Gå til innhold

stillegående modulær psu? *Kjøpt*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maks er 1500,-

Må være bra kvalitet

 

Tror Seasonic X og Corsair AX (som er laget av seasonic), er de beste strømforsyningene du får tak i i Norge. Du kan også få Corsair AX i både 750W og 850W om du syns 650W blir litt lite.

 

Jeg ville virkelig gått for en av disse.

 

Seasonic X-760

Corsair AX 650W

Corsair AX 750W

Corsair AX 850W

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Cooler Master Silent Pro.

Denne er helt stille.

 

Jeg måtte bytte min Mist når denne kortstluttet, og eneste modulære som var billig nok, og lite effekt (trengte kun 500w), så falt valget på denne.

 

Jeg ble faktisk overrasket over at Misten var den store støykilden hos meg. Dette er 600w versjonen som mange har sagt er stille.

 

Cooler Master kommer vist i 5,6 og 700 watts utgaver.

 

EDIT: Link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=604784

De kommer vist helt opp i 1200w.

De kommer i både 80 plus bronse og gold versjon, sistnevnte er mer effektiv, og litt dyrere.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Cooler Master Silent Pro.

Denne er helt stille.

 

Dette er noe misvisende, da den ikke er helt stille. Det finnes fanless strømforsyninger som ikke produserer noe lyd, men Cooler Master Silent Pro er altså stillegående, men ikke helt stille. =)

 

Godt alternativ til Seasonic X og Corsair AX dette, men tror fortsatt Seasonic X-760 er minst like bra, og billigere.

 

Edit: Jeg bruker selv en NZXT Hale90 750W som også er å anbefale, dog den er litt mer vanskelig å få tak i. CDON.com har fortsatt er par på lager.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Enermax Modu87+ 700w. Leste meg både blå og grønn før jeg skulle kjøpe PSU til min nye PC, og valget falt altså på nevnte Enermax.

 

Et godt sted å begynne er www.silentpcreview.com.

 

Ellers er nevnte Seasonic- og Corsair-modeller helt kurante konkurrenter til Enermax.

 

Skal sies at det begynner å bli en stund siden jeg kjøpte denne PSU-en, og vet ikke hvor fort utviklingen går på det området, men for et år siden var den hvert fall editors choice/pick på silentpcreview, da som mest stillegående og mest effektive PSU.

Lenke til kommentar

For å oppklare forvirringen over, så er det fortsatt mulig å få tak i NZXT Hale 90. Så disse i flere varianter på CDON senest idag - modulære fra 650W og oppover. Fikk tak i en 550W og en 650W i våres og de gjør jobben uten at jeg legger merke til det.

 

Woops, der var jeg misinformert gitt. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min, og den gjør det utrolig bra i alle reviews jeg er kommet over.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest Mr.Confusion sine innlegg.

 

Så har jeg bestemt meg for å gå for en av disse to

 

SEASONIC X-760 til 1279,-

CORSAIR TX 750W til 799,-

 

Hva er egentlig den store forskjellen på å spytte inn et par hundre kroner ekstra for X-760'n ?

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Det er 2 store forskjeller på de to.

 

1. X-760 er modulær

 

2. Det skiller ca 5% i effektivitet. Sagt med andre ord, brenner TX'en omtrent 50% mer effekt til egenoppvarming.

 

Corsair har derimot to andre alternativ på 750W som tåler å sammenlignes med Seasonic'en. AX er omtrent på samme nivå og HX litt under.

Lenke til kommentar

Corsair AX og Seasonic X baserer begge seg på samme grunndesign fra Seasonic så det er bare å velge fritt den som er billigst.

 

Disse PSU'ene er veldig gode. 100% fanless opp til ca 200W belastning hvor vifta begynner å bevege seg. Selv når vifta er igang hevder disse PSU'ene seg helt i toppskiktet når det gjelder lyd, og ved lav belastning er de i en egen klasse.

 

Trygge kjøp begge to.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest Mr.Confusion sine innlegg.

 

Så har jeg bestemt meg for å gå for en av disse to

 

SEASONIC X-760 til 1279,-

CORSAIR TX 750W til 799,-

 

Hva er egentlig den store forskjellen på å spytte inn et par hundre kroner ekstra for X-760'n ?

 

Takk for hjelpen :)

 

Merk at jeg anbefalte Corsair AX 750W, som går for 1289,- på DustinHome.

Ikke TX, som er en budsjett utgave av mye lavere effektivitet og kvalitet. TX er heller ikke modulær, noe AX er.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...