Gå til innhold

Butikker som selger GeForce GTX 590?


A+-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bedre? Og billigere? Totalt verdt det?

Du går glipp av muligheten til quad-SLI, men dette er så buggete uansett at det ikke har noe å si. 2x 570 vil yte bedre enn et GTX 590. For en virkelig entusiast er GTX 590 fail uansett på grunn av VRM-problemene sammen med en ekstremt aggressiv nedklokkingsfunksjon for å redde kortet fra eksplosjon bare du starter et mildt stressende spill.

 

EDIT:

Dette er satt på spissen, men alt dette er sant til en viss grad.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det er bedre? Og billigere? Totalt verdt det?

Du går glipp av muligheten til quad-SLI, men dette er så buggete uansett at det ikke har noe å si. 2x 570 vil yte bedre enn et GTX 590. For en virkelig entusiast er GTX 590 fail uansett på grunn av VRM-problemene sammen med en ekstremt aggressiv nedklokkingsfunksjon for å redde kortet fra eksplosjon bare du starter et mildt stressende spill.

 

EDIT:

Dette er satt på spissen, men alt dette er sant til en viss grad.

 

Hva med 580 SLI?

Lenke til kommentar

Det er bedre? Og billigere? Totalt verdt det?

Du går glipp av muligheten til quad-SLI, men dette er så buggete uansett at det ikke har noe å si. 2x 570 vil yte bedre enn et GTX 590. For en virkelig entusiast er GTX 590 fail uansett på grunn av VRM-problemene sammen med en ekstremt aggressiv nedklokkingsfunksjon for å redde kortet fra eksplosjon bare du starter et mildt stressende spill.

 

EDIT:

Dette er satt på spissen, men alt dette er sant til en viss grad.

Gtx 590 har ikke hatt mye problemer? Bortsett fra eksploderingepisodene med for høy voltage under overclock! Gtx 590 er vel et kost for deg som ikke gidder å styre med 2. 2 kort= Mer å bry seg om. Vanskligere å finne feil ved feilsøking hvis et av kortene er ødelagt, samtidig som at stabiliteten kan være varierende. GTX 590 er optimalisert for å fungere perfekt, og har mange fine anmeldelser om seg så tror den skal gjøre jobben. Hvis du er i tvil hva du skal kjøpe, så er det egentlig det samme, men penger du sparer i forhold til ytelse/feil er kanskje ikke verdt det! Derfor ville jeg personlig gått for et 590, selvom gtx 570 sli fungerer vell så bra. Når jeg kjøpte grafikkort valgte jeg 2 gtx 460, fordi anmeldelser sa det var like bra som et gtx 580 til høyere pris. Jeg er ikke 100% fornøyd men det er helt ok. Bare noe å ha i tankene! :thumbup:

 

- Tror egentlig gtx 580 vil være nok, og da sparer du endel penger!

 

Playron

Endret av Playron
Lenke til kommentar

Det er bedre? Og billigere? Totalt verdt det?

Du går glipp av muligheten til quad-SLI, men dette er så buggete uansett at det ikke har noe å si. 2x 570 vil yte bedre enn et GTX 590. For en virkelig entusiast er GTX 590 fail uansett på grunn av VRM-problemene sammen med en ekstremt aggressiv nedklokkingsfunksjon for å redde kortet fra eksplosjon bare du starter et mildt stressende spill.

 

EDIT:

Dette er satt på spissen, men alt dette er sant til en viss grad.

Gtx 590 har ikke hatt mye problemer? Bortsett fra eksploderingepisodene med for høy voltage under overclock! Gtx 590 er vel et kost for deg som ikke gidder å styre med 2. 2 kort= Mer å bry seg om. Vanskligere å finne feil ved feilsøking hvis et av kortene er ødelagt, samtidig som at stabiliteten kan være varierende. GTX 590 er optimalisert for å fungere perfekt, og har mange fine anmeldelser om seg så tror den skal gjøre jobben. Hvis du er i tvil hva du skal kjøpe, så er det egentlig det samme, men penger du sparer i forhold til ytelse/feil er kanskje ikke verdt det! Derfor ville jeg personlig gått for et 590, selvom gtx 570 sli fungerer vell så bra. Når jeg kjøpte grafikkort valgte jeg 2 gtx 460, fordi anmeldelser sa det var like bra som et gtx 580 til høyere pris. Jeg er ikke 100% fornøyd men det er helt ok. Bare noe å ha i tankene! :thumbup:

 

- Tror egentlig gtx 580 vil være nok, og da sparer du endel penger!

