Gå til innhold

skjermkort tilsvarende gtx580 med max to strømkabelkrav


tettt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fillern, skrev feil i posten. jeg har kun to 6 pins kabler, og kortet ville ha to 6 pins kabler inn i en dual kabel (to 6 pins kabler som går inn i en 8 pins slot), og en 6 pins kabel ved siden av.

 

mener du at jeg kan koble opp kortet med det jeg har tilgjengelig?

 

beklager om dette er rotete forklart...

Lenke til kommentar

3 plugger?

 

Det jeg finner av skjermkortet så har det kun 2 plugger, 1x 8 Pins PCI-E og 1x 6 pin PCI-E.

I allefall den versjonen du har linket til, det å leke med en masse Molex overganger ville jeg latt være med.

Årsaken er ganske enkel, du har kun en ledning med 12V og i en PCI-E kabel er det 3x!

Og det å overføre 3 til 6 ganger så mye strøm igjennom en 12V leder er ikke spesielt bra, da kan du fort få erfare hvorfor Swiss Air 111 gikk ned... (Svir av isoleringen på ledningene, om ikke PSU stopper deg før den tid.)

Lenke til kommentar

3 plugger?

 

Det jeg finner av skjermkortet så har det kun 2 plugger, 1x 8 Pins PCI-E og 1x 6 pin PCI-E.

I allefall den versjonen du har linket til, det å leke med en masse Molex overganger ville jeg latt være med.

Årsaken er ganske enkel, du har kun en ledning med 12V og i en PCI-E kabel er det 3x!

Og det å overføre 3 til 6 ganger så mye strøm igjennom en 12V leder er ikke spesielt bra, da kan du fort få erfare hvorfor Swiss Air 111 gikk ned... (Svir av isoleringen på ledningene, om ikke PSU stopper deg før den tid.)

Er gjerne derfor disse overgangene har 2 molex-tilkoblinger på én PCI-E.

Lenke til kommentar

Årsaken til at de har den dobbel saken er rett og slett at en vanlig 6 pins PCI-E er laget for å levere 75W.

8 pins derimot er grensa 150W, så det største spørsmålet her er egentlig hvilken PSU du har.

Er mulig du ligger under smertegrensa for hva systemet klarer, ved at for eksempel den ene 6 pinsen din deler 12V med CPUen, og da kan du fort sultefore systemet ditt.

Lenke til kommentar

Årsaken til at de har den dobbel saken er rett og slett at en vanlig 6 pins PCI-E er laget for å levere 75W.

8 pins derimot er grensa 150W, så det største spørsmålet her er egentlig hvilken PSU du har.

Er mulig du ligger under smertegrensa for hva systemet klarer, ved at for eksempel den ene 6 pinsen din deler 12V med CPUen, og da kan du fort sultefore systemet ditt.

 

jeg har en psu på 500w.

Lenke til kommentar

Det er jo mye enklere å bare kjøpe en slik:

120038919033164175.jpg

 

Så lenge du har 2 ledige molex selvsagt. Har du ikke det, så kan du bruke en (eller flere) slike:

p321a.jpg

 

Det blir jo mye billigere enn å kjøpe et nytt kort :p

 

Eh... det er noke fundamentalt feil med forslaget ditt.

Heile poenget er jo at straumen skal komme frå 2 railer (kurser om vil) fra PSU

 

Det er jo liten vits å splitte straumen opp i 2, når du kun får straum frå 1 plass.

 

Beste er nok å kjøpe ein psu som kan gji watta som trengs.

Lenke til kommentar

Det betyr at den kan MAX trekke 450w, og når du har en psu på 500w så blir det ganske lite igjen til andre ting du har i pc'n din.

 

Nå tror ikke jeg at kortet trekker så mye som 450w, men at en 500w psu bli for liten det kan jeg vedde på.

 

 

Iexo.

Lenke til kommentar

jeg mener å ha lest at den trekker max ca 200, vil det si at jeg har for lite igjen da i såfall?

 

edit: ser at komplett sier den er anbefalt til 600w psu...

da blir det ut og kjøpe ny strømforsyning.

 

takk til alle som bidro til å hjelpe!

Endret av tettt
Lenke til kommentar

Eh... det er noke fundamentalt feil med forslaget ditt.

Heile poenget er jo at straumen skal komme frå 2 railer (kurser om vil) fra PSU

 

Det er jo liten vits å splitte straumen opp i 2, når du kun får straum frå 1 plass.

 

Beste er nok å kjøpe ein psu som kan gji watta som trengs.

Kan fortsatt bruke den øverste.

Lenke til kommentar

Eh... det er noke fundamentalt feil med forslaget ditt.

Heile poenget er jo at straumen skal komme frå 2 railer (kurser om vil) fra PSU

 

Det er jo liten vits å splitte straumen opp i 2, når du kun får straum frå 1 plass.

 

Beste er nok å kjøpe ein psu som kan gji watta som trengs.

Kan fortsatt bruke den øverste.

 

Må framleis ha straum frå 2 railer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...