Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Har LG vært litt kjappe med å lansere denne? De stresset vel med å være først ut med en dobbelkjernecpu, men det virker på kommentarene deres at sw og hw er umodent.

 

Folk flest er nok litt flinkere til å skrive om det er noe galt enn om telefonen fungerer perfekt, jeg foresten har ikke hatt noen problemer med min telefon, har vært en drøm å bytte fra iPhone 3gs til denne og det sier litt da jeg var kjempefornøyd med iPhonen.

 

Batteriet fungerer bra for min del, etter en dag med 12 timer standby med wifi på og 2 timers bruk har jeg 50% igjen og det er bra nok for min del.

 

Joda absolutt. Men gi det nå 1 uke eller 2 med nytelefonen. Av erfaring så går det noe tid før at jeg kan si at jeg er fornøyd med telefonen eller ikke. I starten er jo alt rosenrødt uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har LG vært litt kjappe med å lansere denne? De stresset vel med å være først ut med en dobbelkjernecpu, men det virker på kommentarene deres at sw og hw er umodent.

 

Er det noen som klager på hw? Det eneste må være at skjermen ikke er like så god som en Super Amoled, men man er ganske kresen om man lar seg pirke på dette.

 

Sw kunne vært bedre, men da snakker man om at det er så og si perfekt. Så klart finnes det noen små bugs her og der, men det er da i alle mobiler som slippes nå om dagen. Nå har man jo også muligheten til å fikse dette selv om man liker å fikle litt med mobilen :)

De få- og små feilene i sw regner jeg med at blir fikset i en oppdatering som kommer nå i april(?).

 

Alt i alt er jeg kjempe fornøyd med mobilen, og jeg synes den bare blir bedre og bedre jo mer jeg bruker den :)

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med telefonen, men må innrømme at jeg synes det er mange irriterende småfeil i software. Regner med at dette fikses med pepperkakeoppdatering i løpet av april. Hvis ikke, får skattepengene finansiere en galaxy s 2 eller hva som er på moten om et par måneder.

Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Jeg vurderer sterkt å kjøpe Optimus 2x, men jeg lurer på om det er et godt kjøp? Har fra før av en Galaxy S, og er fornøyd med den (etter root og lagfix). Har lyst til å prøve noe nytt, men har hørt at optimus er litt ustabil? Burde jeg vente til galaxy s2?

Lenke til kommentar

Fortsatt veldig fornøyd med telefonen. Bortsett fra et par ting. Opplever noen ganger at samtale lyden er veldig dårlig, så dårlig at jeg har problemer med å høre hva folk sier. Det hjelper da faktisk å sette på den innebygde handsfree. Får da skarpere og klarere lyd med mer diskant.

 

En annen ting som går på software er: I samtale loggen på min gamle HTC så var ubesvarte samtaler merket med rødt. Når jeg hadde ringt tilbake til de eller de hadde ringt på nytt og da kommet frem så forsvant rødfargen på de slik at det var veldig enkelt å finne de som var ubesvarte. Dette skjer ikke på denne....:-( De ubesvarte blir stående igjen med rødt selvom jeg har ringt tilbake litt lenger opp i listen. Er dette noe man kan stille på eller finnes det evt en app som man kan laste ned?

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd.

Spotify funker fint og lyden er bra (i hvertfall i headsettet mitt).

 

Har ikke opplevd problemer med dekning som noen andre her har hatt.

Synes samtalekvaliteten er god nok for meg.

 

Den virker ellers rask.Batteriet er som forventet.Litt over 1 dag med mitt bruk.

Forbruket mitt på 500mb fra telenor gikk unna ganske kjapt i dag.Ca 15 apps samt spotify sync over 3g+..Har lastet ned ca 50 apps totalt.Er ny android bruker..Mye bra men mye dårlige apps og. :p

 

Kamera er ganske dårlig.

Har ikke klart å ta et eneste bra bilde enda.. :p

Jeg synes både mine eldre SE modeller (w800i,k800) samt min Samsung Omnia HD tok bedre bilder.

 

Video..Har kun filmet i full hd og når jeg ser på opptakene så er det litt artifacts/distortion her og der..Kommer ikke på noe norsk ord for det..Noe lignende bildestøy (kornet bilde) bare mer og større..

Andre som har merket det? Kanskje det blir bedre hvis jeg velger 720p.

 

Lyden i høyttalerene er ikke allverden..Helt ok til ringelyder samt klokkealarm.

Synes de er litt feil plassert..Holder jo over de når jeg skal spille spill.

Det funker men kunne vært bedre..

 

HD-mirroing funket bra.Må nok skaffe meg en lenger kabel den som følger med er noen meter for kort.

 

Det følger med et spill som heter Shrek Karting..Men det funker ikke hos meg..Første gang jeg startet det måtte jeg laste ned noe greier over wifi men da jeg var ferdig og prøvde å starte det sjedde ingenting.Har prøvd flere ganger nå..Noen som har testet det og fått det til å funke?

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Jeg har og veldig lyst på SGSII.Den ser bedre ut (specs).Kameraet tar bedre blider og.

Men den er litt stor..4.29"..

Jeg orket ikke å vente så jeg kjøpte 2X.Synes den er bra og.Hvis det viser seg at SGSII er så mye bedre så er det jo bare og kjøpe den når den kommer. :)

Lenke til kommentar

Kjøpe denne igår på siba, jeg fikk den får 249,- kr!!! Men jeg betaler jo 349,- i månden til tele 2 som er inkl 1GB mobilsurf.