 

Playron

GTX 460 SLI klarer ikke holde et strå mot et GTX 580. Kanskje i benchmarks, men i faktisk opplevelse vil et 580 veivalse 460 SLI. Microstutter vil ødelegge ekstremt mye av opplevd ytelse, og da oppleves dine 460 SLI mer likt et overklokket 560 Ti enn et 580.

 

GTX 590 er et mainstreamkort til entusiastpris. Med GTX 570 har du i det minste mulighet til akseptabel ytelse når SLI ikke fungerer, og hvis et kort er dødt har du i det minste gaming-ytelse. GTX 590 er et flott så lenge du ikke overklokker, ikke kjører feil program, og ikke gjør noe annet med kortet enn å kjøre spill. Kortet har så svak strømforsyning at det klokkes ned under vanlig drift. Stabiliteten med 570 SLI vil i spill være bedre siden det ikke er snakk om en ekstremt aggressiv OCP-setting.

 

Om 580 er nok for trådstarter er umulig å si siden TS ikke har sagt noe om spill og oppløsning.

Lenke til kommentar

dere overdriver vanvittig angående "problemene" til GTX590. disse er ikke eksisterende per dags dato etter min mening. høy ytelse og null tull har vært min opplevelse av kortet... med nye drivere tar ikke kortet kvelden selv under overvolting.

 

konklusjon: kjører man på stock/640-650Mhz har man ingenting å frykte! BASTA!

 

JA, jeg har GTX590!

Lenke til kommentar

Tre kort slår kanskje 580 sli på benchmarks men hvor stor er støtten for det i spill? Kanskje en ide å tenke realistisk og, sli og crossfire er noe jeg ikke skal prøve igjen, har ikke hatt mye utbytte av det i spill for å si det slik, og ett GTX580 kort holder i lange baner, HD6970 og.

 

Hvis du skal kjøre BF3 på ultra så kjøp deg GTX580 SLi eller HD6970 Crossfire men ellers har det lite nytte, mest pga dårlig støtte både i spill og drivere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bit Tech plugget ett 590 på stock volt under review... Så noe er ikke helt på styr med disse kortene.

Uansett så har nok kortet samme problem som de fleste NV kort over tid, kjøleren er såpass restriktiv at den lett stenger inne støv som krever FULL demontering av kjøleren, noe ikke alle setter pris på.

Lenke til kommentar

dere overdriver vanvittig angående "problemene" til GTX590. disse er ikke eksisterende per dags dato etter min mening. høy ytelse og null tull har vært min opplevelse av kortet... med nye drivere tar ikke kortet kvelden selv under overvolting.

 

konklusjon: kjører man på stock/640-650Mhz har man ingenting å frykte! BASTA!

 

JA, jeg har GTX590!

Som sagt:

570 SLI yter bedre, har mindre støy og er mulig å finne erstatning til om et kort går føyken.

 

GTX 590 kan du overklokke, men bare en idiot vil gjøre dette, kortet produseres nesten ikke siden det går med tap for hvert som produseres, ytelsen er såvidt 50% bedre enn 580 i 2560x1600, med nye drivere er det haugevis av throttlingproblemer og ytelsesproblemer etter å ha kjørt folding@home eller lignende programmer og folding@home vil ta livet av dette kortet om det ikke throttles av driverne.

 

VRMene på 590 er totalt underdimensjonerte, og da hjelper det ikke en sabla møkk om kjøleribba bråker mindre enn 6990s kjøleribbe. Hvem er det som kjører slike kort på luft uansett?

 

Forresten har Nvidia drept kortene sine med driverne før, da tviler jeg ikke et sekund på at de klarer det igjen.

