veluci Skrevet 7. oktober 2011 Skrevet 7. oktober 2011 Snakket med banken min idag ang lån til mc. Skal ikke låne hele beløpet til sykkelen, men sa eg ville låne rundt 38 000. Da sa de att eg burde ta dette som ett forbruks lån. Er dette vanligt? Forbruks lån har jo ikke akkurat den beste renta i verden.
Anskar Skrevet 7. oktober 2011 Skrevet 7. oktober 2011 En mc tror jeg er å anse som en "luksusgjenstand", så det må du finne deg i. Mye rare bestemmelser i dette landet ...
Naranek Skrevet 7. oktober 2011 Skrevet 7. oktober 2011 Det finnes en mengde selskaper som tilbyr MC-lån (Google det) mot pant i sykkelen. Siden de må tinglyses og du vanligvis må ha full kasko er det ikke sikkert det er noen vits med et såpass lite lån.
MailMan13 Skrevet 7. oktober 2011 Skrevet 7. oktober 2011 På et så lite lån blir tinglysing alene fort 5-6-7% effektiv rente over et år eller to. Skal du i tillegg betale rundt 5% nominell rente + kanskje etabeleringsgebyr blir det fort effektiv rente på mer enn med kredittkort. I tillegg må du sannsynligvis må ha en dyrere forsikring enn du normalt ville hatt på en såpass rimelig MC. Hvis du kan ta det på kredittkort eller usikret lån, selv med 10-15% rente, blir det nok billigere. En mc tror jeg er å anse som en "luksusgjenstand", så det må du finne deg i. Mye rare bestemmelser i dette landet ... Ikke rare regler, men en bankfunksjonær som anbefaler det rimeligste alternativet. Ikke noe galt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå