Gå til innhold

Til kristne - Hvorfor akkurat den kristne guden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor tror dere på akkurat den kristne guden, og ikke andre guder?

Fordi det bare er i Jesus Gud kommer ned til menneskene og selv frelser oss av ren nåde. I alle andre religioner må menneskene selv oppnå evig liv.

Det må de forsåvidt i kristendommen også.

De må jo tro på jesus og gud.

Dette er ikke lett for en skeptiker :)

Lenke til kommentar

Hvorfor tror dere på akkurat den kristne guden, og ikke andre guder?

Fordi det bare er i Jesus Gud kommer ned til menneskene og selv frelser oss av ren nåde. I alle andre religioner må menneskene selv oppnå evig liv.

Det må de forsåvidt i kristendommen også.

De må jo tro på jesus og gud.

Dette er ikke lett for en skeptiker :)

Øve, øve, øve ...

 

;)

Lenke til kommentar

Hvorfor tror dere på akkurat den kristne guden, og ikke andre guder?

Fordi det bare er i Jesus Gud kommer ned til menneskene og selv frelser oss av ren nåde. I alle andre religioner må menneskene selv oppnå evig liv.

 

Feil, og det vet du. Den som ikke tror på akkurat denne guden (og på en bestemt måte, der definisjonene av riktig tro varierer mellom de ulike typene kristendom og fra person til person, alt etter hvem du spør) og underkaster seg, havner i evig fortapelse.

 

Er det dette du kaller "nåde"? "Tro på meg og følg mine ordrer, ellers blir du pint i all evighet som straff for noe du ikke har gjort"? Takk, det var da svært generøst.... :!:

Lenke til kommentar

Hvorfor tror dere på akkurat den kristne guden, og ikke andre guder?

Fordi det bare er i Jesus Gud kommer ned til menneskene og selv frelser oss av ren nåde. I alle andre religioner må menneskene selv oppnå evig liv.

Det må de forsåvidt i kristendommen også.

De må jo tro på jesus og gud.

Dette er ikke lett for en skeptiker :)

Øve, øve, øve ...

 

;)

Da oppfordrer jeg deg til å øve på å tro på Odin og Tor...:)

Man kan ikke øve seg til å tro. Man må bli overbevist på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Da oppfordrer jeg deg til å øve på å tro på Odin og Tor...:)

Man kan ikke øve seg til å tro. Man må bli overbevist på en eller annen måte.

For meg handler ovebevisning om at det er noe ved troen jeg gjerne vil slutte meg til. Derfor er jeg kristen.

 

Hva er det ved Odin og Tor som du mener er positivt og som jeg bør se nærmere på?

Lenke til kommentar

Da oppfordrer jeg deg til å øve på å tro på Odin og Tor...:)

Man kan ikke øve seg til å tro. Man må bli overbevist på en eller annen måte.

For meg handler ovebevisning om at det er noe ved troen jeg gjerne vil slutte meg til. Derfor er jeg kristen.

 

Hva er det ved Odin og Tor som du mener er positivt og som jeg bør se nærmere på?

Det var ikke poenget.

Poenget er at jeg er skapt(av gud) til å være skeptisk til ting som er usannsynlig og ikke kan bevises.

Jeg kan derfor ikke tro.

Lenke til kommentar

For meg handler ovebevisning om at det er noe ved troen jeg gjerne vil slutte meg til. Derfor er jeg kristen.

 

Og den "overbevisningen" er så klart av personlig art, noe bare du har "opplevd" eller hva?

 

Jeg har også opplevd en del ting som burde ha overbevist meg om både det ene og det andre, men isteden for å pinne det fast til noe diffust og lite troverdig så har jeg heller ventet og sett om jeg finner en forklaring på det. Det er ihvertfall ingen grunn til å hoppe til håpløse konklusjoner uten kjøtt på bena... Men deg om det. Å bli overbevist om noe så utrolig tynt og lite troverdig som kristendom og dens gud(er) er for meg helt utrolig at folk klarer. Så godt gjort!!

 

 

Skulle det, som Tobben sier, vise seg at det faktisk er den kristne gud som står bak kan en jo lure på hvorfor han har skapt mennesker så skeptiske et de rett og slett ikke klarer å få seg til å tro på ham... Eller hvorfor bevisene for den guden er så totalt fraværende.... Hvorfor det kun er de mest godtroende som biter på den ufattelige tynne historien vi finner i de fleste bibler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...