Gå til innhold

Kortfilm: Norges vakre landskap


Anbefalte innlegg

Lagde en kortfilm om vårt langsstrakte land og prøvde å få dette til å bli vakkert og flott og se på. Men brukte også varierte lengder på sekvensene og mektig musikk som sekvensene går i takt til, for å få videoen til å være interessant i tillegg.

 

Hvordan klarte jeg meg syntes dere?

 

PS: I tilfelle noen skulle lure, var et kamera festet til et fjernstyrt fly på klippene fra de enorme landskapene i Bergen (det som ser ut som en ørken omtrent).

 

 

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Njei, jeg har egentlig ikke noe kritikk. Du må nok finne noen med peiling på filmlaging og sånn hvis du vil ha mer "seriøs" tilbakemelding. Fine bilder og fin musikk holder lenge for min del :)

 

Bilder? BILDER???? :ph34r:

 

Ikke noe annet enn video!!!

 

Hehehe, skjønte hva du mente. Måtte bare benytte sjansen til å indirekte klage over videoer der folk bare legger inn mange bilder som varer 3 sekunder hver. Det blir så kjipt når halve YouTube består av slikt :cool:

Lenke til kommentar

Hehe :)

 

Lager mange kortfilmer og slikt, men det er første filmen jeg har laget om lissom natur og slikt.

 

Men du kan jo ta en titt på kanalen til videoen jeg har linket til. Det er min kanal med alle videoene på, de gamle er så klart helt sucky ettersom jeg har fått mer erfaring med årene :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Njei, jeg har egentlig ikke noe kritikk. Du må nok finne noen med peiling på filmlaging og sånn hvis du vil ha mer "seriøs" tilbakemelding. Fine bilder og fin musikk holder lenge for min del :)

 

Bilder? BILDER???? :ph34r:

 

Ikke noe annet enn video!!!

 

Man kan godt si bilder i denne sammenhengen. Det er filmspråk.

Men dette er nok ikke en kortfilm, dette er en montasjevideo. :)

Lenke til kommentar

Njei, jeg har egentlig ikke noe kritikk. Du må nok finne noen med peiling på filmlaging og sånn hvis du vil ha mer "seriøs" tilbakemelding. Fine bilder og fin musikk holder lenge for min del :)

 

Bilder? BILDER???? :ph34r:

 

Ikke noe annet enn video!!!

 

Man kan godt si bilder i denne sammenhengen. Det er filmspråk.

Men dette er nok ikke en kortfilm, dette er en montasjevideo. :)

 

 

Lol, du tok ikke humoren eller? :)

Lenke til kommentar

Nå fikk ikke jeg hørt musikken da siden jeg hørte på noe annet, men videoen passa godt til deadmau5 :D Siden du vil at vi skulle finne noe kritikk så har jeg en ørliten liten prik; du kunne holdt kameraet litt mer i rod. Ellers var det nydelig, fine videosnutter og fantastisk natur :D Du har også utrolig bra kvalitet på videoen. 1080p på fullskjerm, funka fett det :p

 

-DahPain

Lenke til kommentar

Nå fikk ikke jeg hørt musikken da siden jeg hørte på noe annet, men videoen passa godt til deadmau5 :D Siden du vil at vi skulle finne noe kritikk så har jeg en ørliten liten prik; du kunne holdt kameraet litt mer i rod. Ellers var det nydelig, fine videosnutter og fantastisk natur :D Du har også utrolig bra kvalitet på videoen. 1080p på fullskjerm, funka fett det :p

 

-DahPain

 

Takktakk :)

 

Mye etterbehandling som er ute å går for å få litt med sprut i farger og slikt.

 

Skal få kjøpt meg skikkelig steadicamutstyr å filme med selv. Bare så synd at dette koster like mye som en Canon 5D hehe, hvis ikke mer (selv bare i amatørklassen) :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Det jeg savner her er mer stødige bilder. Å panorere over landskap med en skjelvende hånd blir sjeldent bra og dette var ikke et unntak. En tripod hadde virkelig fortjent en plass på utstyrslisten din.

Zooming er personlig noe jeg liker å være veldig forsiktig med, da det fort setter et "turist-preg" på hele filmen. Jeg vet ikke om du hadde trengt å bruke zoom under opptak på denne filmen i det hele tatt. Den hurtige zoomen reiv meg ut av idyllen og ga meg ingenting ekstra.

Det ble også litt i overkant å måtte se "Henry Norrdby Thuesen productions" den siste 1/5-delen av filmen.

 

Edit: Hvilket kamera festet dere til flyet? GH2? I såfall har dere nerver av stål! :thumbup:

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Hehehe ja.

 

Er dog ikke meg som har filmet fly footage-et.

 

Vet ikke hva slags kamera som har blitt brukt her.

 

Men hadde aldri festet et GH2 til noe slikt :D

 

Til det andre så er jeg helt enig.

Har tripod og en del diverse utstyr, men det er en salig blanding av klipp i denne komposisjonen.

 

Noen av klippene er eldgamle, andre er relativt nye (vintershotsene) og visse klipp er det andre som i bunn og grunn skal ha ære for.

 

Plukket opp en del klipp her og der for å få filmen komplett med alle årstider og av forskjellige steder i landet. Disse har jeg stabilisert så godt jeg kan i after effects uten å scale opp bildet for mye, og også etterbehandlet det en hel del for å få bedre farger og mer liv i det hele i tillegg til oppskalering, oppskarpning og litt til.

 

 

Men skal i vinter begynne å lage en helt kanon naturfilm. Har en del utstyr på vei og gleder meg veldig. Og tro meg, de skal bli så stødige som overhodet mulig :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mye fin natur i disse klippene, så er DET sagt! :) :) Det som du kan tenke mer på er "stil" og "flyt". Rolige, fine panoreringer, og som noen har nevnt her - unngå zoom, hvis det ikke er for å skape en spesiell effekt. Bruke stativ er et "must" ved naturfilming.

 

Musikken var helt grei - mektig musikk til mektig natur. Jeg så at klippen var satt til å passe musikken, og det er også bra. Kanskje du evt. kunne hatt en introsekvens med litt rolig musikk og flere "dvelende" og vakre naturbilder, for så å "gasse opp" det hele med mer action etter hvert som filmen skrider fram.

 

Men bra initiativ, naturen er vakker og bildene funker de, bare du får på plass skikkelig stativ med et godt videohode. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...