Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Fikk prøve telefonen hos Telebutikken i dag, og ble noe overrasket over laggingen mellom hjemmeskjermene, men at telefonen forøvrig ikke har noe lag. Fikk også sammenlignet telefonen med Nexus S, som i mine øyne hadde en betydelig bedre kvalitetsfølelse og ikke minst skjerm. De ansatte i butikken var også veldig tydelige på at Nexus S var klart bedre i bruk enn 2X, til tross for tokjerners prosessor på sistnevnte. Konklusjonen til Telebutikken var vel at alle burde vente til Samsung Galaxy S2, fordi denne kommer til å knuse de begge.

 

Uansett likte jeg 2X, både skjermen og kvalitetsfølelsen generelt. Den bøyde kanten på skjermen var deilig, og jeg likte fargegjengivelsen og skarpheten den ga. Følte at min Motorola Milestone begynner å bli gammel, men ikke gammel nok til å skiftes ut HELT enda ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk prøve telefonen hos Telebutikken i dag, og ble noe overrasket over laggingen mellom hjemmeskjermene, men at telefonen forøvrig ikke har noe lag. Fikk også sammenlignet telefonen med Nexus S, som i mine øyne hadde en betydelig bedre kvalitetsfølelse og ikke minst skjerm. De ansatte i butikken var også veldig tydelige på at Nexus S var klart bedre i bruk enn 2X, til tross for tokjerners prosessor på sistnevnte. Konklusjonen til Telebutikken var vel at alle burde vente til Samsung Galaxy S2, fordi denne kommer til å knuse de begge.

 

Uansett likte jeg 2X, både skjermen og kvalitetsfølelsen generelt. Den bøyde kanten på skjermen var deilig, og jeg likte fargegjengivelsen og skarpheten den ga. Følte at min Motorola Milestone begynner å bli gammel, men ikke gammel nok til å skiftes ut HELT enda ;)

Ja, da er det bestemt. Jeg venter til Samsung Galaxy s 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt mobilen selv, men begynner å bli smålei av ventinga.

 

Sitter med en søpletelefon for øyeblikket (4 år gammel Nokia som var elendig allerede da.), og vil gjerne bytte den ut så fort som mulig. Blir selvfølgelig noe skeptisk når jeg leser hva jeg leser her, men...

 

Dere som nå har erfaring med mobilen: Bør jeg la bestillingen ligge, eller kansellere?

Lenke til kommentar

Er forskjell på å PRØVE og eie den. Merk det, dere som har prøvd den har sannsynligvis ikke fiklet nok med den til egentlig å ha kvalifisert mening. Det ser slik ut at de som har hatt telefonen i dager, eller prøvd den 1 hel dag er godt fornøyd overall. Mens de som har "fiklet" med den i telebutikken osv. sannsynligvis ikke har prøvd ut telefonen noe utover de minuttene de fikk der.

 

Og ang. Samsung, tror dere virkelig at den telefonen kommer til å være drit smooth? Ikke misforstå meg, det er en top telefon på papiret, men det hjelper lite når Thouhwiz og generelt Samsung skal gjøre noe med den. Så ikke forvent at alt skal gå smooth der med en gang.

 

SE ville jeg heller ventet med. Tror det er en minoritet som er fornøyd med Sony Ericsson mobiler fra 2010, og ja, de kan forandre seg i år, men bedre å vente å se om de klarer det først?

 

LG er spennende og den har fått strålende omtale. Til de som er usikre tror jeg kanskje anmeldelser som er lagt ut på nettet i nyere tid er bedre å lytte til. Da disse har gjennomgått testing i en mer grunnlegende fase. Men opp til hver enkelt. Ser at folk er fornøyd, uten om Just-me, men hun har vel egentlig bare vært her å slengt dritt og ellers negativt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser den.

 

Men jeg har nå blitt nysgjerrig på Optimus 3D og vennene den bringer med seg... Er glad i 3d-effekter og lurer egentlig på om disse kanskje er verdt å vente på istedet?

 

Ser at de visstnok skal begynne å komme on 1-2 måneder... Opinions please?

