Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Patchen ser jævlig bra ut!

 

 

@Rons0: Drep hundane fyrst. Capra Demon i seg sjølv er lett, bare du er forsiktig og bruker skjoldet. Og dersom du kan, bør du sjølvsagt kalla fram ein annan spelar til hjelp, men dette kan taka lang tid. Eg venta i nesten ein halv time minutt og fann aldri nokon som helst.

Takker for tipset. Knuste han lett etter noen forsøk!

 

Nå lurer jeg egentlig på hvilke stats jeg bør ha som en level 45 pyromancer, elelr hvilke stats jeg bør fokusere på? Men jeg har også lyst til og bruke gode sverd, som Dark Knight Sword og Zweihander.

 

Dette har jeg nå:

Vit 16

Att 13

End 16

Str 26

Dex 16

Res 14

Int 14

Fai 13

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Patchen ser jævlig bra ut!

 

 

@Rons0: Drep hundane fyrst. Capra Demon i seg sjølv er lett, bare du er forsiktig og bruker skjoldet. Og dersom du kan, bør du sjølvsagt kalla fram ein annan spelar til hjelp, men dette kan taka lang tid. Eg venta i nesten ein halv time minutt og fann aldri nokon som helst.

Takker for tipset. Knuste han lett etter noen forsøk!

 

Nå lurer jeg egentlig på hvilke stats jeg bør ha som en level 45 pyromancer, elelr hvilke stats jeg bør fokusere på? Men jeg har også lyst til og bruke gode sverd, som Dark Knight Sword og Zweihander.

 

Dette har jeg nå:

Vit 16

Att 13

End 16

Str 26

Dex 16

Res 14

Int 14

Fai 13

 

Hvordan har du blitt lvelv 45 og har akkurat tatt Capra? Jeg var vel lvl 20 når jeg tok ham :p

Lenke til kommentar

Da ga jeg opp spillet:P prøvd gravelord nito sikker 20 ganger men null sjangs! har ingen holyweapon eller noe slik å gidder ikke skaffe:P jaja har hatt det kjekt frem til nå:D

 

Men må bare spørre....gravelord nito er den som skal være enklest å ta først av de 4 sant? vis ikke så vil jeg gjerne vite hvilken som er best å ta først for meg som ikke har holyweapon.

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

Synd og skam å gjeva opp der, av alle stader! Og kvifor og korleis kom du deg eingong ned dit utan holy? :dontgetit:

 

jeg sprang som bare faaaaen:P hehe men hva ville du anbefalt? ta den plassen til slutt? og er det en enkel måte å skaffe holy weapon på? har ikke lyst å grinde souls bare for å oppgradere osv. jeg har lyst å SPILLE liksom:P

Lenke til kommentar

Da ga jeg opp spillet:P prøvd gravelord nito sikker 20 ganger men null sjangs! har ingen holyweapon eller noe slik å gidder ikke skaffe:P jaja har hatt det kjekt frem til nå:D

 

Men må bare spørre....gravelord nito er den som skal være enklest å ta først av de 4 sant? vis ikke så vil jeg gjerne vite hvilken som er best å ta først for meg som ikke har holyweapon.

neeeeiiii! ikke gi deg der!. skal gi deg noen tips, for jeg brukte sikkert like lang tid som deg akkurat der:

 

rett etter du har hoppa ned, stå der å vent på at de 3 små skjelettene skal komme til deg. drep dem, og vent så på Nito. Ikke gå mot der han kom fra, for da aggroer du de store skjelettene. når du har han for deg selv, er det bare å dodge pluss slå, og kom deg unna når han kryper sammen til en ball. Hvis du går helt inntil han er det ikke sikkert du trenger å dodge heller, for han bommer på deg mesteparten av tiden. og gå i sirkler rundt han. han er treg som ei bestemor i rullestol, så det skal ikke være noe problem. han slår ganske vidt, men når han gjør det, er det veldig tydelig.

 

Poenget med å ta livet av de 3 små skjelettene er at de respawner ikke hvis du gjør det. Hvis du springer rett bort til han, dreper han dem og respawner dem etterpå. da er fighten no dritt =(

 

og ja han er den enkleste, hvis du bruker taktikken over. De fleste har problemer med four kings, og Seath the scaleless. Bed of Chaos er heller ikke så vanskelig, men forbaska irriterende.

