Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spm om service, antall km på nybil


ZprMario

Anbefalte innlegg

Mulig dette er litt dumt spørsmål, men er det noen som vet hvor mye man kan overstride antall km ved en service på en nybil? Helt konkret, jeg har en Ford Focus som skal på sin første service, det er pålagt enten årlig eller ved 20.000, hva som måtte komme først. Bilen har nå gått 19350, og fikk ikke servicetid før 1.nov. Jeg er rimelig sikker på at bilen vil gå over 20 000 innen 1. nov ved normal bruk, er det noen som vet hva som er akseptabelt, garantimessig altså? Hvis det kan føre til mye stress seinere, ved en evt garantisak, bør jeg heller planlegge å bruke/låne en annen bil inntil da?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig dette er litt dumt spørsmål, men er det noen som vet hvor mye man kan overstride antall km ved en service på en nybil? Helt konkret, jeg har en Ford Focus som skal på sin første service, det er pålagt enten årlig eller ved 20.000, hva som måtte komme først. Bilen har nå gått 19350, og fikk ikke servicetid før 1.nov. Jeg er rimelig sikker på at bilen vil gå over 20 000 innen 1. nov ved normal bruk, er det noen som vet hva som er akseptabelt, garantimessig altså? Hvis det kan føre til mye stress seinere, ved en evt garantisak, bør jeg heller planlegge å bruke/låne en annen bil inntil da?

 

Takker for svar!

 

 

17 dager igjen og 650km igjen til 20000. Det blir vel ikke mange km over?

 

Jeg kan GARANTERE 110% at du helt trygt kan kjøre disse ekstra kilometrene uten at det går ut over garanti :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...