter tar jeg meg en hver pause, eller når jeg kjører mellom to kunder. Tar meg også en røyk når det oppstår et opphold hvor jeg ikke kan gjøre noe (vente på noen/levering/etc). På vei hjem fra jobb går det en røyk.

 

På ettermiddagen varierer det veldig, alt etter hva jeg gjør på. Kan godt gå hele ettermiddagen uten røyk, av og til går det opptil 5.

Kveldsrøyken før jeg legger meg er viktig.

 

Forbruket mitt varierer mest på hva jeg gjør på jobb den dagen. Om det ikke er fest lørdagskvelden kan jeg godt "glemme" å røyke, og går gjerne hele helga uten røyk.

 

Har røyket fast i 4 år btw.

Lenke til kommentar

Noen interessante fakta du kanskje kan ta nytte av

- Hvis noen jeg sosialiserer meg med tar seg en røyk, så må jeg ta meg en selv. Uansett om det er 5min siden jeg røyka sist. Det er på en måte en del av det sosiale

- Når jeg gjør noe morsomt kan det gå mange timer uten at jeg røyker eller kjenner røyksug.

- Har faste tider jeg må røyke, blant annet, på veg til jobb, etter lunsj, på vei hjem fra jobb, etter trening og mens jeg drikker cola, øl eller energidrikk

- Kan røyke 5 om dagen når jeg er alene, men 20 om dagen i godt selskap

- Røyker mye mer når jeg drikker alkohol, tror det også henger sammen med det sosiale

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...