Gå til innhold

kraftig laptop til design, BS, CAD og DAC


Skrollan

Anbefalte innlegg

hei

 

Jeg er på utkikk etter en kraftig maskin som kan brukes til Building smart, CAD og DAC tegning, dette er kraftige prosesser som krever mye av både prosessor, minne og skjermkort, det kan (maskinmessig) ligne litt på bilde og videoredigering og rendering.

 

jeg har sett litt rundt selv og det virker som om quadro serien er ett seriøst alternativ sammen med en kraftig I7 prosessor og ca 16gb minne (helst) størrelsen har ikke så mye å si, men helst 17" - 21" og gjerne dualscreen laptop hvis noen vet om det. har sett litt på Denne men jeg tror den vil bli litt i svakeste laget, hva tror dere?

 

mvh. skrollan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom Kunshan P150/P170 kan utstyres med den kraftigste bærbarprosessoren som er å få, sammen med Quadro FX 5000 skjermkort.

Hvis du vil ta den helt ut, så er Multicom Kunshan X7200 tingen. Stasjonære prosessorer, stasjonært hk/chipsett, Quadro skjermkort. Denne vil etter alle indikasjoner bli fornyet rundt årsskiftet, med Intel's nye Sandy Bridge E ekstremprosessorer.

Jeg har forgjengeren til X7200, og kan bekrefte at det er en tallknuser av rang, og noe bedre får man rett og slett ikke til denslags, når vi snakker bærbar.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

har nå sett litt på maskinen fra multicom og fant ut at quadro kortet alene kostet 12000,-

 

vet jeg ikke satte noen spesiell pris på maskinen men tror ikke jeg rett og slett har mulighet til å strekke meg lenger enn til 20000,-

 

fant Denne etter ett kjapt søk på prisguiden men ser at den bare har 8gb ram, og FX2800M, blir dette for slapt?

Lenke til kommentar

Du bør i alle fall se etter maskiner med siste generasjon (Sandy Bridge) prosessorer fra Intel. Disse gjenkjennes ved at de har 4 siffer i modellbenevnelsen, f.eks. Core i7-2720QM. Den forrige generasjonen hadde 3 siffer, f.eks. Core i7-740M.

Den nye generasjonen er betraktelig sterkere, og Core i7-2820QM f.eks. kan måle seg med den stasjonærprosessoren jeg har i min, Core i7-920.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mitt tips:

Søk opp 8760w på Dropzone.no Produktnummer: LG674EA#ABN

 

Spec:

HP EliteBook Mobile Workstation 8760w - Core i7 2630QM 2 GHz - 17.3" TFT

HP EliteBook Mobile Workstation 8760w - Core i7 2630QM / 2 GHz - RAM 8 GB - HDD 750 GB - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM - Quadro 4000M - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 2.1 EDR - TPM - fingeravtrykksleser, SmartCard-leser - Windows 7 Pro 64-bit - 17.3" Bredskjerm LED-bakgrunnsbelysning Full HD UWVA antirefleks DreamColor TFT 1920 x 1080 ( Full HD ) - kamera

 

Det er en knallmaskin. Kvalitet fra A til Å, og det er en profesjonell laptop til akkurat den type bruk du beskriver.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Vanskelig å finne maskiner på 17 tommer eller mer, med quad-kjerne prosessor og Quadro skjermkort, til under 20.000,-

Dersom du går ned til 15,6 tommer, er utvalget straks bedre, f.eks. HP EliteBook 8560w, eller Dell Precision M4600. Lenovo ThinkPad T-520 eller W-520. Skaff deg heller en ekstern skjerm å koble til, dersom det blir for smått for deg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Quadro har den store fordelen med CUDA.

 

Som nevnt så har dropzone en knalldeal på 8760w, og har kun 1.stk igjen på lager for øyeblikket til 20.500 kr.

 

Produktnummer: LG674EA#ABN

 

Nå er dette veldig reklamemateriale fra HP, men du skjønner hva bruken er beregnet for

 

http://www.youtube.com/watch?v=YYxydliEtNo&feature=relmfu

 

Støtte for docking

Sertifisert for de mest populære applikasjonene

3 års pickup garanti

DreamColor Display

 

etc etc

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...