Gå til innhold

zalman 6000cu eller koolance vannkjøling


Anbefalte innlegg

hvilken kjøling ville dere ha valgt :

salman 6000cu(ca400kr) eller koolance vannkjøling(ca2700kr)

 

jeg skal kansje overklokke cpuen littegranne har en athlon 1000 som jeg kansje skal prøve 1,2g eller 1,4g er ikke sikker men hoved grunnen er at jeg vil unngå jetmotorene i kabinnettet mitt kan jo ikke høre meg selv tenke lengere

 

noen som har noen innblikk og ideer om hva jeg skal kjøpe så setter jeg stor pris på dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Zalman 6000Cu kjøler pluss to zalman 80mm kabinettvifter til min Athlon XP 1600+. Kjører CPU vifta og de to kabinettviftene på laveste hastighet. CPU ligger på 44.5 grader og system temp på 25. Temp på CPU synker en del grader når jeg skrur vifta på fullt men den er herlig stille slik den er nå :smile: Zalman viftene ligger vel på 20db på laveste hastighet.

Tror ikke zalman er løsningen visst du skal overklokke mye (går kanskje greit siden den er beregnet for XP2000+ da men...) De passer best til stille pc'er. Noe jeg foretrekker!

Skal jeg overklokke så skal jeg ha vannkjøling. Tror nok koolance klarer den jobben bra. Og den kan jo lønne seg å tenke fremover. Koolance vil takle nye og raskere cpu'er bedre enn zalman kjøleren. Dessuten så ser vannkjølinga til koolance skikkelig tøff ut.

Hadde en overklokket duron med noe som hørtest ut som en flymotor før jeg kjøpte XP 1600+ med zalman kjøler.

Lenke til kommentar

jeg tror jeg skal kjøpe en zalman kjøler den er jo ganske rimelig og er ikke så stort tap hvist jeg en gang skal oppgradere i større cpu (kan jo ikke alltid tenke på framtiden vet du da hadde man jo aldri kjøpt noen ting til pc en for det er jo alltid noe nytt)

 

så hvist noen har noe å protestere på så må dei legge inn et innlegg innen 30 min eller så har jeg kjøpt salmann

 

:smile:

Lenke til kommentar

Hei

 

Har ei Koolance kasse , koster jo litt da

hadde kanskje prøvd med luft først for og være ærlig.

Kan jo gå over til vannkjøling senere...np

 

Men må jo få lov og legge til at Koolance kjøler jæ**** bra og støyer ikke så infernalsk som enkelte tror :grin:

Viftene går alltid på mode1

Cpu idle -- 26 grader , max -- 30 grader (rom temp 24 grader)

Skal teste med peltier når jeg finner ut hvordan og hva jeg trenger av ting og tang :wink:

 

/jan

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: NorLord på 2002-02-06 23:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...