 

Tre kort slår kanskje 580 sli på benchmarks men hvor stor er støtten for det i spill? Kanskje en ide å tenke realistisk og, sli og crossfire er noe jeg ikke skal prøve igjen, har ikke hatt mye utbytte av det i spill for å si det slik, og ett GTX580 kort holder i lange baner, HD6970 og.

 

Hvis du skal kjøre BF3 på ultra så kjøp deg GTX580 SLi eller HD6970 Crossfire men ellers har det lite nytte, mest pga dårlig støtte både i spill og drivere.

Jeg er helt enig i dine opplevelser med SLI og trege drivere, med AMD er det derimot mye raskere med driverstøtte.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i dine opplevelser med SLI og trege drivere, med AMD er det derimot mye raskere med driverstøtte.

Har selv HD6990 og jeg har ikke hatt noe store problemed med at spill faktisk ikke virker, men jeg har heller ikke testet mye med nye utgivelser. Bad Company 2 og Battlefield 3 betaen har vært litt problematiske, men det er vel normalt for mange oppsett. Ytelsen en skulle forvente av et slikt kort er dog ikke på plass mesteparten av tiden, og neste gang jeg kjøper nytt kort blir det det beste enkelt-kortet, ingen SLi eller Crossfire.

 

AMD sine drivere har ikke vært noe problem for meg bortsett fra et problem som ikke var driveren sin skyld,. Men som sagt, ikke mange spill som tar i bruk Crossfire skikkelig så jeg ser ikke en ytelse som tilsvarer prisen, strømforbruket og varmen.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i dine opplevelser med SLI og trege drivere, med AMD er det derimot mye raskere med driverstøtte.

Har selv HD6990 og jeg har ikke hatt noe store problemed med at spill faktisk ikke virker, men jeg har heller ikke testet mye med nye utgivelser. Bad Company 2 og Battlefield 3 betaen har vært litt problematiske, men det er vel normalt for mange oppsett. Ytelsen en skulle forvente av et slikt kort er dog ikke på plass mesteparten av tiden, og neste gang jeg kjøper nytt kort blir det det beste enkelt-kortet, ingen SLi eller Crossfire.

 

AMD sine drivere har ikke vært noe problem for meg bortsett fra et problem som ikke var driveren sin skyld,. Men som sagt, ikke mange spill som tar i bruk Crossfire skikkelig så jeg ser ikke en ytelse som tilsvarer prisen, strømforbruket og varmen.

For å få fullt utbytte av et HD 6990 på 1920x1080 må du ha en 120Hz-skjerm og en i5-2500k/2600k klokket til minimum 4.5GHz. Alt annet blir for tregt, men jeg forstår ikke hva du mener med at ytelsen en ville forventet av et slikt kort ikke er på plass? Selv Crysis burde ligge over 70 fps minimum så lenge du har nok prosessorkraft.

 

For å forklare litt i detalj hvordan det var med SLI:

Få store titler fungerte på lanseringsdagen, ytelsen var rundt 10-30 fps uansett om SLI var på eller av. Massiv hakking som følge av mikrostutter. Ingen stabile drivere som ga god ytelse jevnt over.

Lenke til kommentar

For å få fullt utbytte av et HD 6990 på 1920x1080 må du ha en 120Hz-skjerm og en i5-2500k/2600k klokket til minimum 4.5GHz. Alt annet blir for tregt, men jeg forstår ikke hva du mener med at ytelsen en ville forventet av et slikt kort ikke er på plass? Selv Crysis burde ligge over 70 fps minimum så lenge du har nok prosessorkraft.

 

For å forklare litt i detalj hvordan det var med SLI:

Få store titler fungerte på lanseringsdagen, ytelsen var rundt 10-30 fps uansett om SLI var på eller av. Massiv hakking som følge av mikrostutter. Ingen stabile drivere som ga god ytelse jevnt over.

Kanskje jeg ikke har CPU nok til min HD6990, men i min erfaring og etter det jeg har lest er det rett og slett ikke spessielt mye støtte for dual gpu i selve spillene. Kommer jo selvfølgelig ann på hvilket spill, men nå for tiden er det alt for mange konsoll porter hvor dual gpu er det siste developerene tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...