Gå til innhold

Hosting av de ulike CMSene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beklager den upresise formuleringen - det jeg tenker på er om det er spesielle krav ved noen av CMSene som gjør at hostingen vil bli dyrere.

 

Når jeg forsøker å finne steder å hoste, f.eks. en joomla side, ser jeg at joomla har en liste med minimumskrav. Jeg vil anta at de fleste CMSene har en slik liste med diverse minimumskrav, men jeg vet ikke om variasjonene i denne listen har noen stor innvirkning på prisen...?

 

Som du kanskje begynner å skjønne er jeg helt nybegynner på det meste som har med oppsett/drift av nettsteder å gjøre, så forklar gjerne med teskje.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det skal ikke være noen store forskjeller i hva de forskjellige CMS systemene krever installert på server. Det viktigste er at du finner et CMS du liker og finner en som kan hoste det. Bruk nettsider som f.eks OpenSourceCMS for å teste demo-versjoner.

 

De fleste CMS'er har krav, f.eks så krever Wordpress en viss PHP og MySQL versjon. Dette står på hjemmesiden. Hostingfirmaer pleier å oppgi hva de støtter, hvis ikke kan du alltids spørre. Men min erfaring er at de fleste tilbyr stort sett en av de nyeste versjonene og at dette ikke er noe problem.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det skal ikke være noen store forskjeller i hva de forskjellige CMS systemene krever installert på server. Det viktigste er at du finner et CMS du liker og finner en som kan hoste det. Bruk nettsider som f.eks OpenSourceCMS for å teste demo-versjoner.

 

De fleste CMS'er har krav, f.eks så krever Wordpress en viss PHP og MySQL versjon. Dette står på hjemmesiden. Hostingfirmaer pleier å oppgi hva de støtter, hvis ikke kan du alltids spørre. Men min erfaring er at de fleste tilbyr stort sett en av de nyeste versjonene og at dette ikke er noe problem.

 

Beklager seint svar, men ville bare si takk, dette var nyttig informasjon for en nybegynner som prøver å famle seg frem!

Har forresten falt ned på joomla i mellomtiden, og er godt i gang med å utvikle siden jeg skal ha opp. Nå må jeg bare finne noen til å hoste dette så blir det bra.

Endret av Frankium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...