Gå til innhold

Samletest: Hvilken mobiltelefon er best i sola?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@ChrisReeve

 

Har ingen problem med at min android telefon gjør det dårlig i en test, jeg vet at den ikke er perfekt (i motsetning til visse andre). Det som er problemet er at disse resultatene ikke stemmer overens med mine og mange andres erfaringer. Forfatteren sier det jo selv at han ble veldig overrasket, hvorfor ble han det? Kanskje fordi han også har opplevd at feks SG2 er bedre enn feks Desire i direkte sollys? Jeg vet ikke, men det må jo være en grunn til at han ble overrasket.

Lenke til kommentar

Personlig ble jeg svært overrasket. Jeg har hatt Desire HD som min jobbtelefon frem til før sommeren, og til tross for at den har fungert greit har jeg ergret meg noe over skjermen i sollys. Da jeg byttet til Galaxy S II oppfattet jeg det umiddelbart som en bedre telefon i sollys. Når jeg ser de to telefonene side om side nå er det likevel umulig å overse at Desire HD lyser betydelig sterkere enn Samsungs toppmodell.

Det du sier der viser jo at det er nettopp lysstyrken og ikke oppfattelsen av lesbarhet dere har testet. Hvis du oppfatter S2 som en bedre telefon i lys enn Desire HD, så spiller det jo ingen rolle om testen sier noe annet.

 

Får inntrykk av at dere har testet i helt usaklig sterkt sollys. Når resultatene er så tvilsomme viser det at man bør velge seg mobil ut i fra alle andre kriterier enn resultatene i denne testen. Men det i seg selv er jo et resultat :-)

Lenke til kommentar

Folkens, han sier at de ble overrasket over det første resultatet (at SGS2 gjorde det dårlig osv), og så sjekket de lysstyrken for å dobbeltsjekke at noe ikke var galt. På meg virker ikke resultatet overraskende i det hele tatt, lysstyrken har mye å si for å overvinne styrken til sola.

Lenke til kommentar

Folkens, han sier at de ble overrasket over det første resultatet (at SGS2 gjorde det dårlig osv), og så sjekket de lysstyrken for å dobbeltsjekke at noe ikke var galt. På meg virker ikke resultatet overraskende i det hele tatt, lysstyrken har mye å si for å overvinne styrken til sola.

 

Jeg blir i hvert fall overrasket ettersom jeg har både Desire HD og SGS2 og har prøvd de side om side i direkte sollys og Desire HD sin skjerm blir da så godt som svart, mens SGS2 fremdeles er helt brukbar. Så poenget er ikke "buhu min telefon gjorde det dårlig", men "jeg har to (eller flere) av disse telefonene og resultatene stemmer overhodet ikke overens med det jeg har opplevd".

 

Mulig de har en superversjon av Desire HD med en helt annen skjerm...

Lenke til kommentar

Hvem sier at kun Apple har fanboys?

 

Makan til folk skriker bare fordi deres mobiltelefon gjør det dårlig en en test.

Her er det snakk om at mange har testet flere av disse telefonene opp mot hverandre. Hva har det med fanboys å gjøre???

Testet selv SII mot iphone4 og Mini, i direkte sollys. Mini ble nesten helt svart, og umulig å se tekst på. Iphone var mye bedre. Men alle som var med, var enige om at SII var klarest i direkte sollys

Endret av HellMate
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...