 

PS: Du trenger ikke holy weapon for å ta Nito. Det eneste du trenger holy weapon til er så skjellettene i catacombs ikke respawner når du dreper dem.

PSS: hang in there! du tar han garantert ned!

Endret av Agaroth
Lenke til kommentar

Da ga jeg opp spillet:P prøvd gravelord nito sikker 20 ganger men null sjangs! har ingen holyweapon eller noe slik å gidder ikke skaffe:P jaja har hatt det kjekt frem til nå:D

 

Men må bare spørre....gravelord nito er den som skal være enklest å ta først av de 4 sant? vis ikke så vil jeg gjerne vite hvilken som er best å ta først for meg som ikke har holyweapon.

neeeeiiii! ikke gi deg der!. skal gi deg noen tips, for jeg brukte sikkert like lang tid som deg akkurat der:

 

rett etter du har hoppa ned, stå der å vent på at de 3 små skjelettene skal komme til deg. drep dem, og vent så på Nito. Ikke gå mot der han kom fra, for da aggroer du de store skjelettene. når du har han for deg selv, er det bare å dodge pluss slå, og kom deg unna når han kryper sammen til en ball. Hvis du går helt inntil han er det ikke sikkert du trenger å dodge heller, for han bommer på deg mesteparten av tiden. og gå i sirkler rundt han. han er treg som ei bestemor i rullestol, så det skal ikke være noe problem. han slår ganske vidt, men når han gjør det, er det veldig tydelig.

 

Poenget med å ta livet av de 3 små skjelettene er at de respawner ikke hvis du gjør det. Hvis du springer rett bort til han, dreper han dem og respawner dem etterpå. da er fighten no dritt =(

 

og ja han er den enkleste, hvis du bruker taktikken over. De fleste har problemer med four kings, og Seath the scaleless. Bed of Chaos er heller ikke så vanskelig, men forbaska irriterende.

 

PS: Du trenger ikke holy weapon for å ta Nito. Det eneste du trenger holy weapon til er så skjellettene i catacombs ikke respawner når du dreper dem.

PSS: hang in there! du tar han garantert ned!

 

 

Men vis jeg dreper de 3 skjellettene så respawner de jo:S?

Jeg har bare lightning spear.

Lenke til kommentar

Skjellettene respawner ikke når de blir drept av et holyweapon, derfor er det anbefalt å ha et tilgjengelig. Hvis du ikke har et slikt blir han en god del verre å hanskes med.

 

Hvis Nito virker håpløst vanskelig for deg akkurat nå, så dra tilbake å mekk et holyweapon, så blir burde det bli en god del enklere. Det er ikke forferdelig vanskelig å lage et holyweapon, 9 small titanite shards og 1-10 green titanite (med 10 kan du oppgradere til +5 holy) er alt du trenger.

Lenke til kommentar

Mitt råd: Ikkje bry deg med det før du har Lordvessel. Dersom du faktisk har Lordvessel kan du bare gjera deg ferdig der så godt du kan. Alt handlar jo om å bare ikkje falla ned på feil måte, så det finst vel ingen gode råd som eg veit om.

 

 

Du kan forresten møta på Siegmeyer der nede ganske seint i spelet dersom du har oppfylt ein del krav.

Lenke til kommentar

Mitt råd: Ikkje bry deg med det før du har Lordvessel. Dersom du faktisk har Lordvessel kan du bare gjera deg ferdig der så godt du kan. Alt handlar jo om å bare ikkje falla ned på feil måte, så det finst vel ingen gode råd som eg veit om.

 

 

Du kan forresten møta på Siegmeyer der nede ganske seint i spelet dersom du har oppfylt ein del krav.

 

 

Tror jeg venter med det, fordi jeg aner ikke hva du prater om :p

 

Har enda ikke tatt bossen i Blighttown, er han vanskelig? Prøvde meg på ulven Sif, og ble nesten one-shotta. Har igjen hydra også. Så er litt lost.

