Gå til innhold

15 eller 17"


ttt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil anbefale CRT til spilling, både pga. av pris og ytelse. Men har du allerede bestemt deg, så gå for 17" LCD hvis du har råd. Og husk, skal du spille FPS, duger ikke de aller billigste skjermene, da får du trailing shadows.. Og gjør som ttt sier, sjekk ut Eizo, de har veldig bra skjermer.

 

Se denne f.eks.

Den har en svartid på 25ms.

Sammenlignet med denne}

med en svartid på 40ms.

Prisforskjell på 370,- Men det har allt og si for FPS

Lenke til kommentar
Vil bare skyte inn at ADi 17" A715 ifølge produsenten har en responstid på 16 ms! Noen kommentarer til dette? Det virker nemlig litt for godt til å være sant.

 

Erfaringer med ADi, noen?

 

ADi er vel ikke så veldig bra merke. Er antaglivis 16ms på... Samsung f.eks har 25ms på til på. ADi'en vil da ihvertfall bli 32ms på til på. Se om det står på til på på spesifikasjonene. Prøv i butikk helst også...

Lenke til kommentar
husk at det er bedre med en god 15" enn en billig og dårlig 17"!!!!

 

Man må også huske at så å si alle 15" kjører en oppløsning på 1024*768.

Skal man først ha en LCD bør man investere i en 17", og få oppløsning på 1280*1024.

 

Min anbefaling er at du ser deg om etter en 17" med lav (og reell) responstid, da gjerne 16 eller 20 ms. Kontrasten bør ikke være mindre en 500:1, men det er heller ingen krise om du tar til takke med 400:1. DVI-inngang er et must, men det er vel svært få 17" som ikke har dette?

 

Edit: Dårlig sitering

Lenke til kommentar
husk at det er bedre med en god 15" enn en billig og dårlig 17"!!!!

 

Man må også huske at så å si alle 15" kjører en oppløsning på 1024*768.

Skal man først ha en LCD bør man investere i en 17", og få oppløsning på 1280*1024.

 

Min anbefaling er at du ser deg om etter en 17" med lav (og reell) responstid, da gjerne 16 eller 20 ms. Kontrasten bør ikke være mindre en 500:1, men det er heller ingen krise om du tar til takke med 400:1. DVI-inngang er et must, men det er vel svært få 17" som ikke har dette?

 

Edit: Dårlig sitering

 

Tenk over hva du sier...? Det er ikke nødvendig med mer enn 1024*768 på en 15" pga bildeflaten! Å kjøre høyere enn 1024*768 på en crt 17" synes jeg personlig også er overkill. Det er ikke nødvendig også blir det også noe dritt å lese tydelig hva som står.

Den skjermen du viser til der med 16 eller 20ms responstid og kontrast med ikke mindre enn 500:1 med dvi inngang tror jeg ikke er ... billig? Alt dette kommer i bunn og grunn an på en ting: budsjettet! Har man masse penger: kjøp en god 17". Har man mindre med penger: kjøp heller en god 15" enn en moderat til dårlig 17".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...