Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

innstallasjon/avinnstallasjon av nvidia grafikkdriver henger.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skulle spille battlefield 3 beta, og da fikk jeg beskjed om at jeg måtte oppgradere skjermkortdriveren min til version 185.37. Jeg lastet ned denne driveren og begynte installasjonen, men midt i installasjonen stoppet den opp. Etter e stund avbrøt jeg installasjonen, og gikk inn på kontrollpanel og prøvde å avinstallere den gamle driveren først. Men denne vil ikke forsvinne, og henger omtrent på samme stedet som da jeg prøvde å innstallere den nye.

 

Er nesten overbevist om at problemet blir løst om jeg på en eller annen måte får renset ut den gamle installasjonen først. noen forslag til hvordan det lar seg gjøre?

 

på forhånd takk! : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke hjelpe mye å starte i sikker modus da Windows Installer service ikke kan kjøres i sikker modus.

Det du kan prøve er å laste ned Driver Sweeper og installere programmet. Restart så PCen i sikker modus og kjør Driver Sweeper, merk av Nvidia Display og Nvidia PhysX og klikk Analyze knappen nede i høyre hjørne. Når Driver Sweeper har kjørt sin analyse, klikker du Clean kanppen nede i venstre hjørne. Alle filer og spor etter Nvidia drivere vil bli fjernet.

 

Restart PCen i Normal modus og kjør installasjon av siste driver på nytt, driveren burde installere seg uten problemer nå. Vær obs på at Driver Sweeper vil også slette mappen C:\Nvidia hvor skjermkort driver installasjonen ligger, så du må kjøre den filen du lastet ned på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...