Lenke til kommentar

Ah. Då er nok The Great Hollow ein skikkeleg dårleg idé, ja. Same med Sif. Alt til si tid! :tease:

 

Sjefen der nede er faktisk ganske vanskeleg dersom du ikkje har rett utstyr. Bruk eit skjold og utstyr som fungerer mot flammer. Ho har òg eit veldig farleg AoE-åtak som du bør passa deg for. Få deg litt avstand når du mistenkjer at det kjem.

 

Ein kvinneleg NPC kan invadera deg i svampen dersom du er i menneskeleg form, og så kan du få henne som alliert mot sjefen (altså at ho fysisk kjem inn i spelet ditt og hjelper deg mot sjefen). Men: denne NPC-en er faktisk totalt udugeleg som hjelp, så drit i henne og kall fram nokre ordentlege folk online. Mot tri personar er sjefen totalt sjanselaus, så det er nok den beste ideen.

 

(om du ikkje veit korleis: bruk humanity og bruk "reverse hollowing" ved eit bål for å kunna kalla fram folk. dei er då avhengig av at DU bruker dine estus-flasker når dei har låg helse, så det er ditt ansvar at dei ikkje døyr!)

 

Siegmeyer er fyren i ei snodig rustning som sit ved porten i nærleiken av smeden Andre, forresten. Han har mykje god dialog.

Endret av mosleth
Lenke til kommentar

eeeeh, med "der nede" mener du blighttown, eller great hollow?

 

Uansett er jeg forvirra hvor jeg skal gå nå. Sif ulven? eller blighttown bossen?

Er vel ingen andre steder som er åpnet....

 

Han mente nok Great Hollow, og jeg ville nok si meg enig der. Det er i grunn ikke noe spesielt viktig der nede. Måtte vært om du ville være med i drage covenanten som jeg har glemt navnet på.

 

Hvis du klarte komme deg til Sif, så burde du i grunn kunne ta ham også. Pyromancy er ganske effektivt mot ham hvis du har oppgradert hanska di. Ellers gjelder det å holde seg under magen hans. Du kan også rulle for å unngå sweep attackene. Når han gjør 720 grader sweepen så er det lettest å rulle inn mot magen hans.

 

Men det mest naturlige for deg nå ville nok være å ta Blighttown bossen, da kan du ringe den siste klokka for å åpne Sen's Fortress. Det burde ikke være noen fiender der som vil gi deg enorme problemer. De telegraferer angrepene sine veldig tydelig, og er ganske lette å unngå. Etter Sen's Fortress så er det Anor Londo, her kan du få litt problemer hvis du er lavt level.

Lenke til kommentar

eeeeh, med "der nede" mener du blighttown, eller great hollow?

 

Uansett er jeg forvirra hvor jeg skal gå nå. Sif ulven? eller blighttown bossen?

Er vel ingen andre steder som er åpnet....

 

Han mente nok Great Hollow, og jeg ville nok si meg enig der. Det er i grunn ikke noe spesielt viktig der nede. Måtte vært om du ville være med i drage covenanten som jeg har glemt navnet på.

 

Hvis du klarte komme deg til Sif, så burde du i grunn kunne ta ham også. Pyromancy er ganske effektivt mot ham hvis du har oppgradert hanska di. Ellers gjelder det å holde seg under magen hans. Du kan også rulle for å unngå sweep attackene. Når han gjør 720 grader sweepen så er det lettest å rulle inn mot magen hans.

 

Men det mest naturlige for deg nå ville nok være å ta Blighttown bossen, da kan du ringe den siste klokka for å åpne Sen's Fortress. Det burde ikke være noen fiender der som vil gi deg enorme problemer. De telegraferer angrepene sine veldig tydelig, og er ganske lette å unngå. Etter Sen's Fortress så er det Anor Londo, her kan du få litt problemer hvis du er lavt level.

 

Takke for oppklarende svar!

 

Har ikke noen peiling på hva covenants er, og hvorfor jeg bør velge den og den. I skogen før Sif er det jo mobs, som gir vanvittig bra med souls, og leste ett sted at hvis man blir med i forest covenant kan man ikke drepe disse.

 

Hva er bra/dårlig med de som er åpne for meg nå? Er vel egentlig bare forest og cleric?

Lenke til kommentar

eeeeh, med "der nede" mener du blighttown, eller great hollow?

