Gå til innhold

Gainward gtx 570 til 2.095,- ! Et bra kjøp?


Sushi1337

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har tenkt til å oppgradere min PC til BF3 (som mange andre her). Har lest og lest men det er mange meninger der ute og mange uenigheter. Så at de hadde dette kortet på tilbud hos komplett Link.

 

Spørsmål:

 

1. Vil dette kjøre BF3 på sånn ca ultra? (trenger ikke å makse helt på AA og slikt altså)

2. Av alle de forskjellige gtx570 kortene er detta et godt valg? (Særlig i forhold til pris)

3. Er det et godt kjøp?

 

Mine specs (hvis det er nødvendig)

 

i7-860

4 Gb RAM

750 W

Coolermaster HAF 922

gtx275 SLI

 

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I følge EA så vil ikke gtx 580 ta BF3 på ultra. Men med et 570 så vil du nok få kjørt det på high, med noen innstillinger på ultra.

 

Anbefaler forresten en liten oppgradering av RAM, til 6-8 GB.

8 GB vil nok ikke gi noen særlig praktisk ytelsesøkning, men i disse tider da RAM er så billig så kan det jo ikke skade å kjøpe 4 eller 2 GB ekstra.

Lenke til kommentar

Vil nesten tørre påstå at du kan kjøre alt på ultra.. Har selv et GTX 460, og kjørte alt på high, og et par ting på ultra, og GTX 460 er mye dårligere enn 570.. Bestiller forresten nesten samme kortet som deg i dag, GTX 570, men fra ASUS.. Bedre overklokkingsmuligheter der, pga bedre kvalitet på viftene.. =) koster 500 mer, men når den dagen kommer og jeg trenger å overklokke, så er det greit å kunne tyne kortet litt ekstra ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke man skal basere det endelige resultatet på betaversjonen. Der var det nærmest ingen forskjell mellom high og ultra samtidig som man med egne øyne kunne se en del feil her og der. Jeg antar ferdigversjonen vil kreve litt mer, men ikke noe voldsomt.

 

Med GTX570 og uklokket i7 2600k opplevde jeg selv fps i nedre førtitall med high/ultra innstillinger, men hvis man er fornøyd med 30fps duger sikkert et GTX460.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!

 

Jeg har tenkt til å kjøpe mere RAM ja... men nytt skjermkort først.

Virker som det er et godt kjøp (ja?). egentlig var the budget på sånn 1600-1800 spenn og et gtx560ti i tankene.. men det virker at som BF3 krever liiit mer.

 

Hvis det er noen flere som har lyst til å svare på spørsmålene så bare å hoppe i :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil nesten tørre påstå at du kan kjøre alt på ultra.. Har selv et GTX 460, og kjørte alt på high, og et par ting på ultra, og GTX 460 er mye dårligere enn 570.. Bestiller forresten nesten samme kortet som deg i dag, GTX 570, men fra ASUS.. Bedre overklokkingsmuligheter der, pga bedre kvalitet på viftene.. =) koster 500 mer, men når den dagen kommer og jeg trenger å overklokke, så er det greit å kunne tyne kortet litt ekstra ;)

 

Husk at Beta'en kjørte kun DX10, når mann går over på DX11 i sluttversionen vil mann nok se en liten drop i fps. Altså High/Ultra med GTX570 i beta'en blir fort Medium/High.

 

Igjen så kan spillet optimaliseres for DX11 så ikke lett og si.

 

hvordan er det å spille BF3 med to stk (SLI) 8800 GTX?

 

Ultra? hight? medium? burde kanskje oppgradere?? :blush:

 

8800GTX er utdatert, du har kun DX10 og 768MB VRAM. SLI 8800GTX tror jeg havner på ca GTX460 nivå kanskje noe lavere. Tror du der er begrenset til Medium på DX10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...