Lenke til kommentar

Fikk prøve telefonen hos Telebutikken i dag, og ble noe overrasket over laggingen mellom hjemmeskjermene, men at telefonen forøvrig ikke har noe lag. Fikk også sammenlignet telefonen med Nexus S, som i mine øyne hadde en betydelig bedre kvalitetsfølelse og ikke minst skjerm. De ansatte i butikken var også veldig tydelige på at Nexus S var klart bedre i bruk enn 2X, til tross for tokjerners prosessor på sistnevnte. Konklusjonen til Telebutikken var vel at alle burde vente til Samsung Galaxy S2, fordi denne kommer til å knuse de begge.

 

Uansett likte jeg 2X, både skjermen og kvalitetsfølelsen generelt. Den bøyde kanten på skjermen var deilig, og jeg likte fargegjengivelsen og skarpheten den ga. Følte at min Motorola Milestone begynner å bli gammel, men ikke gammel nok til å skiftes ut HELT enda ;)

Må ha vært rimelig mye apps oppe å kjører hvis du klarer å få til noe lagg mellom homescreens. Merker ikke noe til det på min. Synes også det er litt rart at folk synes det er dårlig kvalitetsfølelse på mobilen. Greit, den er laget av plast, men jeg synes den er vel så god som alle andre hardplastikk-mobiler.

 

Å konkludere at Galaxy S2 vil 'knuse' Nexus S og Optimus 2x før den i heletatt er testet er bare et spekluasjoner. Rent ytelsesmessig vil den ikke 'knuse' noe som helst. Godt mulig den slår Optimus 2x på benchmarktester men det tviler jeg på er med veldig stor margin.

 

 

Kan etter et par timers bruk si at jeg er mektig imponert over hvor deilig det er å navigere i kart/Google Earth på denne telefonen. Selv når arbeidsminnet nærmer seg tomt med masser av apps oppe kjører telefonen meget raskt. Musikkspilleren er veldig kurant og ble mektig imponert av å koble på 50" Full HD tv'n vår for å streame HD-filmer. Kommer til å bli veldi handy å vise bilder på TV'n for familie venner uten å måtte ta med laptopen.

Lenke til kommentar

Ha ha fikk min fra Chess i dag :D

 

Noen som er heldige!

Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd?

 

Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess.

Kjenner at jeg begynner å bli forbanna.

De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang.

 

Blir også rimelig irritert nå. Fikk først beskjed om at den var bekreftet den 3. Mars over telefon. Bestillte da med en gang. Også nå dette rotet med lagerføringen.... Får vel bare smøre seg med tålmodighet enn så lenge.

 

Må nok pent vente ja.. Toget har gått hos komplett også nå. "ubekreftet 22 mars". Fremdeles er den listet "på lager" med utropstegn hos Chess. Tro om det er mange som blir lurt og bestiller. Helt i grenselandet til svindel det der, og dårlig reklame for Chess.

 

Sjekket med Webshop-ansvarlig (Chess) og fikk vite at den skal komme på lager i dag så vi får krysse fingre :)

Datoene har ikke endret seg andre steder (Brightpoint, moobi osv) som jeg ser så jeg aner ikke hvorfor det er mismatch mellom info her. Ganske langt utenfor mitt område dessverre.

Lenke til kommentar

Ha ha fikk min fra Chess i dag :D

 

Noen som er heldige!

Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd?

 

Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess.

Kjenner at jeg begynner å bli forbanna.

De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang.

 

Blir også rimelig irritert nå. Fikk først beskjed om at den var bekreftet den 3. Mars over telefon. Bestillte da med en gang. Også nå dette rotet med lagerføringen.... Får vel bare smøre seg med tålmodighet enn så lenge.

 

Må nok pent vente ja.. Toget har gått hos komplett også nå. "ubekreftet 22 mars". Fremdeles er den listet "på lager" med utropstegn hos Chess. Tro om det er mange som blir lurt og bestiller. Helt i grenselandet til svindel det der, og dårlig reklame for Chess.

 

Sjekket med Webshop-ansvarlig (Chess) og fikk vite at den skal komme på lager i dag så vi får krysse fingre :)

Datoene har ikke endret seg andre steder (Brightpoint, moobi osv) som jeg ser så jeg aner ikke hvorfor det er mismatch mellom info her. Ganske langt utenfor mitt område dessverre.

