Gå til innhold

[Løst] Gaming uten like? noe jeg burde erstate med noe bedre?


Anbefalte innlegg

Hei

ta en titt på denne.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=984367&su=4696D3DE-89A0-420B-AD5F-4A0DA00B9E02

Her er en pc jeg har satt sammen nå.

denne skal brukes til gaming stort sett. (fra fps til mmo)

Planen er kjøre 3 skjermer. Må bare bestemme meg for hvem. :)

 

Hva syns dere? noe jeg burde bytte?

 

Takk for alle tilbakemeldinger

Endret av urbanthoast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har planer om heftig redigering kan du spare litt på å gå for i5 2500k.

Er ikke noe forskjell på de mtp spill.

 

ok.

jeg kommer ikke til å sitte veldig my med det nei.

Men resten av komponentene så greie ut eller? vill ikke møte problemer med Strømforsyningen?

At hovekortet er ræva?

 

har minst kunnskap om hovedkort.

 

Takker for flere tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Ser greit ut, men du kunne byttet til en modulær PSU. F.eks Corsair AX850W evt. AX750W. Sikker på at du behøver 16GB RAM? Så lenge du kun skal spille holder 8GB i massevis. Spill bruker vel pga. 32bit kun 2GB RAM maks, såvidt jeg vet.

 

Du får nok ikke plass til skjermkortet i kabinettet uten å fjerne den ene HDD-bayen. Dette går sikkert fint, men du kan jo finne ut litt mer om dette for å være helt sikker.

 

Kanskje spandere på deg en liten CPU-kjøler når du først holder på? Den medfølgende duger, men ikke noe mer. CoolerMaster Hyper 212+ er f.eks en billig liten sak som gir deg mye for pengene.

 

Over nyttår kommer forøvrig nye generasjoner skjermkort fra både AMD og Nvidia så det er litt dumt å peise på med femtusenkronerskort akkurat nå. Alternativt kan du heller skaffe en "nødløsning" som HD6870 evt. GTX560ti som kan underholde deg til nye kort kommer.

 

Videre er det litt synd å ikke ha en SSD i en så heftig maskin, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelingen bibow

 

Ser greit ut, men du kunne byttet til en modulær PSU. F.eks Corsair AX850W evt. AX750W. Sikker på at du behøver 16GB RAM? Så lenge du kun skal spille holder 8GB i massevis. Spill bruker vel pga. 32bit kun 2GB RAM maks, såvidt jeg vet.

 

Du får nok ikke plass til skjermkortet i kabinettet uten å fjerne den ene HDD-bayen. Dette går sikkert fint, men du kan jo finne ut litt mer om dette for å være helt sikker.

 

Kanskje spandere på deg en liten CPU-kjøler når du først holder på? Den medfølgende duger, men ikke noe mer. CoolerMaster Hyper 212+ er f.eks en billig liten sak som gir deg mye for pengene.

 

Over nyttår kommer forøvrig nye generasjoner skjermkort fra både AMD og Nvidia så det er litt dumt å peise på med femtusenkronerskort akkurat nå. Alternativt kan du heller skaffe en "nødløsning" som HD6870 evt. GTX560ti som kan underholde deg til nye kort kommer.

 

Videre er det litt synd å ikke ha en SSD i en så heftig maskin, men det er strengt tatt ikke nødvendig.

 

Jeg tokk 16 gb ram av den ekle grunnen at det ikke koster en dritt i disse dager

også er det morro med 3d studio max og photoshop. (kun hobby basis) :)

 

skal sjekke opp dette med kabinettet. tro meg, jeg klikker vis jeg må hjemme mekke når jeg først får den. :p

 

cpu kjøler ligger allerede og venter. akkurat den du nevnte. :p

 

nå har jeg bestemt meg og bruke penger på pc. så jeg klarer nokk ikke og vente desverre.

 

Jeg syns forsatt at ssd er for dyrt.

 

Du kan spare en tusing om du kjøper 2 x ATI 6950 2GB i crossfire. Disse kan flashes til 6970-kort og vil til sammen yte noe bedre enn 6990.