 

Uansett er jeg forvirra hvor jeg skal gå nå. Sif ulven? eller blighttown bossen?

Er vel ingen andre steder som er åpnet....

 

Han mente nok Great Hollow, og jeg ville nok si meg enig der. Det er i grunn ikke noe spesielt viktig der nede. Måtte vært om du ville være med i drage covenanten som jeg har glemt navnet på.

 

Hvis du klarte komme deg til Sif, så burde du i grunn kunne ta ham også. Pyromancy er ganske effektivt mot ham hvis du har oppgradert hanska di. Ellers gjelder det å holde seg under magen hans. Du kan også rulle for å unngå sweep attackene. Når han gjør 720 grader sweepen så er det lettest å rulle inn mot magen hans.

 

Men det mest naturlige for deg nå ville nok være å ta Blighttown bossen, da kan du ringe den siste klokka for å åpne Sen's Fortress. Det burde ikke være noen fiender der som vil gi deg enorme problemer. De telegraferer angrepene sine veldig tydelig, og er ganske lette å unngå. Etter Sen's Fortress så er det Anor Londo, her kan du få litt problemer hvis du er lavt level.

 

Takke for oppklarende svar!

 

Har ikke noen peiling på hva covenants er, og hvorfor jeg bør velge den og den. I skogen før Sif er det jo mobs, som gir vanvittig bra med souls, og leste ett sted at hvis man blir med i forest covenant kan man ikke drepe disse.

 

Hva er bra/dårlig med de som er åpne for meg nå? Er vel egentlig bare forest og cleric?

 

Hva covenants gir deg varierer kraftig. Way of the White, den første covenanten du finner, gir deg ingenting annet enn at det er mindre sannsynlig for at du blir invadet av andre spillere.

 

Forest Covenant gir deg noe småtterier, men blant det viktigste der er Ring of Fog, en ring som gjør deg vanskeligere for fiender å oppdage. Den har jeg funnet fin å ha flere steder. Og det er riktig at du ikke kan drepe mobs i skogen hvis du er med i Forest covenant, noen kan du drepe, men best å ikke ta sjansen, hvis en av de dør (selv om de faller utenfor og dør ved et uhell) så vil de se på det som et betrayal og hive deg ut av covenanten. Hvis du vil inn igjen så må du betale soul level x 2000 hos Velka i klokketårnet der du slåss mot Gargoylene.

 

Skal være andre Covenants som er mulig for deg å bli med i, men du må nesten først finne de. En kjekk ting å vite er at hvis du besøker Velka og får han til å melde deg ut av Covenants så teller det ikke som betrayal. Selv meldte jeg meg inn i Forest Covenant, oppfylte kravene for Ring of Fog og så meldte meg ut hos Velka og fortsatte farme fiendene i skogen :)

 

Covenants er egentlig ikke så voldsomt viktig. Noen av de er mest for PvP. Noen gir deg spells du ellers ikke ville fått. Noen gir deg våpen eller andre hjelpsomme items, men ingenting som er livsviktig for å fullføre spillet.

 

Hvis du ikke er bekymret for å ødelegge opplevelsen ved å lese guides så er Dark Souls Wiki veldig kjekk. Personlig så bruker jeg internettet så lite som mulig. Seiere føles så mye bedre når jeg klarer det på egenhånd. Men det er mange skjulte vemmeligheter i spillet som det er greit å vite om på forhånd ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alright, spider dama er dau, gikk på andre forsøk, ganske lett hadde med meg 3 stykk (1 npc) :D

 

Så gikk jeg videre til Demon ruins, og huttetu! Tok ceacesless disharge med den feige måten tror jeg, bare løp tilbake til starten, og da datt han!

 

men så..... noen svære minotaurer som er for tøffe, samt noe som ser ut som Capra Demon? Er det de samme? lol. Daua på den 2 av dem, med 23k souls, så daua jeg på første mann..... faen da ga jeg opp.

 

Er det noen snarvei herfra opp til firelink? langt og traske...

 

Regner med jeg skal inn den svære porten i Undead Parish nå, og ikke videre på Demon Ruins, iogmed så tøffe mobs?

 

Eller er det forest som gjelder med hydra/Sif ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...