 

Ja... og nå har visst Netcom kastet dartpiler igjen, denne gangen traff de 22. mars.. igjen.., det var jo noen timer pilen sto på den 15. i går..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er forskjell på å PRØVE og eie den. Merk det, dere som har prøvd den har sannsynligvis ikke fiklet nok med den til egentlig å ha kvalifisert mening. Det ser slik ut at de som har hatt telefonen i dager, eller prøvd den 1 hel dag er godt fornøyd overall. Mens de som har "fiklet" med den i telebutikken osv. sannsynligvis ikke har prøvd ut telefonen noe utover de minuttene de fikk der.

 

Og ang. Samsung, tror dere virkelig at den telefonen kommer til å være drit smooth? Ikke misforstå meg, det er en top telefon på papiret, men det hjelper lite når Thouhwiz og generelt Samsung skal gjøre noe med den. Så ikke forvent at alt skal gå smooth der med en gang.

 

SE ville jeg heller ventet med. Tror det er en minoritet som er fornøyd med Sony Ericsson mobiler fra 2010, og ja, de kan forandre seg i år, men bedre å vente å se om de klarer det først?

 

LG er spennende og den har fått strålende omtale. Til de som er usikre tror jeg kanskje anmeldelser som er lagt ut på nettet i nyere tid er bedre å lytte til. Da disse har gjennomgått testing i en mer grunnlegende fase. Men opp til hver enkelt. Ser at folk er fornøyd, uten om Just-me, men hun har vel egentlig bare vært her å slengt dritt og ellers negativt.

 

 

Nå skal det sies at det er nettopp en stor forskjell på å eie og å teste.

Når man eier, er det blitt ditt. De aller fleste bytter ikke telefon ut av intet, bare fordi det var litt lagg imellom hjemmeskjermene, liksom... Man lar ikke det ødelegge hele kjøpet sitt heller. Eller om det følger med tonn med bloatware man ikke ønsker og synes det er negativt.

Som du ser rooter de fleste som har fått mobilen allerede samme dagen eller bare få dager etter.

Dette blir svært sannsynlig også slik oppførsel man vil se på S2.

 

Begge disse to telefonene er fantastiske telefoner. Jeg tviler på at det er spesielt mange som blir misfornøyd med 2X som ikke ville blitt misfornøyd med S2, og selvfølgelig omvendt. På samme måte som de som ville blitt fornøyd med 2X, ville også blitt fornøyd med S2, og selvfølgelig omvendt der også.

 

Personlig har jeg tid til å vente på 4,3" og et design jeg personlig foretrekker. Hadde jeg knust min mobil i dag, hadde jeg lett kjøpt 2X, og jeg hadde vært strålende fornøyd med kjøpet.

 

Når man eier, har man en fantastisk telefon. Når man tester, må man velge hvilken fantastiske telefon man skal velge.

 

Det er mulig at det merkes i større grad dersom man sitter imellom dobbelkjerne og enkelkjerne, men jeg tror til og med da, at du vil bli fornøyd uansett om du skaffer Arc eller Nexus S også. Kanskje med mindre du sitter og vil ha de nyeste oppdateringene, noe Arc er den eneste som ser ut til å faile ganske hardt på. Men jeg vil anta at også der er det bare å roote og styre og stelle og vips så har du det også :-)

 

Og Samsung har forresten sluppet lagfix til Galaxy S som en lite oppdatering før 2.3 kommer ut nå i slutten av Mars. Det tyder på at S2 vil komme uten laggproblemer i utgangspunktet.

Men selvfølgelig, jeg kan ta feil. Det spiller uansett ikke så stor rolle, da de fleste her vil installere noe nytt på S2 uansett, på samme måte som det er tilfellet på X2 :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt en fra mpx.no med pick-up-point Oslo, som jeg får i morgen. Men jeg er likevel ikke i Oslo så prøvde å bestille ny nå når det var to stk. ledig, men det rakk jeg selvsagt ikke.

 

Hmm, hva skal jeg gjøre? Orker ikke den gamle Nokia'n lenger :p

Lenke til kommentar

hehe.. ganske morsomt, Komplett og MPX ser ut som å ha samme lageret som Sverige! Her er han som fikk tak i den rett foran nesen på deg:

 

Ursprungligen postat av beercan

Nu finns det 1 tillgänglig hos komplett för leverans imorgon, nån har avbokat

"Taget...tog den (extra till en polare) . Datumet ändrades till 100st den 22/3. Tack för infot"

 

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=28910&page=228

Endret av DroidOle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe.. ganske morsomt, Komplett og MPX ser ut som å ha samme lageret som Sverige! Her er han som fikk tak i den rett foran nesen på deg:

 

Ursprungligen postat av beercan

Nu finns det 1 tillgänglig hos komplett för leverans imorgon, nån har avbokat

"Taget...tog den (extra till en polare) . Datumet ändrades till 100st den 22/3. Tack för infot"

 

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=28910&page=228

Hehe, ja :p

 

Ser likevel ut til at de fikk endret leveringsmåte fra Vinderen til Sandefjord på den opprinnelige ordren. Det var jo helt umulig for bare halvannen time siden :p

Lenke til kommentar

Fikk prøve telefonen hos Telebutikken i dag, og ble noe overrasket over laggingen mellom hjemmeskjermene, men at telefonen forøvrig ikke har noe lag. Fikk også sammenlignet telefonen med Nexus S, som i mine øyne hadde en betydelig bedre kvalitetsfølelse og ikke minst skjerm. De ansatte i butikken var også veldig tydelige på at Nexus S var klart bedre i bruk enn 2X, til tross for tokjerners prosessor på sistnevnte. Konklusjonen til Telebutikken var vel at alle burde vente til Samsung Galaxy S2, fordi denne kommer til å knuse de begge.

 

Uansett likte jeg 2X, både skjermen og kvalitetsfølelsen generelt. Den bøyde kanten på skjermen var deilig, og jeg likte fargegjengivelsen og skarpheten den ga. Følte at min Motorola Milestone begynner å bli gammel, men ikke gammel nok til å skiftes ut HELT enda ;)

Må ha vært rimelig mye apps oppe å kjører hvis du klarer å få til noe lagg mellom homescreens. Merker ikke noe til det på min. Synes også det er litt rart at folk synes det er dårlig kvalitetsfølelse på mobilen. Greit, den er laget av plast, men jeg synes den er vel så god som alle andre hardplastikk-mobiler.

 

Å konkludere at Galaxy S2 vil 'knuse' Nexus S og Optimus 2x før den i heletatt er testet er bare et spekluasjoner. Rent ytelsesmessig vil den ikke 'knuse' noe som helst. Godt mulig den slår Optimus 2x på benchmarktester men det tviler jeg på er med veldig stor margin.

 

 

Kan etter et par timers bruk si at jeg er mektig imponert over hvor deilig det er å navigere i kart/Google Earth på denne telefonen. Selv når arbeidsminnet nærmer seg tomt med masser av apps oppe kjører telefonen meget raskt. Musikkspilleren er veldig kurant og ble mektig imponert av å koble på 50" Full HD tv'n vår for å streame HD-filmer. Kommer til å bli veldi handy å vise bilder på TV'n for familie venner uten å måtte ta med laptopen.

 

Jeg har som sagt en Milestone i dag, som alltid har hatt "litt" lagg mellom homescreens, og noe av den samme (nesten ubetydelige) laggingen merket jeg hos 2X, noe jeg mistenker for å være pga skallet LG har lagt utenpå OSet.

 

Jeg har IKKE sagt at kvalitetsfølelsen var dårlig, men at Nexus S hadde en bedre kvalitetsfølelse. LG hadde også en solid byggekvalitet. Når det er sagt, når du har hatt Milestone er det meste annet ganske skrøpelig. Jeg er fan av aluminium, metall og den slags, ikke blanke plastoverflater. LG skal ha pluss for den matte følelsen på baksiden som gjør at den sitter bedre i hånden enn feks Nexus S.

 

Det at S2 "knuser" 2X og Nexus S var ordene til de i butikken, som begge hadde testet de to nevnte telefonene grundig. De var ikke i tvil om at S2 var verdt å vente på, selv om sjefen der faktisk hadde 2X allerede.

 

Jeg er derimot ikke sikker på om Android i det hele tatt er det beste OSet etter å ha sett WebOS i bruk, men det får bli en annen diskusjon :)

Lenke til kommentar

Har forhåndsbestilt på Netcom, frustert over at de hele tiden bytter forventet dato på når de får inn mobilen.

 

Flere som venter på noen bekreftelse fra Netcom eller noen endelig dato?

 

Håper virkelig det stemmer med 22/3 eller muligens før, er jo fortsatt 1 uke til.

Kjipt å måtte vente når man sitter med en over 2år gammel LG som er i ferd med å si takk for seg..

Og i tillegg at andre allerede har fått den fra andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...