 

Ellers ser alt bra ut, skaff deg en ordentlig kjøler til CPU, som feks. den nevnt over.

 

crossfire er det fortsatt en del barnesjukdommer som jeg ikke har lyst til og slite med.

 

Takker for alle tilbakemlding.

Vis noen flere har noe på hjertet er det bare og skrike. :)

Endret av urbanthoast
Lenke til kommentar

Du bør vel strengt tatt sette en CPU kjøler på den lista di. Den kjøleren på CPU`en er ikke bra. Jeg bytta ut min iallefall med en Cosair H80.

Men jeg har ikke prøvd den enda, så jeg vet ikke helt hvordan den er, men bra er den nok :)

Ellers er det vel flere bra CPU Kjølere å få tak i.

Grunnen til at jeg bytta ut min var fordi at den ble så sinnsykt varm. Helt utrolig. Jeg var faktisk redd for å bruke maskina, så jeg brukte den vel ikke noe særlig heller før den fikk ny CPU Kjøler.

 

 

Merkelig egentlig at ingen hadde nevnt det før i tråden, jeg så iallefall ingenting om det.

Endret av wil
Lenke til kommentar

Skal du streame/video redigering/photoshop gå for 2600k.

Gaming, 2500k.

2500k klarer greit samme oppgaver som 2600k, men storebroren gjør dem så mye lettere :)

 

Ekstremt mange som kommer med dette tipset. :)

men siden jeg skal gjøre begge deler velger jeg å gå for denne.

Og prisen er heller ikke avskrekkende.

 

Du bør vel strengt tatt sette en CPU kjøler på den lista di. Den kjøleren på CPU`en er ikke bra. Jeg bytta ut min iallefall med en Cosair H80.

Men jeg har ikke prøvd den enda, så jeg vet ikke helt hvordan den er, men bra er den nok :)

Ellers er det vel flere bra CPU Kjølere å få tak i.

 

Merkelig egentlig at ingen hadde nevnt det før i tråden, jeg så iallefall ingenting om det.

det er noen som har nevt dette tidligere.

Og jeg har en som ligger på vent.

Han trenger bare en cpu og kjøle.

Takker for tilbakemeldingen.

Lenke til kommentar

Jeg har en Corsair H60 du kan kjøpe, i original forpakning :)

Fikk 2 istedet for 1.

 

hehe. takker for tilbudet.

har allerede dette i boks. :)

 

Regner med du sparer litt penger på å kjøpe på Dustinhome.no, da de jevnt over er billigere enn komplett. Folk anbefaler vel å gå for Geforce GTX590 fremfor HD6990, grunnet støy, men det ser du nå selv. Skal du spille på én skjerm får du ikke utnyttet skjermkortet max uansett forøvrig.

 

jeg har også sett en del anmeldelser som sier at GTX590 ikke er et bra kort. mye feil.

og ikke minst at dette kortet blir for varmt.

Noen som har erfaring innen dette?

Lenke til kommentar

GTX590 ryker visstnok rimelig lett ved overklokking så hvis du ikke har noe imot litt mere støy vil nok HD6990 være et bedre alternativ.

 

Er nok ikke mange spill som klarer å utnytte det kortet fullt ut på en skjerm, men det finnes unntak som f.eks BF3, The Witcher 2, Metro 2033 med flere så noe latterlig overkill er det dog ikke.

Lenke til kommentar

GTX590 ryker visstnok rimelig lett ved overklokking så hvis du ikke har noe imot litt mere støy vil nok HD6990 være et bedre alternativ.

 

Er nok ikke mange spill som klarer å utnytte det kortet fullt ut på en skjerm, men det finnes unntak som f.eks BF3, The Witcher 2, Metro 2033 med flere så noe latterlig overkill er det dog ikke.

 

jeg kjøpte hele maskinen nå. :)

Det ble 6990.

etter utalige tester er dette et bedre kort.

litt støy skader ikke. :)

så lenge volumet på spillet/filmen etc er høyere.

 

Takker for alle tilbakemeldinger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...