Gå til innhold

Kjøpe min første smarttelefon


Lorph

Anbefalte innlegg

Har etter mange år gitt opp på min gamle Nokia (med fargeskjerm) og bestemt meg for å skaffe meg en ny mobiltelefon. Har sett litt på nettet og lest litt tester, men sliter litt med å bestemme meg for hvilken telefon jeg bør kjøpe. Har sett litt på HTC desire s(laveste pris funnet: 3000,-), LG 2x(laveste pris funnet 2900,-) og Samsung galaxy s2(laveste pris funnet: 4000,-).

 

Ettersom jeg ikke har snøring på smarttelefoner så vet jeg heller ikke om Samsungen vil være verdt den ekstra tusenlappen den koster over de to andre. Jeg vil ha en tlf jeg kan bruke til å surfe litt med mellom forelesningene, skjekke fotballresultater når jeg sitter på puben en gang i blandt, men ellers bruker jeg den vel som en vanlig telefon. Blir nok ikke til å koble den nå særlig opp til tv'n. Batterikapasitet er viktig, og at telefonen ikke er voldsomt treg på nettet er også et pluss.

 

Vet heller ikke om jeg bør kjøpe med eller uten abonnemet. Har Tele2 Sheriff på min gamle Nokia.

 

Har sett litt på pris med vs. priser uten abonnement. Hos Tele 2 kan man få S2 til 5447,-(299 + 429 i mnd.), og har da inkludert 500 ringemin, 200sms og 1gb data hver mnd. Laveste pris uten abonnement jeg har funnet er på 4000,-. Da vil det altså koste meg 125,- i mnd. for ringeminuttene, sms og dataen. Er wifi hjemme og på skolen, men vil jo ikke ha panikk hver gang jeg skjekker eposten ellers.

 

LG 2x koster totalt 4991,- hos djuice med all in 1M. Og Desire S koster 5148,- med det samme Tele2-abonnementet som jeg nevnte på Samsungen. Forskjellene i pris mellom s2 og de to andre blir ikke like store om jeg går for et abonnement inkludert.

 

Beklager at innlegget ble litt rotete, men ble en del informasjon å ta med. Det jeg altså trenger hjelp med er valg av mobiltelefon, og om jeg skal bestille telefonen med eller uten abonnement. Takk for hjelpa!

Endret av Lorph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...