 

For meg som aldri har hatt en Android mobil så var dette rene aha oplevelsen :D

 

Jeg har fiklet med den i en god stund og jeg er bare kjempe fornøyd!! :D

Endret av XfiX
Lenke til kommentar

Er hastigheten på det mobile nettverket. Varierer etter hvor bra dekningen er. H er raskest btw ;)

Jeg har Network Norway, så da står det stort sett R for roaming (i Telenor sitt nett). Skal det stå en bokstav for hastighet i tillegg til R, eller kan man ikke se hvilken hastighet man har når man roamer?
Lenke til kommentar

Er hastigheten på det mobile nettverket. Varierer etter hvor bra dekningen er. H er raskest btw ;)

Jeg har Network Norway, så da står det stort sett R for roaming (i Telenor sitt nett). Skal det stå en bokstav for hastighet i tillegg til R, eller kan man ikke se hvilken hastighet man har når man roamer?

Nå var det ikke jeg som skrev det som er quotet der, men ... :p

 

Nå baserer jeg dette på andre Android-telefoner siden jeg aldri har testet 2X under roaming, men der pleier de i alle fall å plassere R-en over selve dekningsindikatoren og E, 3G, H osv til venstre for den igjen.

Endret av MentalMoose
Lenke til kommentar

Nå var det ikke jeg som skrev det som er quotet der, men ... :p

 

Nå baserer jeg dette på andre Android-telefoner siden jeg aldri har testet 2X under roaming, men der pleier de i alle fall å plassere R-en over selve dekningsindikatoren og E, 3G, H osv til venstre for den igjen.

Sorry, ble litt feil i quotingen... :)

Får følge med på symbolene, men stort sett står det bare R (trodde 3g-dekningen var bedre.. )

Lenke til kommentar

Når en snakker om reboot hva menes med det og hvordan gjørs det? og når en sier restart at tlf trenger restart hvordan gjør en det? Er det samme reboot restart? Er det å slå av og på tlf?

Det jeg mente i posten min var rett og slett å skru den av og på. Altså holde inne på-knappen til man kan trykke "Av", for så å skru den på igjen. Er mulig det finnes andre måter.
Lenke til kommentar

Ja, finnes det noe apps som kan ta restart/rebooten uten at vi må holde inne av og på knappen ? bare lurer :)

 

En ting til som jeg har opplevd flere ganger med Lg min som jeg kommer på nå. Det er at mobile nettverket ikke fungerer etter spesielt over natten og jeg skrur skjermlås av og skal surfe. den reagerer ikke ogbegynner ikke jobbe den H med rød og blå pil! må da skru på wifi så av wifi og prøve igjen , enkelte ganger må jeg ha skrudd av og på tlf for at mobildata nettverket fungerer igjen. dette er noe som er sykt irriterende. Det er full dekning men kommer ikke på datatrafikk via mobilnettet spesielt etter den har vært i dvale løpet av natten. Andre som har opplevd det ? og ka kan gjøres med det?

Og finnes det noe apps som kan få hørevolumet på samtale høyere???

Endret av tvilling1981
Lenke til kommentar

Kanskje litt OT, men siden folk her sitter og leker med innstillinger og annet er det kanskje noen som er i samme situasjon. Har OneCall abb, som har 2g-dekning i NWN sitt nett og 3g i stjelenor sitt nett. APN-innstillingene som OneCall anbefaler gjør at telefonen per default holder seg i 2g på NWN, og må tvinges over i 3g for å skifte til stjelenor.

Det jeg gjerne vil er å tvinge telefonen til å holde seg i telenors nett, selv om jeg kun holder meg til 2g. Er det noen OneCall-brukere her som har en løsning på det?

Lenke til kommentar

En ting til som jeg har opplevd flere ganger med Lg min som jeg kommer på nå. Det er at mobile nettverket ikke fungerer etter spesielt over natten og jeg skrur skjermlås av og skal surfe. den reagerer ikke ogbegynner ikke jobbe den H med rød og blå pil! må da skru på wifi så av wifi og prøve igjen , enkelte ganger må jeg ha skrudd av og på tlf for at mobildata nettverket fungerer igjen. dette er noe som er sykt irriterende. Det er full dekning men kommer ikke på datatrafikk via mobilnettet spesielt etter den har vært i dvale løpet av natten. Andre som har opplevd det ? og ka kan gjøres med det?

 

Har ikke opplevd det selv, men har du lagt inn riktig apn? Viss du bruker de telefonen fant selv, kan det noen ganger gi problemer...

Lenke til kommentar

En ting til som jeg har opplevd flere ganger med Lg min som jeg kommer på nå. Det er at mobile nettverket ikke fungerer etter spesielt over natten og jeg skrur skjermlås av og skal surfe. den reagerer ikke ogbegynner ikke jobbe den H med rød og blå pil! må da skru på wifi så av wifi og prøve igjen , enkelte ganger må jeg ha skrudd av og på tlf for at mobildata nettverket fungerer igjen. dette er noe som er sykt irriterende. Det er full dekning men kommer ikke på datatrafikk via mobilnettet spesielt etter den har vært i dvale løpet av natten. Andre som har opplevd det ? og ka kan gjøres med det?

 

Har ikke opplevd det selv, men har du lagt inn riktig apn? Viss du bruker de telefonen fant selv, kan det noen ganger gi problemer...

 

Hvor finner jeg apn? jeg har netcom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...